Pagina 14 van 45
Geplaatst: 25 okt 2005 18:19
door Piet
Maik begint het te snappen
Jans ook, zo te zien aan het rode autotje dat voorbij komt.

Geplaatst: 25 okt 2005 20:49
door jans
ja'' het had niet veel gescheeld.

Geplaatst: 25 okt 2005 22:28
door markv
Gaat overigens niet zozeer om het merk schokdemper, maar om de instelbaarheid. Vergelijking die meestal wordt gemaakt is dan tussen enkelvoudig instelbare nitrons en drievouding instelbare ohlins.
Dat laatste is gewoon het probleem. Als je enkelvoudig instelbare ohlins neemt dan lijkt me dat een erg goede optie. Maar als je geen echte coureur bent en niet 20 rondjes achter elkaar vrijwel exact hetzelfde kunt rijden, zul je je drievoudig instelbare schokdempers nooit goed afgeregeld krijgen..
Mark
Geplaatst: 31 okt 2005 8:38
door van dijk
Ik heb Zondag een stukje met jan meegereden, ppffff wat een power heeft dat ding zeg.

Geplaatst: 31 okt 2005 9:39
door YvoTuk
stef666 schreef:
p.s. Is er iemand (Mark, Arno of Yvo) die ervaring hebben met AST of Intrax?
AST ken ik zelf uit het Subaru tijdperk maar niet van de Speedster/Elise (Volgens AST zouden er veel Elise's in de UK mee rijden

)
euhmm... eerlijk gezegd ken ik er maar twee. Ik heb zelf in ieder geval geen ervaring met AST. De keuze voor Nitron is gemaakt op basis van ervaring, omdat Nitron vanuit de motor-racerij komt (waar een demper veel beter moet zijn dan bij een auto) en.. omdat de NTR dempers OP en VOOR de Elise zijn ontwikkeld
Oh.. en er zit ook een Nitron setje aan te komen voor Scoobys

Zal in ieder geval een stuk beter zijn dan die originele crap die er nu opzit.. Ik stuiter alle kanten uit

Geplaatst: 31 okt 2005 9:55
door YvoTuk
Marcel schreef:
Echt niet er zijn geen betere

maar hier hebben ze aandelen in die Nitrons volgens mij

Hahaha.. die discussie durf ik nog wel aan!

Öhlins dempers zijn goed, maar niet beter.
Voor de duidelijkheid, ik verkoop Nitron dempers, heb geen aandelen in Nitron en zou op Öhlins meer kunnen verdienen dan Nitron. Alleen ben ik een beetje een eigenwijs mannetje en verkoop liever een produkt waar ik voor de volle honderd procent achter sta. Een remblokje verkeerd kopen is te overzien, iemand die je een kl*te onderstel aansmeert zal je waarschijnlijk erg graag een ram voor zijn bats geven denk ik zo.. :8
Maar m.b.t. de Öhlins, de diameter van de zuiger is kleiner waardoor je minder progressief kunt dempen. (Er vanuit gaande dat beide demperfabrikanten in staat zijn de juiste shims bij het juiste gewicht te vinden)
Daarnaast kent Öhlins niet de serviceprogramma's zoals je die bij Nitron krijgt. Heel eerlijk gezegd, dat heeft uiteraard ook te maken met het formaat van de firma. Als ik vandaag naar Guy bel en ik hem een set dempers vraag met specifieke veren zorgt ie er ook voor de de interne shimming goed zit.. Da's wel prettig.
Oh en drie- of vierweg dempers zijn er ook van Nitron hoor
Last but not least.. kijk eens in Engeland naar de "Mid-Engined-Car" series. (of zoiets) en bestudeer vooral eens de zijkant van alle auto's die daar rondrijden. 90% heeft Nitron stickers op de zijkant.. en dat is niet omdat Nitron sponsort

Geplaatst: 06 nov 2005 17:20
door jans
Heeeej

Geplaatst: 06 nov 2005 19:06
door stef666
Geplaatst: 08 nov 2005 22:29
door jans
Charge cooler zit er in, en een grotere LMM.
Vervolgens op de testbank, maar draaide weer door bij 1.9 bar

Geplaatst: 08 nov 2005 22:33
door jans
de kleine , maar zeer effekte cooler.
Geplaatst: 09 nov 2005 9:55
door Marcel
Jan stel je nu eens voor.........je auto schiet los

Geplaatst: 09 nov 2005 11:48
door jans
Kan weinig mee gebeuren, Marcel'' het is ''dood'' vermogen.
Geplaatst: 09 nov 2005 16:00
door Martin
Geplaatst: 09 nov 2005 23:47
door stevenflappy
Jans, hoe zit het nou met alle schades... Zijn die al gemaakt??
Geplaatst: 10 nov 2005 6:58
door jans
Steven ''Als het goed is, kun je het zatedag zien.