Pagina 14 van 19
Geplaatst: 10 nov 2011 12:39
door Smiley
tibby schreef:Vandaag wagen op de testbank gehad 270 PK

en een huge amount of torque stuurde KLASEN me.
Dat doe je goed. Voor de centen van de light kit, de prestaties van de tot voor kort "full"kitt
Veel plezier ermee als het af is

Geplaatst: 10 nov 2011 13:03
door Exmantaa
tibby schreef:Vandaag wagen op de testbank gehad 270 PK

en een huge amount of torque stuurde KLASEN me.
Dingen die zijn veranderd: alleen maar de injectors....
HIJ ZEI DAT DE INTERCOOLER EEN JOKE WAS. IS EEN GOLF 3 TDI ITEM....
ER KWAM OOK TOTAAL GEEN AIRFLOW AAN DAT DING.
Nu nog wachten op mijn nieuwe alu rad en remolie en versnellingsbak olie.
Wat betreft de pcv pakking:deze is afgesloten zoals bij het alu Dbilas inlaatspruitstuk.
ME SO HAPPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk aan, dat zijn nog eens knappe waardes. Post hier even de dyno uitdraai als je die hebt.
(En weet je zo welke injectoren er nu inzitten?)
Geplaatst: 10 nov 2011 13:48
door tibby
Een dyno uitdraai zal er toch wel bijzitten hoop ik als ik de wagen ga halen. Zo is het anders wel gemakkelijk he....
Wat betreft de injectoren waren het de turbo items tot 260 pk en daarboven waren het de OPC (???) items.
Zodra ik de wagen ga halen vraag ik het.
Grtz
Geplaatst: 10 nov 2011 14:28
door Exmantaa
Ja, waarschijnlijk heb je nu de blauwe VXR injectorer erin.
Wat me terugdenkend overigens wel weer bekend klinkt, aangezien Klasen bv. voor de 2,2 (SC toen, maar is redelijk hetzelfde) wel een base-mapping heeft/had voor deze blauwe, maar niet voor de zwarte LET injectoren. (Nietwaar Co'tje?)
Geplaatst: 10 nov 2011 15:15
door tibby
Wat ik wel straf vind is dat ik er ongeveer hetzelfde uitpers dan Co'tje met m'n light kitje??? Ik ben es benieuwd hoeveel koppel ik heb.
Grtz
Geplaatst: 10 nov 2011 15:44
door stefan
dre heb jij de ECU nog steken die door peter gemapt is

Geplaatst: 10 nov 2011 16:16
door Smiley
tibby schreef:Wat ik wel straf vind is dat ik er ongeveer hetzelfde uitpers dan Co'tje met m'n light kitje??? Ik ben es benieuwd hoeveel koppel ik heb.
Grtz
Jij hebt geen light kitt meer dre
Klaasen heeft je gewoon de full monty aangesmeerd.
En een turbo heeft meer koppel dan een SC, dus je bent sneller dan Co.
Volgend jaar bij Herman eens een testje doen met de performancebox.
Ik denk 0-100 zeker onder de 4.5
Wat referentiecijfers:
Rikster 3.5 (turbo 477 pk)
Herman 3.84 (turbo 380 pk)
rapidos 3.9 (turbo 290 pk)
Alain 4.3 (turbo 283 pk)
Jans 4.41 (turbo 4-500 pk)
The Duke 4.46 (2.2 turbo 260pk dbilas)
Spider 4.47 (2.2 turbo 298pk dbilas)
Smiley 4.68 (2.2 SC 256 pk)
Maarten 4.8 (2.2 SC 245 pk)
Geplaatst: 10 nov 2011 17:56
door Pw
Rikster heeft inmiddels ruim 493 Paardjes...............

Geplaatst: 10 nov 2011 18:48
door Exmantaa
tibby schreef:Wat ik wel straf vind is dat ik er ongeveer hetzelfde uitpers dan Co'tje met m'n light kitje??? Ik ben es benieuwd hoeveel koppel ik heb.
Grtz
Da's waar ja, Co had ook ongeveer zoveel PK's met zijn remap.
(Wat ik overigens nog steeds een tikkie weinig vindt voor alle effort die in dat blok zit. Zeker in vergelijk met Smiley's "Base mapping"...

)
Maar zoals al gezegd, zit weinig light meer aan jouw kit met andere injectors, intercooler en afgestelde mapping. Misschien nog een betere uitlaat erop?
Geplaatst: 10 nov 2011 19:31
door tibby
Oei, precies iemand op een dwaalspoor gebracht... Er zit nog steeds de Dbilas intercooler op hoor. Indien ik NOG MEER PKTJES wou kon ik de Dbilas laten vervangen door een Klasen item....
Stephan zei zelf voor het tot nu toe zo te laten.
Als ik naar een volgende stage zou willen gaan (wat zeker gaat gebeuren in de toekomst) moest de INTERCOOLER+TURBO aangepakt worden.
Dan heb ik lekker de snelste van Belgie en is Alain 2DE

(grapje he

)
Eerst en vooral zien dat de wagen gekeurd word hier en dan ga ik er verder mee.
@ Smiley: zodra er nog zo een dergelijke meting is mag je me verwachten.
@Stefan: De ecu die Peter destijds geprogrammeerd heeft is overschreven geweest door Speedequipment en weer door Klasen nu.
Grtz
Geplaatst: 10 nov 2011 22:16
door Smiley
tibby schreef:Stephan zei zelf voor het tot nu toe zo te laten.
Je zit nog met de standaard motor onderdelen.
Als je nog verder gaat moeten die eerst verstevigd worden.
270 is de grens zo'n beetje met een standaard motor, volgens het GM buildbook.
Geplaatst: 10 nov 2011 23:13
door alain
Smiley schreef:tibby schreef:Wat ik wel straf vind is dat ik er ongeveer hetzelfde uitpers dan Co'tje met m'n light kitje??? Ik ben es benieuwd hoeveel koppel ik heb.
Grtz
Jij hebt geen light kitt meer dre
Klaasen heeft je gewoon de full monty aangesmeerd.
En een turbo heeft meer koppel dan een SC, dus je bent sneller dan Co.
Volgend jaar bij Herman eens een testje doen met de performancebox.
Ik denk 0-100 zeker onder de 4.5
Wat referentiecijfers:
Rikster 3.5 (turbo 477 pk)
Herman 3.84 (turbo 380 pk)
rapidos 3.9 (turbo 290 pk)
Alain 4.3 (turbo 283 pk)
Jans 4.41 (turbo 4-500 pk)
The Duke 4.46 (2.2 turbo 260pk dbilas)
Spider 4.47 (2.2 turbo 298pk dbilas)
Smiley 4.68 (2.2 SC 256 pk)
Maarten 4.8 (2.2 SC 245 pk)
Geraken jullie tot 100km/h in 2de versnelling met een 2.2 blok ?
Geplaatst: 10 nov 2011 23:17
door Smiley
alain schreef:Geraken jullie tot 100km/h in 2de versnelling met een 2.2 blok ?
Alleen degenen waarbij het toerental verhoogd is.
Geplaatst: 10 nov 2011 23:19
door alain
tibby schreef:Oei, precies iemand op een dwaalspoor gebracht... Er zit nog steeds de Dbilas intercooler op hoor. Indien ik NOG MEER PKTJES wou kon ik de Dbilas laten vervangen door een Klasen item....
Stephan zei zelf voor het tot nu toe zo te laten.
Als ik naar een volgende stage zou willen gaan (wat zeker gaat gebeuren in de toekomst) moest de INTERCOOLER+TURBO aangepakt worden.
Dan heb ik lekker de snelste van Belgie en is Alain 2DE

(grapje he

)
Grtz
Snel gaan op een recht stuk is één ding
Snel gaan op circuit met zoveel vermogen is toch nog iets helemaal anders

Geplaatst: 11 nov 2011 9:14
door tibby
Was ook maar een grapje he. Ik twijfel er niet aan dat je een stukje kan sturen!!!! ZEKER na je laatste overwinning.
Grtz