Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stefan »

ik moet nog wachten tot na het verlof :cry:

grtz
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Stakker :lol:

Ik had trouwens ook een P0405 foutcode, wat dus te maken had met de EGR. Ik heb de cheater weer een beetje een duw gegeven en nu niets meer 8)
Dus nog geen andere gekke foutcodes, wat misschien wel te verwachten was met de 100cell kat?
Afbeelding
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Maik schreef: Dus nog geen andere gekke foutcodes, wat misschien wel te verwachten was met de 100cell kat?
Gok dat die zich pas later (als het al gebeurt) zal openbaren als door veroudering het kat materiaal wat inboet aan werking en de tweede sensor te snelle wisselingen in zuurstof concentratie gaat opmerken.

Dan gewoon zo'n 'anti fouler' monteren zolang de APK waardes OK zijn...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Dat is een lekker geluid! :thumbsup: Het verschil is ook goed te horen tussen jullie. Die van Dominique maakt helemaal een kabaal :D

Gisteravond opgenomen zeker? Ik dacht nog: wat zijn er toch een stel sjaakies bezig op "mijn" botonde :lol: Jullie waren het dus :oops: Had ik nou maar even uit het raam gekeken, dan had ik het even live kunnen zien :wink:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Maik

Bericht door Maik »

Jep, rond half 11 ofzo... Dominique deed nog een rondje van de zaak geloof ik, dat is de echte sjonnie dus 8)
Afbeelding
Rikster
Mega lid

Bericht door Rikster »

Maik schreef:...dat is de echte sjonnie dus 8)
Zeg de man met goude koningsschakel om zijn uitlaat :roll:
Maik

Bericht door Maik »

Ik ben een wannabe! :lol:
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Dominique en Maik bedankt voor het filmen :thumbup:

Zijn ze niet heel erg luid? En wat doet het geluid van koud naar warm systeem?

SteV6
S4 Avant
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Klinkt lekker hoor Maik! Ben benieuwd hoeveel dB ie nu is. Ik heb mijn S-power einddemper er nu 3/4 jaar eronder zitten en die is na verloop van tijd nog wel een tandje harder geworden. Ik denk dat ze dat allemaal wel worden als de boel wat vetter is geworden van binnen.

Een tunneltje pakken blijft leuk. ff terugschakelen en...
Hopelijk kan oom agent het ook waarderen als ie een keer onverwacht achter me zit.

Ben benieuwd naar de Tullett in het echt.
Maik

Bericht door Maik »

De tullett einddemper kan je weer openmaken en dus weer wat dempingsmateriaal toevoegen mocht het na verloop van tijd teveel $##@%herrie gaan maken.

Koud klinkt het al behoorlijk lekker (als je standaard gewend bent), maar het wordt pas echt lekker als alles wat warmer wordt. Meer plofjes en soms zelfs een knalletje 8)

Toen we gisteren wat aan het gassen waren viel het me op dat het geluid van de tullett (op de speedster van Dominique iig) echt wel vrij beschaafd klinkt nog. Wat ik mij kan herinneren is het toch wel wat meer gedempt dan een jansspeed bv. In de auto lijkt het veel heftiger te klinken...
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Ze zijn luider als standaard, dat lijkt mij duidelijk.
Maar de demper werkt goed genoeg om niet teleurgesteld te worden bij de eerste de beste trackday met geluidslimiet. Dit is eigenlijk best wel zoals ik het als ideaal zie.

@stev6. Met koudstart is de brom luider vanwege een iets hoger toerental (stationair) verder is mij geen verschil opgevallen.
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Ik ben een beetje kwijt wie nu precies welke mods met deze uitlaten heeft, maar voor mijn SC (met 2,5"piper mani + kat) twijfel ik nu nog wat tussen een 2bular of deze Tullett 2,5"demper...

Iemand al een direkt vergelijk kunnen maken/horen? De Tullett is wat goedkoper, maar ik wil graag wel een zo stil mogelijke demper hebben voor de SC gassen...

:?
Pascal

Bericht door Pascal »

Exmantaa schreef:Ik ben een beetje kwijt wie nu precies welke mods met deze uitlaten heeft, maar voor mijn SC (met 2,5"piper mani + kat) twijfel ik nu nog wat tussen een 2bular of deze Tullett 2,5"demper...

Iemand al een direkt vergelijk kunnen maken/horen? De Tullett is wat goedkoper, maar ik wil graag wel een zo stil mogelijke demper hebben voor de SC gassen...

:?
Ik kan niet oordelen of een tullet 3" luider klinkt dan een 2bular.op een sc.
Maar ik vind hem bij mij behoorlijk luid, ik hoop geen problemen te krijgen tijdens trackdays :roll:

Als ik domi zo hoor gassen komt het vrij aardig in de buurt van mijn 3" systeempje.met open lucht filter. Maar ik vrees dat de compressor toch nog wat extra db. zal geven. in de hogere toeren.
Pascal

Bericht door Pascal »

Maik, ik denk dat je lak wel tegen de hoge temperaturen kan.

Vorig jaar nog droop mijn kunststof kenteken houder als kaarsvet op mijn uitlaat. Maar de lak rond de uitlaat gaf geen krimp.

Maar modden blijft leuk natuurlijk :wink:
Dominique

Bericht door Dominique »

Er zijn er slechts 2 met een 2,5" systeem. Beide zijn NA.
Er zijn er 3 met een 3" systeem. Allen SC, en volgens mij heeft alleen Pascal hem al gemonteerd. Voor het goede zou je die ook ff 'life' moeten horen.
De 3" demper is natuurlijk wat luider dan een 2,5".
Afbeelding
Plaats reactie