Wimedo
Gaat er iemand van hier naar de Wimedo op zondag 2 september? Ik overweeg om te gaan met de Tuscan. Volgens mij niet echt een geschikte auto voor snelle tijden maar leuk om eens te proberen. Ik ben tegenwoordig ook actief in de 'Saab scene' (Sanne heeft een Saab cabrio gekocht) en ik hoorde dat er ook een aangepaste Saab komt die dag.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Wimedo
Dus daar beginnen de problemen met het geluid ook al?Smiley schreef:Ik ben daar de laatste keer van de baan gestuurd wegens geluidsoverlast, en moet mijn db killers monteren.
Ga jij het redden met je huidige systeem?
Heb je al plannen om de kat te vervangen door een smalle demper, zodat er twee dempers na(ast) elkaar zitten? In de kartsport een gebruikelijke oplossing die prima voldoet. Nu er al zolang geblazen exemplaren rondrijden zou het geluidsprobleem toch wel een keer door iemand getackeld kunnen zijn? Volgens mij heb jij daar in no time iets over gevonden op internet


A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Mijn tullett demper gaat daar naartoe voor dezelfde killers als jij hebt.
Maar een structurele oplossing 2.5" of groter en stil (lees onder 95 op flyby) heb ik nog niet gezien.
De engelsen zoeken hun tracks uit op db's (keuze zat) en de duitsers hebben allemaal een standaard 2" met uitgetikte precat en een turbo einddemper waar ze zogenaamd 260 uit zouden peuteren.
Het lastige met R&D is klauwen met geld, moeizaam kunnen meten en zeer tijdrovend.
Catvervanger is mijn allerlaatste optie.
Maar een structurele oplossing 2.5" of groter en stil (lees onder 95 op flyby) heb ik nog niet gezien.
De engelsen zoeken hun tracks uit op db's (keuze zat) en de duitsers hebben allemaal een standaard 2" met uitgetikte precat en een turbo einddemper waar ze zogenaamd 260 uit zouden peuteren.
Het lastige met R&D is klauwen met geld, moeizaam kunnen meten en zeer tijdrovend.
Catvervanger is mijn allerlaatste optie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Niet met de einddempers die er meestal onder zitten. Ik wist niet dat ze daar ook op letten. Ik heb ook de standaard dempers, die ik er in enkele minuten onder kan zetten. Maar waarschijnlijk is ie dan nog steeds te luid.Smiley schreef:Ik ben daar de laatste keer van de baan gestuurd wegens geluidsoverlast, en moet mijn db killers monteren.
Ga jij het redden met je huidige systeem?
Het zou jammer zijn als ik het hele stuk daarnaartoe rijd en dan maar 1 rondje kan rijden. Misschien maar niet gaan dan...
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Je weet dat ik ze zelf nog aangepast heb? Zie "DB killer(s) op maat":Smiley schreef:Mijn tullett demper gaat daar naartoe voor dezelfde killers als jij hebt.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4322
Op zandvoort heb ik iig geen probleem, of het voor Assen voldoende zou zijn?
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!