Pagina 13 van 19

Geplaatst: 26 okt 2011 16:35
door tibby
Afbeelding
900 PK ASTRA

Geplaatst: 26 okt 2011 16:35
door tibby
Afbeelding

Geplaatst: 26 okt 2011 16:36
door tibby
Afbeelding
700 pk speedster

Geplaatst: 26 okt 2011 16:37
door tibby
Afbeelding

Geplaatst: 26 okt 2011 16:38
door tibby
Afbeelding

Geplaatst: 26 okt 2011 16:38
door tibby
Zafira OPCAfbeelding

Geplaatst: 27 okt 2011 8:41
door Exmantaa
Mooie detailfoto's van die Klasen bakken, want meestal zie je alleen de buitenkant. :wink:
(Vind die Speedster wel een wat aparte cooling set-up hebben; Veel gewicht achterin en waarom een chargecooler gebruiken als je de water rad dan toch aan de zijkant zet... :? )

Geplaatst: 27 okt 2011 9:08
door Smiley
Exmantaa schreef:Veel gewicht achterin
Om de standaard lift op te heffen?
Afbeelding

Geplaatst: 27 okt 2011 18:13
door Herman
Deleted

Geplaatst: 27 okt 2011 22:02
door Exmantaa
Die air-water chargecooler zal best koelen, echter moet je wel het water koud zien te houden. Het nadeel van chargecoolers is dat je 2x een warmteoverdracht nodig hebt (lees temp. verschil); 1x koellucht => water en 1x water => chargelucht. Je krijgt je chargelucht hiermee dus nooit zo koud als een "ideale" air-air intercooler met maar 1x warmteoverdracht
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal... :wink:

Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima. 8)

Geplaatst: 31 okt 2011 13:04
door tibby
keuringskaart binnen gehad.
Nu nog wachten op mijn wagentje :alone:
DAN WORDT HET PAS ECHT SPANNEND!!!!
Grtz

Geplaatst: 10 nov 2011 8:45
door tibby
Vandaag wagen op de testbank gehad 270 PK :!: :shock: en een huge amount of torque stuurde KLASEN me.
:jump: :thumbsup:
Dingen die zijn veranderd: alleen maar de injectors....
HIJ ZEI DAT DE INTERCOOLER EEN JOKE WAS. IS EEN GOLF 3 TDI ITEM....
ER KWAM OOK TOTAAL GEEN AIRFLOW AAN DAT DING.
Nu nog wachten op mijn nieuwe alu rad en remolie en versnellingsbak olie.
Wat betreft de pcv pakking:deze is afgesloten zoals bij het alu Dbilas inlaatspruitstuk.





ME SO HAPPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: 10 nov 2011 10:39
door speedokus
Gefeliciteerd Tibby, eindelijk de problemen te boven.
Nu genieten maar.
Grt speedokus. :D :D

Geplaatst: 10 nov 2011 11:01
door stefan
alé Dre eindelijk genieten en daarbij zeer mooie waardes(nu de prijs nog meevallen en alles komt goed) eindelijk zeg












gtz stefan&monia

Geplaatst: 10 nov 2011 12:18
door alain
Exmantaa schreef:Die air-water chargecooler zal best koelen, echter moet je wel het water koud zien te houden. Het nadeel van chargecoolers is dat je 2x een warmteoverdracht nodig hebt (lees temp. verschil); 1x koellucht => water en 1x water => chargelucht. Je krijgt je chargelucht hiermee dus nooit zo koud als een "ideale" air-air intercooler met maar 1x warmteoverdracht
Een air-intercooler in een zij-oor van een speedster gebouwd (weinig koellucht aanstroming) is echter verre van ideaal... :wink:

Grote voordeel van chargecooler is dat je de water pre-rad voor kan inbouwen waar ie wel optimaal door de rijwind gekoeld wordt. En dan de chargecooler dicht op het blok zodat de inlaatpijperij kort gehouden kan worden.
Die 2 grote voordelen zie ik daar niet zo terug, maar waarschijnlijk voldoet het voor een 700pk sprint prima. 8)


Chargecooler systeem van Klasen werkt met twee radiators.
Eentje voorin en eentje opzij rechts voor nog beter koeling.
Bij mijn Speedster werkt het ook zo.