Jans ook, zo te zien aan het rode autotje dat voorbij komt.
Vermogensmeeting Jans
Gaat overigens niet zozeer om het merk schokdemper, maar om de instelbaarheid. Vergelijking die meestal wordt gemaakt is dan tussen enkelvoudig instelbare nitrons en drievouding instelbare ohlins.
Dat laatste is gewoon het probleem. Als je enkelvoudig instelbare ohlins neemt dan lijkt me dat een erg goede optie. Maar als je geen echte coureur bent en niet 20 rondjes achter elkaar vrijwel exact hetzelfde kunt rijden, zul je je drievoudig instelbare schokdempers nooit goed afgeregeld krijgen..
Mark
			
			
									
						
							Dat laatste is gewoon het probleem. Als je enkelvoudig instelbare ohlins neemt dan lijkt me dat een erg goede optie. Maar als je geen echte coureur bent en niet 20 rondjes achter elkaar vrijwel exact hetzelfde kunt rijden, zul je je drievoudig instelbare schokdempers nooit goed afgeregeld krijgen..
Mark
C30-94@0.55bar
			
						euhmm... eerlijk gezegd ken ik er maar twee. Ik heb zelf in ieder geval geen ervaring met AST. De keuze voor Nitron is gemaakt op basis van ervaring, omdat Nitron vanuit de motor-racerij komt (waar een demper veel beter moet zijn dan bij een auto) en.. omdat de NTR dempers OP en VOOR de Elise zijn ontwikkeldstef666 schreef: p.s. Is er iemand (Mark, Arno of Yvo) die ervaring hebben met AST of Intrax?
AST ken ik zelf uit het Subaru tijdperk maar niet van de Speedster/Elise (Volgens AST zouden er veel Elise's in de UK mee rijden)
Oh.. en er zit ook een Nitron setje aan te komen voor Scoobys
Hahaha.. die discussie durf ik nog wel aan!Marcel schreef: Echt niet er zijn geen beteremaar hier hebben ze aandelen in die Nitrons volgens mij
Voor de duidelijkheid, ik verkoop Nitron dempers, heb geen aandelen in Nitron en zou op Öhlins meer kunnen verdienen dan Nitron. Alleen ben ik een beetje een eigenwijs mannetje en verkoop liever een produkt waar ik voor de volle honderd procent achter sta. Een remblokje verkeerd kopen is te overzien, iemand die je een kl*te onderstel aansmeert zal je waarschijnlijk erg graag een ram voor zijn bats geven denk ik zo.. :8
Maar m.b.t. de Öhlins, de diameter van de zuiger is kleiner waardoor je minder progressief kunt dempen. (Er vanuit gaande dat beide demperfabrikanten in staat zijn de juiste shims bij het juiste gewicht te vinden)
Daarnaast kent Öhlins niet de serviceprogramma's zoals je die bij Nitron krijgt. Heel eerlijk gezegd, dat heeft uiteraard ook te maken met het formaat van de firma. Als ik vandaag naar Guy bel en ik hem een set dempers vraag met specifieke veren zorgt ie er ook voor de de interne shimming goed zit.. Da's wel prettig.
Oh en drie- of vierweg dempers zijn er ook van Nitron hoor
Last but not least.. kijk eens in Engeland naar de "Mid-Engined-Car" series. (of zoiets) en bestudeer vooral eens de zijkant van alle auto's die daar rondrijden. 90% heeft Nitron stickers op de zijkant.. en dat is niet omdat Nitron sponsort
- stevenflappy
 - Mega lid in de orde van gouden nietje
 - Berichten: 2926
 - Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
 - Locatie: Flevoland
 - Contacteer:
 



