Nieuw volk
Ik weet het allemaal even niet meer. Ik zou graag auto willen herspuiten maar dan moet ik diep in de portomonee gaan grijpen. Terwijl het nu al massa's geld kost. Ben bovendien wel erg emotioneel gehecht aan die silveren kleur.
Misschien voorlopig de basiswerkzaamheden uitvoeren en de auto laten herspuiten als ik op vakantie ben ofzo.
Misschien voorlopig de basiswerkzaamheden uitvoeren en de auto laten herspuiten als ik op vakantie ben ofzo.
T'is dat of gene speedster è, rechtzetten wat recht te zetten valt. Het is helaas zonde van het geld maar het moet als ik mijn droom nog wil verwezenlijken.Smiley schreef:Ik dacht dat al je vakantiegeld wel in de reparatie zou gaan zitten.
Denk goed na over het al dan niet laten spuiten van racestrepen. Is een redelijk definitieve keuze.
Stickers kunnen er zo weer af.
Als je Speedster ondanks de vervelende ervaringen tot dusver nog steeds je droom is, het technisch gezien nog zinvol is om de auto op te knappen (geen terminale schade aan het chassis?) en de middelen (financiel verantwoord) er zijn, lijkt het me voor jou zeker gerechtvaardigd om er geld in te steken en je Speedster naar jouw zin op te knappen.Oblivion schreef:Het is helaas zonde van het geld maar het moet als ik mijn droom nog wil verwezenlijken.
Je leeft tenslotte maar 1 keer en dan kun je het maar beter goed doen ook... Bovendien, een hobby mag/moet nu eenmaal geld kosten.

"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Ben ik het helemaal mee eens, en natuurlijk nadat je dit allemaal hebt gedaan, krijg je een handigheid in de Speedster. Dus als je in de toekomst alsnog dingen wil veranderen, dan kan je het meeste zelf, doordat je alles al een keer goed uit mekaar hebt gehad. Lijkt mij een goede leerzame ervaring.
Dit allemaal wel onder voorbehoud, dat je chassis wel in dermate staat is, dat het herstellen zinvol, en het geld waard is.
Na het horen dat je chassis niet zo ernstig beschadigd is, kan je best wel een paar foto's plaatsen. Men weet immers toch al, dat er een keer wat met de wagen gebeurd is. En met eerlijkheid en openheid denk ik dat je jezelf en eventuele toekomstige kopers hier flink mee helpt... Ook al zeg je dat je hem nooit zal verkopen, dan zie ik de reden zoiezo al niet in om het dan niet te plaatsen.
Vooralsnog dwing ik je nergens toe, het is alleen wat ik wel zou doen... Wie weet komen er na het plaatsen van je foto's, enkele zinvolle reacties vanuit het forum, waar je wellicht zelf nog niet over hebt nagedacht. En geloof mij, we hebben allemaal het beste met je voor, althans ik spreek voor mezelf dan.
En ik zou niet willen dat er in de toekomst na vele uren en geld van jou, toch nog iets gebeurd ten gevolge van deze schade, waardoor dit allemaal voor niets is geweest. Dat zou zonde zijn, en had wellicht voorkomen kunnen worden...
Dit allemaal wel onder voorbehoud, dat je chassis wel in dermate staat is, dat het herstellen zinvol, en het geld waard is.
Na het horen dat je chassis niet zo ernstig beschadigd is, kan je best wel een paar foto's plaatsen. Men weet immers toch al, dat er een keer wat met de wagen gebeurd is. En met eerlijkheid en openheid denk ik dat je jezelf en eventuele toekomstige kopers hier flink mee helpt... Ook al zeg je dat je hem nooit zal verkopen, dan zie ik de reden zoiezo al niet in om het dan niet te plaatsen.
Vooralsnog dwing ik je nergens toe, het is alleen wat ik wel zou doen... Wie weet komen er na het plaatsen van je foto's, enkele zinvolle reacties vanuit het forum, waar je wellicht zelf nog niet over hebt nagedacht. En geloof mij, we hebben allemaal het beste met je voor, althans ik spreek voor mezelf dan.
En ik zou niet willen dat er in de toekomst na vele uren en geld van jou, toch nog iets gebeurd ten gevolge van deze schade, waardoor dit allemaal voor niets is geweest. Dat zou zonde zijn, en had wellicht voorkomen kunnen worden...
Laatst gewijzigd door x187 op 01 jun 2009 5:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Oké x187, het is omdat je het zo vriendelijk vraagt en ik van goede wil ben en niets te verbergen heb.
De foto die ik hieronder laat zien is gemaakt de week na het ongeval, ondertussen is er al onnoemelijk veel veranderd.
Het chassis heeft een serieuze klap gekregen... offcieel weet ik dat men zou zeggen "niet te herstellen". maar de auto rijdt nog evengoed als voorheen. De wielophanging is gelukkig niet geraakt. Ook wat betreft wegligging lijkt er niets aan de hand te zijn. Uiteraard zal hij wat krom staan maar met een uitlijning van de wielen zal dat wel geen probleem zijn. De buis die eronder is geraakt krijg ik woensdag nieuw binnen. Alles wat ik zelf kan doen doe ik ook, de rest laat ik aan garagist over.

Het is wel zeker een grote les geweest, zowel het ongeval als de hele praktische kant van het herstel. Klinkt vrij bizar om dit te vertellen maar ik heb echt plezier aan het heropbouwen van de speedster. Een dagje speedsterherstel is een dag met een lach. Zelfs al moest hij nooit meer gaan rijden dan nog zou ik hem bij mij thuis uitstallen in herstelde glorie, een nummer 75 speedster doe je niet zomaar weg. Moest hij in een uitzonderlijk geval toch ooit van z'n leven verkocht worden zal ik zeker de foto's van het chassis etc laten zien.
Stel aub voor dat je in mijn plek zou staan (wat moeilijk in te denken is).
Je sluit een lening af van van 15000 euro maar raakt de auto dag 1 al kwijt. Dit is echter de droomauto die je altijd al wou en de schade valt al bij al wel mee, wat zou jij dan doen? Ik neem aan dat 90% zou kiezen voor herstel (iedereen die zijn speedster nog niet beu is)
De foto die ik hieronder laat zien is gemaakt de week na het ongeval, ondertussen is er al onnoemelijk veel veranderd.
Het chassis heeft een serieuze klap gekregen... offcieel weet ik dat men zou zeggen "niet te herstellen". maar de auto rijdt nog evengoed als voorheen. De wielophanging is gelukkig niet geraakt. Ook wat betreft wegligging lijkt er niets aan de hand te zijn. Uiteraard zal hij wat krom staan maar met een uitlijning van de wielen zal dat wel geen probleem zijn. De buis die eronder is geraakt krijg ik woensdag nieuw binnen. Alles wat ik zelf kan doen doe ik ook, de rest laat ik aan garagist over.

Het is wel zeker een grote les geweest, zowel het ongeval als de hele praktische kant van het herstel. Klinkt vrij bizar om dit te vertellen maar ik heb echt plezier aan het heropbouwen van de speedster. Een dagje speedsterherstel is een dag met een lach. Zelfs al moest hij nooit meer gaan rijden dan nog zou ik hem bij mij thuis uitstallen in herstelde glorie, een nummer 75 speedster doe je niet zomaar weg. Moest hij in een uitzonderlijk geval toch ooit van z'n leven verkocht worden zal ik zeker de foto's van het chassis etc laten zien.
Stel aub voor dat je in mijn plek zou staan (wat moeilijk in te denken is).
Je sluit een lening af van van 15000 euro maar raakt de auto dag 1 al kwijt. Dit is echter de droomauto die je altijd al wou en de schade valt al bij al wel mee, wat zou jij dan doen? Ik neem aan dat 90% zou kiezen voor herstel (iedereen die zijn speedster nog niet beu is)
Ik geef jouw groot gelijk, en vind het dan ook een goede beslissing. Ik zou hetzelfde doen als ik in jouw schoenen zou staan. En het is inderdaad moeilijk om mij in te leven in jouw situatie. Ik heb iets soort gelijks mee gemaakt. Het is wellicht niet helemaal hetzelfde, en is dan ook financieel gezien, ook veel minder zwaar. Maar ik heb dus ooit in een ver verleden, een scooter helemaal opgebouwd. En 1 week nadat ik helemaal tevreden ermee was, en de scooter volledig herbouwd was, heb ik deze total loss gereden. Dit was echt een emotionele domper. Ik heb daarna de scooter WEER helemaal opnieuw moeten bouwen. En daarna heb ik hem maar weg gedaan. Maar ik denk kwa gevoel, dat dat ook aardig in de buurt komt. Maar goed, achteraf gezien, ben ik god dankbaar geweest, dat ik zelf geen schrammetje had, en mijn handen, benen en voeten nog had, zodat ik de scooter nog kon opbouwen en ooit weer erop kon rijden. Vooral de manier waarop ik hem total loss heb gereden, was eigenlijk het pijnlijkst van alles. Ik zat gewoon niet op te letten, reed bij een stoplicht weg, keek opzij naar de tram die optrok, om te kijken wie sneller was. Niet wetend dat het verkeer voor mij stil stond. En parkeerde mijn scooter, zonder te remmen, achterin een Astra sport. Echt ik schaamde me dood! Maar goed, nu kan ik erom lachen...
En zo te zien, valt het allemaal wel mee. Misschien dat men nog meer input heeft, nadat je wat meer foto's van dichtbij neemt. Maar zoals ik het nu zie, ziet het er echt niet zo erg uit... Lijkt eigenlijk heel erg op een kart zo
... Ik vind het ook echt tof van je, dat je zo doorzet om de wagen weer op te bouwen. Getuigt wel van een echte hart voor de speedster. Ik wens je dan ook zeker succes met de wederopbouw. En als er wat is, waar ik je mee zou kunnen helpen, dan roep je maar, en kijk ik wat ik voor je kan doen. Ik denk dat als er meerderen hier op het forum zo met je mee denken, dat je een heel eind komt!
En zo te zien, valt het allemaal wel mee. Misschien dat men nog meer input heeft, nadat je wat meer foto's van dichtbij neemt. Maar zoals ik het nu zie, ziet het er echt niet zo erg uit... Lijkt eigenlijk heel erg op een kart zo

Thanks voor de positieve commentaar en het minderleuke levensverhaal wat je daar met ons heb gedeeld. Bij mij op het werk had ook iemand een ongeval na een week. Auto was heropgebouwd en 3 dagen later werd hij zelf aangereden door een ander auto... zo'n dingen zijn nu eenmaal onvermijdelijk, dat is het leven.
Wat ik nu ga zeggen zeg ik liever niet maar dan zal het jullie meer zicht geven op HOE graag ik deze auto hersteld wil hebben. Het zal zeer bizar overkomen als autoliefhebber dus wees gewaarschuwd... Dit ongeval is een duister kantje van een nog veel groter probleem.
Ik heb nu 2 jaar lang hyperventilatie, in een auto/bus stappen was het ergste wat men mij kon aandoen. Ik ben met hogeschool moeten stoppen omdat de hyperventilatie/paniekaanvallen de bovenhand nam en ik niet meer met de bus naar school durfde. Heb daarna 6 maanden lang als een kluizenaar aan huis gezeten. één week lang curus gevolgt met een "angstcentrum", stapje per stapje opnieuw de bus leren nemen met begeleiding. (begon telkens te draaien, hyperventileren, zweten en kreeg stroomstoten door handen)
Ben ook 2 X per week naar psycholoog/kinesist geweest omdat ik het leven op die manier niet verder aankon. Ik heb als het ware 2 maanden nonstop in huis vertoefd zonder ook maar 1 keer over de straat te zijn geweest omdat ik het niet durfde.... aanschuiven in een winkel was de grootste hel. Ik was als het ware op sterven na dood, nonstop wangedachten.
Uiteindelijk op eigen kracht me uit het diepe zwarte gat kunnen sleuren en midden in hyperventilatieperiode mijn rijbewijs weten te behalen. (laat ik hierbij zeggen dat ik GEEN gevaar ben voor de weg, ik ken mijn grenzen, weet wanneer hyperventilatie toeslaat)
Alles leek dus beetje bij beetje te beteren. Er reste mij eigenlijk nog maar 3 wensen op mijn "to do in this life" lijstje.
Een 1ste wens was een reis naar Amerika waar ik de snelste achtbaan ter wereld zou berijden. Ik ben daar gelijk mee begonnen. (was vorige zomer) Mijn 2de wens was opnieuw leren werken ondanks de terugkerende paniekaanvallen. En de allerlaatste wens/levensdoel was dus die droombak aanschaffen wat ik altijd al wou hebben... de opel speedster.
Ik kocht hem en het verhaal gaat verder zoals jullie weten. Je kan dus begrijpen dat dit een serieuze opdoffer voor mij was terwijl alles zo goed leek te gaan... werk gevonden, trip naar amerika en zo goed als volledig verlost van hyperventilatie. Nogtans was de rit van Eindhoven naar Maastricht de beste autorit die ik ooit heb gedaan in mijn hele leven, voelde me zo relax gewoon enjoying everything...
Wil je een bredere kijk op deze duistere kant van mijn leven of geloof je me niet helemaal, klik dan HIER, dit is mijn allereerste post waarbij ik het publiek maakte. (nickname oblivion100)
Wat ik nu ga zeggen zeg ik liever niet maar dan zal het jullie meer zicht geven op HOE graag ik deze auto hersteld wil hebben. Het zal zeer bizar overkomen als autoliefhebber dus wees gewaarschuwd... Dit ongeval is een duister kantje van een nog veel groter probleem.
Ik heb nu 2 jaar lang hyperventilatie, in een auto/bus stappen was het ergste wat men mij kon aandoen. Ik ben met hogeschool moeten stoppen omdat de hyperventilatie/paniekaanvallen de bovenhand nam en ik niet meer met de bus naar school durfde. Heb daarna 6 maanden lang als een kluizenaar aan huis gezeten. één week lang curus gevolgt met een "angstcentrum", stapje per stapje opnieuw de bus leren nemen met begeleiding. (begon telkens te draaien, hyperventileren, zweten en kreeg stroomstoten door handen)
Ben ook 2 X per week naar psycholoog/kinesist geweest omdat ik het leven op die manier niet verder aankon. Ik heb als het ware 2 maanden nonstop in huis vertoefd zonder ook maar 1 keer over de straat te zijn geweest omdat ik het niet durfde.... aanschuiven in een winkel was de grootste hel. Ik was als het ware op sterven na dood, nonstop wangedachten.
Uiteindelijk op eigen kracht me uit het diepe zwarte gat kunnen sleuren en midden in hyperventilatieperiode mijn rijbewijs weten te behalen. (laat ik hierbij zeggen dat ik GEEN gevaar ben voor de weg, ik ken mijn grenzen, weet wanneer hyperventilatie toeslaat)
Alles leek dus beetje bij beetje te beteren. Er reste mij eigenlijk nog maar 3 wensen op mijn "to do in this life" lijstje.
Een 1ste wens was een reis naar Amerika waar ik de snelste achtbaan ter wereld zou berijden. Ik ben daar gelijk mee begonnen. (was vorige zomer) Mijn 2de wens was opnieuw leren werken ondanks de terugkerende paniekaanvallen. En de allerlaatste wens/levensdoel was dus die droombak aanschaffen wat ik altijd al wou hebben... de opel speedster.
Ik kocht hem en het verhaal gaat verder zoals jullie weten. Je kan dus begrijpen dat dit een serieuze opdoffer voor mij was terwijl alles zo goed leek te gaan... werk gevonden, trip naar amerika en zo goed als volledig verlost van hyperventilatie. Nogtans was de rit van Eindhoven naar Maastricht de beste autorit die ik ooit heb gedaan in mijn hele leven, voelde me zo relax gewoon enjoying everything...
Wil je een bredere kijk op deze duistere kant van mijn leven of geloof je me niet helemaal, klik dan HIER, dit is mijn allereerste post waarbij ik het publiek maakte. (nickname oblivion100)
Iemand enig idee welke lijm ik het beste gebruik om de rolbar en side sills te herbevestigen? (voorkeur?)
Ik ga de lijm maandag halen met een goede vriend. Hij zal wel weten welke maar toch zou ik het hier even willen vragen.
2de vraag: bij de rolbeugel heb je 2 ronde plaatjes die moeten worden vastgedraait, nu ben ik toch niet 1tje kwijt geraakt, weet iemand wat de naam hiervan is zodat ik kan beginnen zoeken?
Ik ga de lijm maandag halen met een goede vriend. Hij zal wel weten welke maar toch zou ik het hier even willen vragen.
2de vraag: bij de rolbeugel heb je 2 ronde plaatjes die moeten worden vastgedraait, nu ben ik toch niet 1tje kwijt geraakt, weet iemand wat de naam hiervan is zodat ik kan beginnen zoeken?
Lijm (kit) van Sika/Sikaflex kun je gebruiken.
Verkrijgbaar o.a. bij Fabory, zie http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 9400#49400
Verkrijgbaar o.a. bij Fabory, zie http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 9400#49400