Pagina 14 van 26
Geplaatst: 23 mei 2006 14:53
door Pascal
Wie weet of onze wielbouten in het zwart zijn te krijgen, en nee spuiten is geen optie.
Gr. Pascal
Geplaatst: 23 mei 2006 15:12
door jans
zwart betalen is weer wat anders hé

Geplaatst: 23 mei 2006 15:20
door marcel85
Maik schreef:PASCAL
Haal alsjeblieft die enge chroomrand rond je kentekenplaat weg
Blijven ze zilverkleurig?
joh!! dat past mooi bij die chroomkleurige ruitenwisseraandrukkers van de halfords

Geplaatst: 23 mei 2006 15:27
door Pascal
Geplaatst: 23 mei 2006 16:04
door Pascal
Foto zegt genoeg hoe ik me voel.
Gr. Pascal
Geplaatst: 23 mei 2006 16:08
door Maarten
Mooi !
Maar ik denk ook dat ik ze een keer antraciet laat maken eerlijkgezegd.
Maarten
Geplaatst: 23 mei 2006 16:29
door jans
vind ze onder deze perfekt staan

. Niks andere kleur velgen.
Geplaatst: 23 mei 2006 16:49
door Maik
Staat erg goed Pascal!
Antraciet weet ik niet wat dat gaat doen als ik dit zo zie...
Zwart daarintegen....
Welke banden heb je er nu onder laten zetten? En dat heb je trouwens snel geregeld

Geplaatst: 23 mei 2006 20:39
door Pascal
Inderdaad het contrast zilver-orange kan wel, ik zou ze eerder antraciet laten spuiten voor het rem stof.
Maik het zijn de Bridgestones RE0050A geworden, 205/45 - 235/40 en het past perfect.
Wie weet wat de oplossing is. Ik merk een behoorlijk verschil met de vorige setup, bij het snel insturen reageerd de speedster te langzaam.
Als ik snel een bocht wil nemen, en mijn stuur bv. naar recht draai reageerd hij hier veel te langzaam op, zou dit kunnen te maken hebben met mijn spooring. Misschien te veel toespoor.
Dit is iets dat mij opvalt met mijn 205 aan de voorkant.
Gr. Pascal
Enkel nog de exacte hoogte bepalen
Geplaatst: 23 mei 2006 20:58
door Maik
Wat is je bandenspanning?
En heb je hem na de nitrons nog opnieuw uit laten lijnen?
Geplaatst: 23 mei 2006 21:05
door Pascal
Maik, banden spanning 1.9 voor 2.0 achter, het is even kijken wat het beste is, alle info is welkom.
Het uitlijnen moet nog gebeuren, ben nog bezig om de goeie hoogte te bepalen, en zal hem daarna laten uitlijnen, ik denk dat ik naar iets meet uitspoor zal gaan. ook hier is alle info zeer welkom.
Ik
Geplaatst: 23 mei 2006 21:11
door Maik
Over de bandenspanning kan je mijn antwoord vinden in dat andere topic
Uitspoor zal inderdaad een verbetering moeten geven met insturen. Ik heb nu ook iets uitspoor staan, maar ik weet niet wat dat toen precies met mijn rij-eigenschappen gedaan heeft omdat toen ook gelijk de ATS-en eronder gingen met de nieuwe brede banden.
Ik vond toen eerlijk gezegd ook dat het eerste instuurgevoel wat minder scherp was geworden (kan ja nagaan: NA montage van bredere voorbanden, echter wel een ander merk, en NA het veranderen van toespoor naar uitspoor).
Maar ik ben er eigenlijk helemaal aan gewend. Het is nu echt een fijne stuurmachine geworden, vooral als de banden echt warm worden kan je echt monsterlijk snel de bocht door en ook de remvertraging is heel duidelijk beter geworden. Vooral op circuits is de verbetering echt enorm.
Geplaatst: 23 mei 2006 21:22
door Pascal
Inderdaad Maik de banden voor geven een gigantische grip, maar ik denk dat meer te maken heeft met het nieuwe rubber dan met de 205 breedte.
En ik vind, het niet meteen reageren van het stuur niet echt fijn, dit was nou net een van de sterke punten van de speedster, als ik nu snel een bocht wil nemen moet ik al voor de bocht gaan sturen dit is niet goed.
Ik hoop dat uitlijnen een oplossing zal bieden, anders moet ik de mensen van lotus toch gelijk geven met hun smalle opzet aan de voorkant.
Gr. Pascal
Geplaatst: 24 mei 2006 7:36
door Maik
Hoeveel km heb je nu gereden met je nieuwe banden? En hoeveel mm profiel zat er nog op je oude voorbanden?
Sowieso moet je nieuwe banden altijd even "inrubben" om de siliconenlaag eraf te krijgen, dat maakt het ook al wat zwabberiger.
Ook het hoge nieuwe profiel zal niet scherpste resultaat hebben, zie het als een extra slappe wang...
Het verbaast mij toch wel een beetje dat je nu zo "ontevreden" over het insturen bent (ook al is het nog vroeg, gezien hoe lang je de banden er nu onder hebt zitten), de RE050 staat juist bekent om zijn stijve wangen en dat zou juist erg scherp moeten sturen...
Geplaatst: 24 mei 2006 8:52
door stevenflappy