Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
De kms moeten toch gereden worden om Maik zn hardleerse ECU bij te brengen dat hij nu wat gemakkelijker kan ademen.allen schreef:Tjonge toch, dus die gebruikt je rode duivel nog als pendelvervoer ook?! Is z'n Fransoos dronken dan?

Het is idd een feit, dat wanneer je beide weet wat er allemaal los moet dat het erg vlot kan gaan. Op dat tomaatje van Maik hebben we eerst een avond lopen #@*&!ten om het spruitstuk er af te krijgen. Nog een avond om er achter te komen dat het nieuwe er op wel erg lastig was met clam gemonteerd. Nog een avond om de clam er af te halen....... etc.
@Denniz, voorbereiding is het halve werk. Goede gereedschap is het halve werk. Samen is dat het hele werk.

Morgen probeer ik da 120 amp in te ruilen voor een gereviseerde 100amp. Lukt dat niet gaat de zaag er in.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Nou, alles is gepiept, bij Dominique zit de Tullett er nu ook onder (en ook de 2.4 inlaat
).
Dominique had alleen wel een P0405 foutcode, heeft iets met de EGR te maken. Waarschijnlijk heb ik zijn EGR cheater niet helemaal lekker teruggestoken
Er staat nu ruim meer dan 200km extra op mijn karretje sinds de Tullett erop zit, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op
Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus
PETERRRRRRRRR
Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los...
Tenminste, voor mijn gevoel dan, ik heb 4 jaar lang rondgereden met de standaard uitlaat dus ik moet even wennen misschien
Op naar de volgende mod!

Dominique had alleen wel een P0405 foutcode, heeft iets met de EGR te maken. Waarschijnlijk heb ik zijn EGR cheater niet helemaal lekker teruggestoken

Er staat nu ruim meer dan 200km extra op mijn karretje sinds de Tullett erop zit, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op

Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus

Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los...

Op naar de volgende mod!

- Maik
Bedankt voor de info Stefan, maar we hadden het achteraf niet nodig. Dominique heeft een gereviseerde 100A unit op de kop kunnen tikken. Die past met minimale aanpassingen primastefan schreef:@ dom
ik ga vanavond 2 fotos van men alternator naar maik doorsturen
als je het zo aanpast past hij perfect en heb je nog plaats over
en daarbij is het dan ook nog netjes ( die kleine belg hed toen een helder moment ) maar ik was de fotos kwijt![]()
grts

- Maik
Misschien geleidt die rubber kit toch?!Dominique schreef:Thanx anyway Stefan.![]()
Die vaudkoode zit mij wel dwars. Ik ga hem vanmiddag proberen met de klep zelf er tussen om e.e.a. uit te sluiten. Als de code dan weg blijft, moet Maik mij uitleggen wat hij met mijn cheater gedaan heeft!

Maar ga jij eerst maar eens op vakantie, dan zien we daarna wel weer

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Slechts één ding wat Maik gemonteerd heeft heb ik niet gecontroleerd...Maik schreef:1 keer met het proefdraaien bleef de foutcode weg, maar toen draaide het motortje maar 1 minuut ofzo.stefan schreef:ok dominique
ik kan net weer op het forum (de belgjes waren verdwenen)
komt ze direct terug als je ze reset?
grt stefan (suikerwafels zijn ook lekker )
Daarna bleef hij terugkomen...
Het terug plaatsen van de cheater nadat de electronica ingeseald was met zwarte kit. schijnbaar heeft hij niet diep genoeg in de stekker gezeten toen Maik de krimpkous had aangebracht. Het was dus gelukkig een kleinigheidje.