Pagina 13 van 26

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 08 feb 2016 17:02
door tibby
Daan schreef:0,8 bar denk ik. Is het max van de turbo om nog efficient te draaien. Op een 10:1 blok met indirecte injectie moet dit nog wel kunnen in praktijk. Theoretisch is 0,7 bar de max geloof ik.
8) Ben benieuwd wat hij gaat draaien erop met de obd..

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 08 feb 2016 20:53
door Daan
OBD doet zelf niets maar geeft de mogelijkheid om er meer uit te halen. We zullen zien 8)

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 08 feb 2016 21:09
door tibby
Daan schreef:OBD doet zelf niets maar geeft de mogelijkheid om er meer uit te halen. We zullen zien 8)
Dat was wat ik ook bedoelde.... :yes: :yes:
Succes!!

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 08 feb 2016 21:14
door Smiley

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 08 feb 2016 21:33
door Daan
:toot: :toot:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 03 mar 2016 17:20
door Daan
Er lijkt licht aan het einde van de tunnel...

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag rondje van 10km gereden. Reden dat de klep open staat.... olielekkage van mn olieretourpijp. Vanavond even olie peilen en kijken wat het verlies is. Daarna dat pijpje eens goed onder handen nemen.

Verder lijkt alles te werken. IAT's van 35C heb ik voorbij zien komen (log niet opgeslagen... :bash: ).

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 03 mar 2016 17:44
door tibby
Mooi, die motorruimte! ziet er vrij standaard uit voor de Belgen :wink:
Ben benieuwd ernaar!
grtz

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 03 mar 2016 18:41
door speedywilmske
Kijk al uit naar dat bezoekje.
:jump:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 06 mar 2016 12:21
door Daan
Aangezien ik even genoeg onder de Speedster heb gelegen, nu even van de andere kant gewerkt. Iedereen gaat voor zwart, dus ik doe maar weer eens wat anders 8)

Afbeelding

Ondertussen wordt mn hardtop, dashplaten en schakeltunnel in de carroseriekleur gespoten. Van de week verder met de olieleiding.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 06 mar 2016 12:30
door timmyboy55
Wil ik ook nog doen ja! alleen nog even mooi stofje ervoor vinden en dan inderdaad wel zwart!

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 06 mar 2016 13:09
door tibby
Daan schreef:Aangezien ik even genoeg onder de Speedster heb gelegen, nu even van de andere kant gewerkt. Iedereen gaat voor zwart, dus ik doe maar weer eens wat anders 8)

Afbeelding

Ondertussen wordt mn hardtop, dashplaten en schakeltunnel in de carroseriekleur gespoten. Van de week verder met de olieleiding.
Da pimpmobile........ :mrgreen:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 12 mar 2016 15:55
door Daan
Vandaag rondje gedaan en #$%^& nog steeds een lekkage van mn olieleiding. Geduld Daan, geduld..
Wel basefuel inleersessie gedaan en een korte powerrun.... tease:

Afbeelding

Geen knock en AFR rond de 11.5/1. Volgende keer volle polle zou ik zeggen. Nu weer ff sleutelen.

Met onderstaande grafiek als referentie denk ik dat alles wel werkt. Op mn 8.5:1 SR20DET blok had ik 240Nm en 100pk op de wielen. Komt goed overeen met de log waarde.

Afbeelding

Oh ja... z22se is met 0.7bar, sr20 was op 1.1 bar.... :beta:
Room for more.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 12 mar 2016 18:02
door tibby
:thumbsup:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 12 mar 2016 20:31
door Smiley
Als het een SC zou zijn, zie ik een doorgerekende 278pk op 7k.
Maar zo werkt dat niet met een turbo :mrgreen:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 17 mar 2016 22:01
door Daan
Vandaag weer wat geklust.
Nog steeds olielekkage. Nu met nieuwe pakking en vloeibare pakking dicht gezet. Moet toch een keer dicht gaan zitten zou je zeggen. Punthoofd.
Vervolgens 2 powerruns gemaakt. 231pk / 338Nm.

Opvallend:

1. Boost valt te snel omlaag. Vanavond al een lek gevonden, morgen verder afpersen. Verklaard ook het stagneren van het vermogen. Ik mis 0,25 bar boost.
2. AFR is aardig goed, maar nog ruimte voor verbetering. Met name tussen 3200-5200 zijn er pk's te winnen (10.8:1 afr :shock: ).

Afbeelding

Maar ik heb een tweede vraag (voordat ik morgen verder ga):
Onderstaand zie je mn timing. Deze is in praktijk ca.13 graden met 7 graden knock. In mn timing tabel staat de timing op ca. 20 graden.
Ik ga er dus vanuit dat mn ecu 20 graden wil maar dat ie er met 7 graden knock 13 graden van maakt. Ergo, ik moet de timingtabel verlaat aanpassen (advance) richting de 13 graden toe. Correct? Even een controlecheck.

Afbeelding