Pagina 13 van 19
holy crap
Geplaatst: 03 sep 2012 14:57
door twinair
Das mooi ruk dan in belgie!
volgende keer wat steekpenningen toesteken!
grtzzzz
Geplaatst: 03 sep 2012 15:45
door tibby
belgie=shit
Naar Verhiest trekken, die krijgt alles gekeurd
grtz
Geplaatst: 03 sep 2012 16:02
door Smiley
gertje schreef:Resultaat lichten niet goed afgesteld geen wettelijke nr plaat ophangingtest was niet goed.
Door je originele diffuser en kenteken niet effe terug te plaatsen, vraag je er ook om.
Wat is de ophangtest?
Zoiets?

Geplaatst: 03 sep 2012 16:43
door Sir_Bongiovi
Anders moet je eerst de handleiding geven hoe ze de wagen moeten starten en waar het chassisnr. staat :p Ik zou toch een andere keuring uitkiezen in het vervolg
Geplaatst: 03 sep 2012 16:48
door gertje
@ smily zetten ze de auto op trilplaat voor de schokdempers te testen
Vorig jaar in het keuringstation geen problemen gehad buiten dat er een reus van 2 meter in de speedsters wou kruipen
Geplaatst: 03 sep 2012 16:55
door Smiley
gertje schreef:@ smily zetten ze de auto op trilplaat voor de schokdempers te testen
Afgekeurd door foute waarden, of door niet te kunnen testen?
Geplaatst: 03 sep 2012 17:05
door sooike
Smiley schreef:Wat is de ophangtest?
Wat meet de ophangingstestbank ?
De testbank meet het wegcontact van de wagen. Het meetresultaat drukt uit in welke mate de wagen zich hecht aan de weg. Niet enkel het functioneren van de schokdempers, maar de werking van de ophanging in zijn geheel wordt hiermee in kaart gebracht. Het wegcontact wordt uitgedrukt met een eusamawaarde. De eusamawaarden voor nieuwe wagens verschillen volgens het wagentype :
· kleine wagens: tussen 20 en 40 eusama
· middelgrote wagens: tussen 45 en 65 eusama
· grote wagens: tussen 45 en 65 eusama
Hier zit dikwijls het probleem met onze 'lichte' Speedster, de eusamawaarde valt soms laag uit, en staat ook op mijn keuringsverslag jaarlijks vermeld alszijnde "opmerkingen", geen afkeur.
De juiste bandenspanning kan ook veel problemen voorkomen!
Geplaatst: 03 sep 2012 17:11
door Blitz
ik ga jaarlijks naar de keuring in Malle en daar zijn ze eigelijk heel sympathiek en voorzichtig met mijn auto. als er iets niet in orde is en ze keuren hem af, goed die mensen doen ook maar hun werk en een auto moet nu eenmaal in orde zijn, maar naar mijn ondervinding doen ze in Malle niet moeilijk om moeilijk te doen

keuring
Geplaatst: 03 sep 2012 17:26
door Tony
Ik ben vrijdag ook naar de keuring geweest.
Niks problemen met de volledige Tullett.
co test ook perfekt met de 200cell.
Zelf moeten rijden omdat de keurmeester er weer niet in geraakte.
Remmen allemaal goed,alleen opmerking gekregen over achterophanging.
Die moest ik nauwlettend in het oog houden.
Bij de brug hebben ze hem niet omhoog gedaan en bij het nazicht onderaan moesten de mannen eens lachen omdat ze er toch niets aan konden zien.
Ik was op 10 minuten buiten en kan er weer tegen tot september 2013!

Geplaatst: 03 sep 2012 17:57
door gertje
Nu je het zegt vorig jaar konden ze de test niet doen wegens te licht.
Dit jaar blijkbaar wel was 19 eusama nadat ze de banden op 2 bar hadden gezet.
Maar ze zijn echt aan het zoeken geweest om hem op een of ander punt een tunning keuring aan te smeren!
Ik ben volledig akkoord dat er iets niet juist is ze hem af keuren maar het ging er dit jaar over.
sooike schreef:Smiley schreef:Wat is de ophangtest?
Wat meet de ophangingstestbank ?
De testbank meet het wegcontact van de wagen. Het meetresultaat drukt uit in welke mate de wagen zich hecht aan de weg. Niet enkel het functioneren van de schokdempers, maar de werking van de ophanging in zijn geheel wordt hiermee in kaart gebracht. Het wegcontact wordt uitgedrukt met een eusamawaarde. De eusamawaarden voor nieuwe wagens verschillen volgens het wagentype :
· kleine wagens: tussen 20 en 40 eusama
· middelgrote wagens: tussen 45 en 65 eusama
· grote wagens: tussen 45 en 65 eusama
Hier zit dikwijls het probleem met onze 'lichte' Speedster, de eusamawaarde valt soms laag uit, en staat ook op mijn keuringsverslag jaarlijks vermeld alszijnde "opmerkingen", geen afkeur.
De juiste bandenspanning kan ook veel problemen voorkomen!
Geplaatst: 04 sep 2012 11:44
door Oblivion
2 Jaar op rij nu geen problemen gehad op de keuring in Belgie (As), altijd vriendelijke mensen gehad. Geen opmerkingen over mijn diffuser van groepsaankoop. Zelfs geen opmerking over gescheurde front clam met uitstekende koplamp.... Al heb ik die wel opnieuw laten afstellen. Blij dat het afgerond is. Nu kan herstelling binnenkort beginnen.
Geplaatst: 04 sep 2012 19:27
door tibby
eusama bin laden?
?
Geplaatst: 16 sep 2012 13:36
door twinair
tibby schreef:eusama bin laden?
Whahahahhahahahahaahahahaha

kan er niet mee rijden, hij is naar de eeuwige jachtvelden.
Geplaatst: 16 sep 2012 19:35
door tibby
Hij is helaas terug als ZOMBIE
grtz
Re: ?
Geplaatst: 17 sep 2012 8:00
door speedokus
:
lol: kan er niet mee rijden, hij is naar de eeuwige jachtvelden.[/quote]
Wat bedoel je hiermee,,je speedster?