Pagina 13 van 32

Geplaatst: 05 feb 2013 20:22
door Maik
Klusupdate:
Pre-rad ingebouwd.
Pre-rad onder de normale radiateur gebout:
Afbeelding

Isolatiemateriaal (voor verwarmingsbuizen) ertussen geklemd zodat de pre-rad niet de warmte over gaat nemen van de normale radiateur en om de koellucht niet te laten ontsnappen. De bouten en moeren heb ik ook gelijk maar geisoleerd met nylon ringen (goed kijken):
Afbeelding

Gaten gemaakt in de kastombouw (extra gat voor gewichtsbesparing, en was ook een fuck-up :) ):
Afbeelding

Alles weer teruggeschroefd in de neus van de speedster en de koelslangen van de pre-rad aangesloten. De slangen zie je hier over de modderkuip heenlopen:
Afbeelding

Extra projektje: koeling van de remmelarij. Gaten gemaakt door het voorste schot en de modderkuip, de routing ben ik niet ontevreden over. De slang gaat uiteindelijk naar de gaten in de neus waar eerder de mistlampen inzaten:
Afbeelding

De slang (63mm dia.) komt redelijk goed uit op de schijf. Met een grote tie-wrap aan de onderste wishbone blijft hij netjes zitten en geen aanlopers met volle wieluitslag:
Afbeelding

Maar het weegt wel weer wat. Dit is voor 1 slang van 1 meter lang, uiteindelijk heb ik denk ik iets van 2x 60cm nodig:
Afbeelding

Morgen de slang aan de rechterkant knutselen...

Nilfisk

Geplaatst: 06 feb 2013 10:37
door S. Gonzales
Goed bezig Maik :thumbup:
Hopelijk vond je mijn linkje m.b.t. gewicht besparen niet vervelend?
Want zo was het absoluut niet bedoeld :bag:
Misschien kunnen we binnenkort wat ervaringen uitwisselen.

Groet en succes!

Geplaatst: 06 feb 2013 11:42
door Maik
Nee, natuurlijk niet Speedy :wink:
Heb er zelfs nog inspiratie uit gehaald! :lol:
Ben je binnenkort nog in de buurt van Leiden dan?

Geplaatst: 06 feb 2013 17:28
door Exmantaa
Als je toch richting Alkmaar komt dan rij je langs Akersloot...

:wink:

Nilfisk

Geplaatst: 06 feb 2013 21:36
door S. Gonzales
Goed plan!😀
Laat het dan wel van tevoren even weten Maik.

Geplaatst: 10 feb 2013 20:17
door Maik
Zal ik doen Speedy!

Voor het weekend nog wat kleine klusjes gedaan, dus om mijn file weer up to date te houden moet ik jullie weer vermoeien met wat minder spectaculaire foto's :wink:

Nitron veer-dempers achter even schoongemaakt.
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Vandeweek de voorste even schoonmaken.


De beruchte wishbone-upright bouten maar weer even preventief vervangen voor nieuwe (10.9 kwaliteit en op 65Nm aangehaald). Deze glimmen weer mooi. Hier kan je ook de cambershim goed zien. Hoe minder shims, des te meer negatief camber. Veel meer negatief camber is niet meer echt mogelijk dus :wink: :

Afbeelding

Afbeelding

To be continued, as usual...

Geplaatst: 10 feb 2013 21:00
door Smiley
Mijn orginele upright bouten zitten nog met de lotus loctite vast . (lijkt wel cement)
Nog tips om dat los te krijgen?

Geplaatst: 10 feb 2013 21:15
door Manta79
Inbus met een pijp erover heen en dan toch even kracht zetten.. zo heb ik ze in december gedaan.

Geplaatst: 10 feb 2013 21:21
door Smiley
Ben zo bang dat ik de kop eraf draai.

Maar even doorzetten dus...... ok.

Geplaatst: 11 feb 2013 9:33
door speedokus
even verwarmen met de verfafbrander doet wonderen.

Geplaatst: 11 feb 2013 9:53
door gertje
speedokus schreef:even verwarmen met de verfafbrander doet wonderen.
De rest verwarmen en de bouten afkoelen lijkt me een iets beter plan. :D

Maar ik zou da hier niet riskeren

loctite

Geplaatst: 11 feb 2013 10:48
door Pipo
Neen, het best is hier de bout te verhitten. Door de hitte breekt de lijmverbinding en zal je de bout gemakkelijk kunnen losschroeven. En tevens zet de bout wat in de lengte uit waatdoor de spankracht vermindert.

Geplaatst: 11 feb 2013 11:22
door hitman
zoals pipo zegt eerst verhitten en dan met een moker (zware hamer) er een goeie tik op geven dan komt hij zeker los
heb dit al meermaals moeten doen

Geplaatst: 11 feb 2013 11:24
door Arno
En een goede kwaliteit inbus gebruiken die er volledig in zit zodat de kop niet 'dol' draait..

Dat gebeurt meestal omdat mensen de inbus sleutel of bit niet volledig tot aan de bodem in de opening steken. Dat kan wegens vuil of roest in de opening zijn, maar IMHO is dit wel erg belangrijk.

Zelf gebruik ik het liefste een 1/2" inbus bit voor een ratel. Gewone inbus-sleutels torderen/flexen mij teveel.

En sowieso heb je zo'n bit nodig om 'm daarna netjes op moment weer terug te zetten :)

Bye, Arno.

Re:

Geplaatst: 24 feb 2013 19:25
door Maik
Schopje.
Weer wat verder gekomen (is ook wel tijd nu!).
Compressor opgehaald bij de huisleverancier en bezig geweest met wat loodgieters- en elektricijnswerk en nog wat kleine klusjes.

Eerst motorsteun links vervangen voor een vers exemplaar, zat toch al een klein scheurtje in en had toch een nieuw setje liggen.
De oude:
Afbeelding

De nieuwe:
Afbeelding

En dus ook rechts vervangen:
Afbeelding

De chargecooler aangesloten op het leidingwerk naar de pre-rad, alu-steuntje gemaakt voor het pompje:
Afbeelding

En dan voor het passen en meten en de kleine zaken die nog moeten gebeuren (bekabeling afmaken, vastzetten leidingen, etc.) de compressor er even los opgezet en het luchtfilter aangesloten, zo begint het er een beetje op te lijken!
Afbeelding

Van de week weer verder...