Pagina 13 van 27
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 7:43
				door stefan
				ah 
dus toch een merkbaar verschil 
 
 
klimt hij ook vlotter in de toeren 

  zo rond de 4000 tot toerenbegr
en nu van mij hier nog een vraagje. ik heb hier al op 3 plaatsen achter
jullie beruchte NIMBUS gevraagd en krijg telkens een blik of ik iets nodig heb voor de space chuttle ze blijken dat hier niet te kennen HELP
maik ga jij nu maar snel testen jij moet het verschil toch merken 
 
 
grt stefan
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 7:53
				door 12Esc
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 7:55
				door Pascal
				stefan schreef:ah 
dus toch een merkbaar verschil 
 
 
klimt hij ook vlotter in de toeren 

  zo rond de 4000 tot toerenbegr
en nu van mij hier nog een vraagje. ik heb hier al op 3 plaatsen achter
jullie beruchte NIMBUS gevraagd en krijg telkens een blik of ik iets nodig heb voor de space chuttle ze blijken dat hier niet te kennen HELP
maik ga jij nu maar snel testen jij moet het verschil toch merken 
 
 
grt stefan
 
Stephan ik heb hier nog een volledige plaat nimbus materiaal staan, heb hem niet gebruikt.
Als je wil kan je een halve plaat overnemen  

 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 8:02
				door Pascal
				Gisteren dan eindelijk goed kunnen testen. 
En ja hoor, wat ik dacht klopt ook mijn kompressortje loopt veel beter.
Tijdens het schakelen geen dipjes meer. gelijk het volle vermogen.
En dat geluid als je doortrek is echt schitterend. Vooral onder bruggen en in tunnels klink hij echt prachtig. 
Het lijkt een beetje op dat rooie lotusje hier op het forum.Dat word nog lachen als we weer een keer samen op pad gaan. 
 
 
Ook geen problemen met warmte ontwikkeling in mijn kofferbakje. het originele schild doet perfect zijn werk.
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 10:08
				door Maik
				stefan schreef:ah 
dus toch een merkbaar verschil 
 
 
klimt hij ook vlotter in de toeren 

  zo rond de 4000 tot toerenbegr
en nu van mij hier nog een vraagje. ik heb hier al op 3 plaatsen achter
jullie beruchte NIMBUS gevraagd en krijg telkens een blik of ik iets nodig heb voor de space chuttle ze blijken dat hier niet te kennen HELP
maik ga jij nu maar snel testen jij moet het verschil toch merken 
 
 
grt stefan
 
Stefan, Dominique mag nog niet volgas rijden van mij, althans, nog niet heel vaak  
 
 
Dus de echte resultaten moeten nog komen, eerst moet de ECU even wennen aan het 2.4 inlaat en de 2.5" Tullett. Ik heb de stroom eraf gehad dus vandaar dat de ECU ook weer even op de 2.4 inlaat moet afregelen. Ik denk dat de ECU in het begin meer dan 25% moest bijregelen. Dus even geen risico's met te vroeg volgas, anders loopt hij echt een stukje te arm...
Volgende week meer dus!  
 
 
Sorry van het nimbus verhaal, ik was de laatste dagen wat uit mijn doen door die #%@$#^@% uitlaatombouw  
 
 
De link naar dat spul is al gegeven, maar ik zou op het aanbod van Pascal ingaan.
@Pascal: goed te horen dat jij al gelijk resultaat voelt/hebt!  
 
 
Ik ben ook wel benieuwd naar het geluid op een 2.2SC, moet toch wel iets moois worden  

 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 10:17
				door Pascal
				Maik schreef:stefan schreef:ah 
dus toch een merkbaar verschil 
 
 
klimt hij ook vlotter in de toeren 

  zo rond de 4000 tot toerenbegr
en nu van mij hier nog een vraagje. ik heb hier al op 3 plaatsen achter
jullie beruchte NIMBUS gevraagd en krijg telkens een blik of ik iets nodig heb voor de space chuttle ze blijken dat hier niet te kennen HELP
maik ga jij nu maar snel testen jij moet het verschil toch merken 
 
 
grt stefan
 
Stefan, Dominique mag nog niet volgas rijden van mij, althans, nog niet heel vaak  
 
 
Dus de echte resultaten moeten nog komen, eerst moet de ECU even wennen aan het 2.4 inlaat en de 2.5" Tullett. Ik heb de stroom eraf gehad dus vandaar dat de ECU ook weer even op de 2.4 inlaat moet afregelen. Ik denk dat de ECU in het begin meer dan 25% moest bijregelen. Dus even geen risico's met te vroeg volgas, anders loopt hij echt een stukje te arm...
Volgende week meer dus!  
 
 
Sorry van het nimbus verhaal, ik was de laatste dagen wat uit mijn doen door die #%@$#^@% uitlaatombouw  
 
 
De link naar dat spul is al gegeven, maar ik zou op het aanbod van Pascal ingaan.
@Pascal: goed te horen dat jij al gelijk resultaat voelt/hebt!  
 
 
Ik ben ook wel benieuwd naar het geluid op een 2.2SC, moet toch wel iets moois worden  

 
Ik hoop geen zwarte vlag op trackdays, als het goed is heeft chris hier rekening mee gehouden. Maar hij klinkt wel luid hoor. 
Maar wel zeer mooi in de hoge toeren. 
Ik denk niet dat ik meer koppel of pk`s heb gekregen, maar een goed lopende kompressor door alle versnelling geeft voor je gevoel en veel snellere auto. 
Nu nog het vliegwiel veranderen. Past nog beter bij het motor karakter, zonde dat het blok eruit moet voor een vlieg wissel. weer een hoop werk.
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 11:00
				door stefan
				aha 
dat is goed nieuws.ben vollop bezig met men demper te fabriceren
best veel werk maar ja 
@ 12 esc bedankt voor de tip
pascal ik ga zeker op je aanbod in halve plaat zal voldoende zijn 
 
 
maik daarom dus even opwarmen(begrijpelijk)maar ben zeker dat je het zal voelen.je hebt verdomd de halve auto gesloopt(straks heb je geen krik meer nodig)
ik ga er ook spoedig mee beginnen maar denk dat ik van een kale reis ga terugkomen zonder de clam te verwijderen versus slopen
AMAAI da vrouwke heb ik geluk dat het zo een kleintje is 
 
 
alee merci voor de tips  
stefan
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 11:05
				door Pascal
				stefan schreef:aha 
dat is goed nieuws.ben vollop bezig met men demper te fabriceren
best veel werk maar ja 
@ 12 esc bedankt voor de tip
pascal ik ga zeker op je aanbod in halve plaat zal voldoende zijn 
 
 
maik daarom dus even opwarmen(begrijpelijk)maar ben zeker dat je het zal voelen.je hebt verdomd de halve auto gesloopt(straks heb je geen krik meer nodig)
ik ga er ook spoedig mee beginnen maar denk dat ik van een kale reis ga terugkomen zonder de clam te verwijderen versus slopen
AMAAI da vrouwke heb ik geluk dat het zo een kleintje is 
 
 
alee merci voor de tips  
stefan
 
60km is niet zo ver voor jou. 

 Grobbendonk - Hoogerheide
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 11:40
				door stefan
				da komt in orde pascal
we spreken volgende week af
dan kan ik dat snel geval eens bewonderen 
 
 
grtz stefan
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 13:37
				door Dominique
				Maik schreef:Was het geluid nu heel anders met de kap erop Doom?
Dominique schreef:Ik ben net met Maik zn auto in ECU-learning-mode naar huis gereden. Ik ben erg te spreken over het geluid. Niet te luid om vermoeiend te zijn voor een lange rit. Duidelijk meer body dan de standaard pijp, en een mooie sonore brom wanneer de motor stationair draait.
  
 
stefan schreef:
maik .je hebt verdomd de halve auto gesloopt
Dat klopt Stefan, het viel niet mee om er ondanks maik zijn 'hulp' nog wat van te maken. 

 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2009 22:04
				door allen
				stefan schreef:AMAAI da vrouwke heb ik geluk dat het zo een kleintje is 
 
  
Sprak de Belgische dwerg van 1.60, of dacht je nu echt dat je 2 meter en 30 centimeter was?  
 
 
Groeten van een andere dwerg.
 
			
					
				
				Geplaatst: 12 jul 2009 7:17
				door stefan
				
   wat heb jij toch veel praat he (vanop een grote afstand)
@ allen zojuist op het nieuws in belgie ik citeer (in de gemeente dordrecht
is er sinds gisteren late nammidag een zeer sterke koelwatergeur waar te nemen het zou mogelijk zijn dat het in de riool terecht is gekomen
de hoofdverdachte (een aziatish type ) zou voortvluchtig zijn in een open sportwagen. iedereen die een tip heeft gelieve te .......
enne tis wel 172 en een halfke 
grt  

 
			
					
				
				Geplaatst: 12 jul 2009 18:27
				door allen
				Toevallig ligt het koelvloeistof in een afgedicht emmertje, klaar om weggebracht te worden naar het afvalstation dwergpapagaaitje!  
 
 
Hoe ver zijn de heren met die Speedster in grondlakkleur? Spruitstuk er al op?
 
			
					
				
				Geplaatst: 12 jul 2009 18:57
				door Maik
				- Clam is eraf
- oude uitlaat is eraf
- uitlaatspruitstuk zit erop
- inlaatspruitstuk is eraf
- dynamo (#$@#!%120Ampere ding!) is eraf
- ECU framepje is min of meer af
- al het eten hier is weer op...  
 
 
- en Dominique is weer naar huis MET MIJN TULLETTSPEEDSTER 
 
   
 
Morgen weer verder...
PS: heeft er nog iemand een 100 Ampere dynamo liggen in een hoekje?  

 
			
					
				
				Geplaatst: 12 jul 2009 19:54
				door Dennizz
				Wow.... Dat gaat snel!
Sleutelen aan een andere auto gaat natuurlijk altijd sneller, dan maak je je minder druk om zaken  
 
Ook weer een lekker gewichtje eraf gesleuteld! Zo her en der zijn er toch kilo`s kwijt te raken  
 
 
Succes verder!