Re: Re:
Geplaatst: 16 apr 2013 20:04
Bedankt voor alle inspirerende woorden weer
Frank, nilfisk zit er bijna op
First things first. Zoals een lektest van het charge cooler circuit (lijkt oke):

De Tullet demper uitelkaar geschroefd, gaat makkelijk met de imbusboutjes rondom en dan de twee delen uitelkaar schuiven:

Dit voorspeld niet veel goeds, maar was te voorspellen:

En dit kwam eruit zetten, wat glazen gruzelementen en wat zooi, dat dempt niet echt lekker meer natuurlijk, en dat was te horen:

Even de geperforeerde binnenpijp van de demper aangepast aan 1 kant om hem wat makkelijker weer inelkaar te zetten, ik weet uit ervaring dat dat nogal een kl#reklus kan zijn:

En nog even het rooster weggesloopt aan de kant waar het luchtfilter komt.
Voor:

Na:

Zo moet daar wel genoeg lucht binnenkomen
Uit betrouwbare bron vernomen dat dit een goed verschil maakt. Later maar even een wat chiquere oplossing verzinnen (geen scoops!).
Binnenkort weer meer in dit theater...


Frank, nilfisk zit er bijna op

First things first. Zoals een lektest van het charge cooler circuit (lijkt oke):

De Tullet demper uitelkaar geschroefd, gaat makkelijk met de imbusboutjes rondom en dan de twee delen uitelkaar schuiven:

Dit voorspeld niet veel goeds, maar was te voorspellen:

En dit kwam eruit zetten, wat glazen gruzelementen en wat zooi, dat dempt niet echt lekker meer natuurlijk, en dat was te horen:

Even de geperforeerde binnenpijp van de demper aangepast aan 1 kant om hem wat makkelijker weer inelkaar te zetten, ik weet uit ervaring dat dat nogal een kl#reklus kan zijn:

En nog even het rooster weggesloopt aan de kant waar het luchtfilter komt.
Voor:

Na:

Zo moet daar wel genoeg lucht binnenkomen

Uit betrouwbare bron vernomen dat dit een goed verschil maakt. Later maar even een wat chiquere oplossing verzinnen (geen scoops!).
Binnenkort weer meer in dit theater...