
Nieuw volk
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Ondanks alle goedbedoelde adviezen meende meneer dat hij wel even kon sturen. Bij dag 1 had hij alweer 170+ oid gereden en het ging als een raket. Het was ruim vantevoren duidelijk dat die wagen vroeg of nog vroeger wat zou gaan raken. Het bleek ook al snel dat een rwd met middenmotor EN een korte wielbasis geen makkelijke wagen was op de grens. Vervolgens de adviezen om er vooral een specialist naar te laten kijken. Ook dat is niet nodig natuurlijk. Nou, succes verder. Ik hoop dat het goed voor je uitpakt. Blij dat ik nog een hoop Belgen ken die hun verstand gebruiken. Anders had ik al die Belgenmoppen nog eens serieus genomen. 

Ik heb te bocht te snel genomen over glad wegdek dat is duidelijk (+-60km/u) en neen ik heb jullie raadt niet in de wind geslaan. Met elk klein beetje doe ik wat. Met alle respect, ik vind jullie supertoffe kerels veel wijze raad gegeven zoals ik van hollanders gewoon ben.
Ik geef jullie het volste recht om mij dingen kwaad te nemen en te verwijten want dat doe ik zelf ook. Ik kan jullie enkel bedanken om mij er extra attent op te maken. Ik Kan alleen maar uit de grond van mijn hart zeggen dat het allemaal niet slecht bedoeld is en dat jullie mij wel hebben geholpen ookal liet ik het niet zo overkomen.
Bij deze laat ik jullie verder met rust.
Ik ga alleen nog zeggen dat ik wel een specialist heb gecontacteerd, heel wat dagen geleden maar de resultaten niet openbaar wil maken en daarom rep ik er geen woord over. See you soon on track.
Ik geef jullie het volste recht om mij dingen kwaad te nemen en te verwijten want dat doe ik zelf ook. Ik kan jullie enkel bedanken om mij er extra attent op te maken. Ik Kan alleen maar uit de grond van mijn hart zeggen dat het allemaal niet slecht bedoeld is en dat jullie mij wel hebben geholpen ookal liet ik het niet zo overkomen.
Bij deze laat ik jullie verder met rust.
Ik ga alleen nog zeggen dat ik wel een specialist heb gecontacteerd, heel wat dagen geleden maar de resultaten niet openbaar wil maken en daarom rep ik er geen woord over. See you soon on track.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Beetje slap natuurlijk... Eerst je hele hebben en houden op het forum gooien en als er dan kritische vragen komen af gaan haken.Oblivion schreef: Ik ga alleen nog zeggen dat ik wel een specialist heb gecontacteerd, heel wat dagen geleden maar de resultaten niet openbaar wil maken en daarom rep ik er geen woord over. See you soon on track.
Het is geen schande wat er met je gebeurd is hoor. Een Speedster is gewoon niet erg geschikt als eerste auto als je weinig rijervaring hebt. Helaas voor jou ben je daar op vervelende wijze achtergekomen.
Ga nu dan niet ineens stoppen met posten, vertel gewoon hoe het verder gaat. Maar blijf niet alleen maar zielig doen als je ondertussen al veel verder gevorderd bent, dat komt je geloofwaardigheid niet ten goede.
Groeten,
jaydee
Ik had eerder iets als dikke lening in gedachtenHendrik-Jan schreef:Conclusie: koop niet met je laatste centen een Speedster.

Is moeilijk om hier vrolijk over te doen... Met beide voeten op de grond blijven en normaal levensritme proberen vol te houden.jaydee schreef: Maar blijf niet alleen maar zielig doen als je ondertussen al veel verder gevorderd bent, dat komt je geloofwaardigheid niet ten goede.
In tegenstelling met mijn reacties hier krijg van mijn collega's te horen (hollanders): "ik weet niet hoe jij daar zo eenvoudig mee overweg kan gaan, doen alsof er niets is gebeurd. Man hoe doe je dat?!". Ik zeg dat niet om sympathie van jullie te krijgen, zeg gewoon wat ik te horen krijg.
Op het werk lijkt het voor collega's alsof niets is veranderd, ik ben nog steeds 1 en al grappenmaker ganse dag door. Los daarvan voelt het goed om hier altijd even mijn hart te kunnen luchten. (opgepropte emotie's). Vind het niet erg als jullie mij dat verwijten, voel me er wel goed bij.
PS. Mijn grootste toeverlaat is momenteel mijn Playstation 3, ben mezelf laatste dagen aan het dwingen om daar meer mee bezig te zijn voor gedachtenverandering en het helpt wel wat.
Zonet ging een collega van mij over identiek dezelfde weg 150km/u met zijn splinternieuwe wagen, heb hem toch even bij mij geroepen om te zeggen: "Doe zoiets NOOOOIT meer! Neem van mij aan dat het vreselijk voelt om je droom dag 1 af te geven" Terwijl ik nog niet eens 70km/u ging op dezelfde weg

- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
zijn we niet allemaal eens jong geweest??
ben de wagen zelf eens gaan bekijken, woon daar niet zo ver vanaf.
ik vind de schade aan het chassis best meevallen, de onderste balk is totaal niet geplooid, de bovenste die daarin geschoven zit en gelijmd is heeft een paar blutsen... thats it... jongens hier wordt een auto echt niet krom of zwak van
beetje veel carroserieschade, dat wel
ben de wagen zelf eens gaan bekijken, woon daar niet zo ver vanaf.
ik vind de schade aan het chassis best meevallen, de onderste balk is totaal niet geplooid, de bovenste die daarin geschoven zit en gelijmd is heeft een paar blutsen... thats it... jongens hier wordt een auto echt niet krom of zwak van
beetje veel carroserieschade, dat wel
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
En hoe moeten wij dat weten als Oblivion geen detailfoto's wil laten zien? Of een expertiserapport dat dit bevestigd?vauxhall schreef: ik vind de schade aan het chassis best meevallen, de onderste balk is totaal niet geplooid, de bovenste die daarin geschoven zit en gelijmd is heeft een paar blutsen... thats it... jongens hier wordt een auto echt niet krom of zwak van
Dus is het logisch dat wij de mogelijkheid tot erger open laten, en hem naar een expert verwijzen, niet?
In één ding moet ik Oblivion gelijk geven. Het heeft geen zin de discussie over dit onderwerp verder te zetten. Toch niet zolang dit geen extra informatieve waarde heeft.
A thing of beauty is a joy forever!
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
akkoord
maar mijn vader is schade-expert... ging al eens mee en kochten vroeger regelmatig schadewagens uit duitsland die dan hier hersteld werden.
heb een klein beetje kennis vanbij Vansten Engeneering en Fréderic Koninckx Motors Antwerpen...(lotus en wiesmann)
Fotos zal hij niet posten uit vrees voor negatieve commentaar denk ik
ik raad hem ook aan een meting te doen... zodoende niet een hele herstelling te bekostigen en achteraf een "afwijkende" wagen te hebben...
maar mijn vader is schade-expert... ging al eens mee en kochten vroeger regelmatig schadewagens uit duitsland die dan hier hersteld werden.
heb een klein beetje kennis vanbij Vansten Engeneering en Fréderic Koninckx Motors Antwerpen...(lotus en wiesmann)
Fotos zal hij niet posten uit vrees voor negatieve commentaar denk ik
ik raad hem ook aan een meting te doen... zodoende niet een hele herstelling te bekostigen en achteraf een "afwijkende" wagen te hebben...
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
geloof me een "lotus"-chassis word héél snel afgekeurd...
het schadechassis is meestal al verkocht voor de expert van de verzekering komt! prijzen vanaf 1500euro tot ...
deze worden opgekocht door teams die ze voor het circuit gebruiken
heb al chassis gezien die over een afgezaagde boomstronk was gereden, één lijn halve meter lang, één centimeter diep gedeukt net onder de passagierzetel. Denk je nu echt dat die wagen slecht rijd daardoor of maar enigszins krom is? het materiaal word daar dunner en langer. Die bodem 1,5mm dikwandig...
Als het allrisk is keuren ze sneller af... ze rekenen niet voor niets 100uren werk voor de chassis-ombouw... dus snel beslist en snel verdient
Hoeveel "schadestukken" worden er niet verkocht die door de verzekering uitbetaald zijn?
het schadechassis is meestal al verkocht voor de expert van de verzekering komt! prijzen vanaf 1500euro tot ...
deze worden opgekocht door teams die ze voor het circuit gebruiken
heb al chassis gezien die over een afgezaagde boomstronk was gereden, één lijn halve meter lang, één centimeter diep gedeukt net onder de passagierzetel. Denk je nu echt dat die wagen slecht rijd daardoor of maar enigszins krom is? het materiaal word daar dunner en langer. Die bodem 1,5mm dikwandig...
Als het allrisk is keuren ze sneller af... ze rekenen niet voor niets 100uren werk voor de chassis-ombouw... dus snel beslist en snel verdient
Hoeveel "schadestukken" worden er niet verkocht die door de verzekering uitbetaald zijn?
Ik ben gisteren naar Opel geweest... jawatte wat een prijzen.
De auto staat nu als het ware klaar om opnieuw gemonteerd te worden.
Ik heb zonet weer wat positief nieuws van een vriend vernomen. Hij kent iemand wat 4 speedsters heeft. Ik mag alle stukken (tegen betaling offcourse) meenemen die ik nodig heb.
Enig idee of deze reddende engel zich hier op het forum bevindt?
De auto staat nu als het ware klaar om opnieuw gemonteerd te worden.
Ik heb zonet weer wat positief nieuws van een vriend vernomen. Hij kent iemand wat 4 speedsters heeft. Ik mag alle stukken (tegen betaling offcourse) meenemen die ik nodig heb.
Enig idee of deze reddende engel zich hier op het forum bevindt?
Ik heb nieuwe sidekirts, een rechterdeur en een spiegel gekocht.
Ook een nieuwe verwarmingsbuis voor aan de zijkant.
Mijn grootste zoektocht is momenteel naar 2 "luchtkleppen" voor aan de zijkant. Ik zou graag die 2 van de turbo willen plaatsen. Ik ben vandaag naar opel geweest maar die dingen kosten 680 euro per stuk... aangezien ik de auto volledig nieuw zou willen spuiten zit ik wat krap bij kas.
Weet iemand toevallig waar ik alternatieve namaak luchtkleppen kan vinden of de orginele turbokleppen tegen een spotprijsje? Ik heb me rot gezocht op het net maar vind niets.
Ook een nieuwe verwarmingsbuis voor aan de zijkant.
Mijn grootste zoektocht is momenteel naar 2 "luchtkleppen" voor aan de zijkant. Ik zou graag die 2 van de turbo willen plaatsen. Ik ben vandaag naar opel geweest maar die dingen kosten 680 euro per stuk... aangezien ik de auto volledig nieuw zou willen spuiten zit ik wat krap bij kas.
Weet iemand toevallig waar ik alternatieve namaak luchtkleppen kan vinden of de orginele turbokleppen tegen een spotprijsje? Ik heb me rot gezocht op het net maar vind niets.