Pagina 15 van 20
Re: Project Saab
Geplaatst: 03 feb 2016 20:17
door Smiley
Het gaat allemaal stuk onder extremere omstandigheden dan een stage II.
Bij stage II heb ik nog niks gehoord van defecte tullet's.
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 7:14
door timmyboy55
Smiley schreef:Doe eens een linkje Tim, want ik ken geen Jelmer.
haha sorry, van JM Tuning...
http://www.nltuning.nl/ Dit is de site, maar vooral op Facebook is hij actief... hij heeft sinds kort ook zn eigen "Anti Drone" demper die naar schijnt alle motor dreunen wegfiltert ofzo.. hij heeft altijd wel mooi spul, echt een uitlaat gek als er iemand een SC Speedster stil zal krijgen is hij het wel, je kunt hem altijd bellen voor info!
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 8:50
door S. Gonzales
Smiley schreef:Het gaat allemaal stuk onder extremere omstandigheden dan een stage II.
Bij stage II heb ik nog niks gehoord van defecte tullet's.
Dat geloof ik graag, rond de 300 pk begint het pas echt een uitdaging te worden

Bij mij (stage II) is het idd tot op heden heel gebleven, zelfs de originele (HT) dempervulling zit er nog in. De ontsteking heb ik niet 'scherp' gezet In mijn mapping, maar staat nog gewoon standaard.
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 8:53
door Manta79
Ondanks dat er flinke steekvlammen uitkwamen Joop.
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 9:00
door Smiley
S. Gonzales schreef:Smiley schreef:Het gaat allemaal stuk onder extremere omstandigheden dan een stage II.
Bij stage II heb ik nog niks gehoord van defecte tullet's.
Dat geloof ik graag, rond de 300 pk begint het pas echt een uitdaging te worden

Bij mij (stage II) is het idd tot op heden heel gebleven, zelfs de originele (HT) dempervulling zit er nog in. De ontsteking heb ik niet 'scherp' gezet In mijn mapping, maar staat nog gewoon standaard.
Ik ook niet Joop. Alleen afr extra ingeleerd.
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 10:40
door S. Gonzales
Smiley schreef:Ik ook niet Joop. Alleen afr extra ingeleerd.
Wij (Manta79/ Ries en ik) hebben de mapping ook m.b.v. de wideband lambda ingeleerd. Alleen heeft Ries zijn ontsteking wel 'scherp' staan in zijn mapping en heeft derhalve iets meer vermogen. Zijn Tullet geeft ook nog geen probleem. Wij hebben beiden de SC tutjes en HT vulling. Flameproof ........ tot nu toe...nok nok nok

Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 11:09
door Smiley
Veel trackdagen rijden helpt natuurlijk ook niet met het materiaal.
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 15:33
door Exmantaa
De ontsteking scherp zetten zal juist gaan helpen om de uitlaat heel te houden, want dan vindt de "bang" juist optimaal in de cilinder plaats en niet in de uitlaat. In het extreme geval van een verlaat onstekingstijdstip ben je juist al het vermogen door de uitlaat aan het branden...

Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 16:46
door S. Gonzales
Exmantaa schreef:De ontsteking scherp zetten zal juist gaan helpen om de uitlaat heel te houden, want dan vindt de "bang" juist optimaal in de cilinder plaats en niet in de uitlaat. In het extreme geval van een verlaat onstekingstijdstip ben je juist al het vermogen door de uitlaat aan het branden...

Dat bestrijd ik ook niet Frank, ik geef alleen aan dat ik dat
niet gedaan heb en (desondanks) nog geen probleem met de Tullet heb. Overigens meer met de achterliggende gedachte op safe(er) te spelen qua detoneren, want ik tank gewoon 95.
Re: Project Saab
Geplaatst: 04 feb 2016 17:09
door Smiley
En als jij een logje draait, zit al je klop onder de halve graad Joop?
Re: Project Saab
Geplaatst: 05 feb 2016 15:38
door S. Gonzales
Ik zal volgende week mijn laptop is doorspitten of ik nog een logje heb. Inmiddels rij ik al een paar jaar tot volle tevredenheid met een en dezelfde mapping. 'Buurman en Buurman'

doen het goed of doen het niet.
https://m.youtube.com/watch?v=WkoF7lDHwyA
Re: Project Saab
Geplaatst: 07 feb 2016 2:33
door aKra
Amen voor Jelmer, ik heb mijn eerste uitlaat bij hem laten maken en dat is echt vakwerk en hij weet echt goed wat hij doet. En ik geloof op zich wel in zijn dempers moet ik toegeven. Waar mijn huidige uitlaat is gemaakt is leuk voor de herrie (

) maar ik heb spijt dat ik het toch niet bij Jelmer heb laten doen. Wellicht een poging waard Stefan? Hij wilt best wel meedenken en wat aanpassingen doen, gewoon zelf even de onderplaat/diffuser e.d. afschroeven bij hem in de werkplaats en dan kan hij rustig z'n werk doen. Hij weet hoe het er van onder uit ziet

Re: Project Saab
Geplaatst: 06 mar 2016 16:33
door Smiley
Hmmm, nog iets te glibberig voor een fatsoenlijke meting

Re: Project Saab
Geplaatst: 06 mar 2016 18:58
door Exmantaa
Heb je je wideband er nu al eens inzitten??
(ik hou dit overigens op een pk-tje of 330.

)
Re: Project Saab
Geplaatst: 06 mar 2016 19:12
door Smiley
Het gaat van de week sneeuwen blijkbaar.
Mooi excuus voor de wideband in te bouwen.