Pagina 17 van 25
Geplaatst: 26 mar 2009 20:28
door Dominique
Héhé, zijn we eindelijk eens als poetsers onder elkaar!!
Heeft er toevallig iemand nog tips hoe ik het grijze plastic in het interieur weer fatsoenlijk krijg??
Geplaatst: 26 mar 2009 21:03
door speedster
Schuren en opnieuw spuiten is de enige manier. Alle verf moet er echt af, want anders gaat de nieuwe verf opbranden.
Geplaatst: 27 mar 2009 8:03
door Dennizz
Echt mega rustig hierzo

Geplaatst: 27 mar 2009 15:01
door SteV6
Iedereen nog heel?
Als het weer net zo mooi is als hier in Twente (stapelwolkjes, zon en droog bij 10 graden) dan zit het wel goed ...
SteV6
Geplaatst: 27 mar 2009 16:20
door stefan
ja dat valt wel direct op als de (mannen) weg zijn he
denk dat wel een paar regendruppels hebben moeten trotseren
grt stefan & monia
Geplaatst: 27 mar 2009 22:17
door allen
Net 10 minuten thuis. Regendruppels trotseren was en is er voor mij niet bij helaas. Voor de pauze al een of andere keerring van de bak eruit. Einde oefening. Herman kwam nog geen 10 minuten na mij binnen. Zelfde verhaal. Tot het einde van de trackday gebleven vanwege het mooie weer en we besloten toch maar naar huis te kachelen. Even terug naar Abbeville geweest, spullen gepakt en de heren gedag gezegd. Met 100 km puur naar huis getuft. Dan duurt de reis ineens lang. Croix was een megagave baan. Jammer dat ik er niet lang van heb mogen genieten en Abbeville morgen moet missen. Het is niet anders.
Lotgenoot, bedankt voor het meetuffen.

Geplaatst: 27 mar 2009 22:32
door Dennizz
Balen zeg en wat een toeval bij beide op hetzelfde tijdstip!
Meteen even een vraagje: wat doet die keerring precies?
Geplaatst: 27 mar 2009 22:39
door speedster
Dat is balen. Erg zacht uitgedrukt.
Ik was toch lekker gebleven voor de sfeer.
Is de keering naar de uitgaande assen of binnen in de bak die lekt?
Geplaatst: 27 mar 2009 22:41
door allen
Linkerkant, naar de uitgaande as. Dennizz, het houdt de bakolie binnen zodat ik niet iedere bocht dwars door ga vanwege olie op band en dat ik kan blijven schakelen.

Geplaatst: 27 mar 2009 22:42
door Spider
Jezus mannen, wat een sof
Jammer jammer, valt dat tegen,
sterkte morgen met 'stilzitten'..............
Ik ben morgen met GPelite weer de goden verzoeken ditmaal driften
ben benieuwd,
(met bijna kale banden op mn tweede set velgen.)
Geplaatst: 27 mar 2009 22:50
door speedster
Gelukkig dat het niet inwendig is, want dan moet de bak en de motor eruit.
Nu alleen de linkerwielophanging los en de aandrijfas uit de bak en je kan de keering vervangen.
Gelijk de rechter ook vervangen?
Geplaatst: 27 mar 2009 23:56
door Dominique
allen schreef:Net 10 minuten thuis. Regendruppels trotseren was en is er voor mij niet bij helaas. Voor de pauze al een of andere keerring van de bak eruit. Einde oefening. Herman kwam nog geen 10 minuten na mij binnen. Zelfde verhaal. Tot het einde van de trackday gebleven vanwege het mooie weer en we besloten toch maar naar huis te kachelen. Even terug naar Abbeville geweest, spullen gepakt en de heren gedag gezegd. Met 100 km puur naar huis getuft. Dan duurt de reis ineens lang. Croix was een megagave baan. Jammer dat ik er niet lang van heb mogen genieten en Abbeville morgen moet missen. Het is niet anders.
Lotgenoot, bedankt voor het meetuffen.

Allen, hoe zeker weet jij of het niet de ontluchting is bovenop de bak, vlak naast het schakel mechanisme? Je hebt je olie laten verversen, dus hij zal max. vol zitten, en met de G-krachten die je in lange bochten op het circuit hebt, komt de olie langs de ontluchting naar buiten! (dan plastic ontluchtingsdopje zal bij een Zaphira wel voldoende zijn. Bij een Speedster die "lekker" gebruikt wordt krijg je een probleem. Of heb jij de mod van het verlengen met een slangetje ook al gedaan?
Geplaatst: 28 mar 2009 8:20
door Dennizz
allen schreef:Linkerkant, naar de uitgaande as. Dennizz, het houdt de bakolie binnen zodat ik niet iedere bocht dwars door ga vanwege olie op band en dat ik kan blijven schakelen.

Ik dacht altijd dat het rijden meteen over was, aangezien je geen olie meer hebt.
Het kan natuurlijk ook een klein beetje lekken, waardoor je dus nog wel naar huis kan tuffen

Geplaatst: 28 mar 2009 9:42
door Arno
Dominique schreef:
Allen, hoe zeker weet jij of het niet de ontluchting is bovenop de bak, vlak naast het schakel mechanisme?
Ja, dat is meestal het probleem op de F23 waar de olie uit komt als hij heet wordt.
Oplossing is daar eenvoudig: standaard plastic dopje er af en langere slang er op en die hoog aan de auto vastzetten. Blijft de bak-olie binnen.
Kan ook dat hij te vol is gedaan bij verversen. Dan komt de olie te hoog achter de as-keerringen te staan en slaan ze uiteindelijk door.
In geval van Herman zijn natuurlijk de assen al regelmatig los geweest op de auto en dan is het erg makkelijk om per ongeluk het rubber van de as keerring te beschadigen met terug plaatsen van de aandrijfas. Gaat dan even goed, maar komt op een bepaald moment toch 'door'.
Bye, Arno.
Geplaatst: 28 mar 2009 10:22
door stefan
@ allen
das verdomd pech (speelt het weer geen parten dan is het een technisch probleem)
maar goed dat je op eigen houtje bent thuisgeraakt
ach het zal wel rap gefikst zijn zeker
grt stefan