Pagina 17 van 27
Geplaatst: 29 jul 2009 6:00
door Maik
Pascal, ik hou nou eenmaal van wat goud
Heb jij trouwens al langs de kant van de weg gestaan en dat iemand even voorbij knetterde in je SC speedster? Of ken je het geluid alleen van binnen in de auto? Daar zit namelijk behoorlijk wat verschil in zoals ik al aangaf. Het zou misschien nog best weleens mee kunnen vallen als je het geluid van buiten de auto zou horen...
Geplaatst: 29 jul 2009 7:05
door Pascal
Maik schreef:Pascal, ik hou nou eenmaal van wat goud
Heb jij trouwens al langs de kant van de weg gestaan en dat iemand even voorbij knetterde in je SC speedster? Of ken je het geluid alleen van binnen in de auto? Daar zit namelijk behoorlijk wat verschil in zoals ik al aangaf. Het zou misschien nog best weleens mee kunnen vallen als je het geluid van buiten de auto zou horen...
Nee nog niet wel een km of 10 gereden met de camera achter op de clam

.Ook wel leuk om te horen.
Geplaatst: 29 jul 2009 8:37
door linne150
Kijk dat gouht vind ik geweldig

Maar dat gebabbel over het lawaai wat je auto maakt vind ik weer ZOOOOOO Opel

lekker belangrijk

Geplaatst: 29 jul 2009 9:26
door Pascal
linne150 schreef:Kijk dat gouht vind ik geweldig

Maar dat gebabbel over het lawaai wat je auto maakt vind ik weer ZOOOOOO Opel

lekker belangrijk

Maar het blijft wel heel

Geplaatst: 29 jul 2009 9:33
door Dominique
linne150 schreef:Kijk dat gouht vind ik geweldig

Maar dat gebabbel over het lawaai wat je auto maakt vind ik weer ZOOOOOO Opel

lekker belangrijk

Zo belangrijk dat je je inmiddels niet meer inschrijft voor trackdays waar een geluidslimiet gehanteerd wordt...

lekker lotisch

Geplaatst: 26 aug 2009 6:54
door stefan
hoi
gisteren er dan eindelijk mee begonnen(en ja ZONDER de clam eraf te halen) ik denk dat er veel geluk mee gemoeid was en dat alles redelijk
snel loskwam;eens de downpipe verwijderd had ik op een kwartier de collector in men handen
voor de montage heb ik ook de 2 stukken die maik had afgeslepen ook verwijderd en viel het goed mee om hem op zen plek te krijgen
geen watertubes of dergelijke moeten losmaken enkel een stukje van 5 cm uit de isolatie uit de kofferbak geknipt
nu moet ik nog wel een tussenbocht maken met de nodige flensen omdat ik de tullett einddemper niet heb maar een zelfbouw ding (ja hoor die belg he)
de tijd die nodig was (ik had geen hulp in de buurt) ongeveer 4.5 uur
grt stefan & monia
Geplaatst: 26 aug 2009 7:26
door Piet
Wel een hele handige Belg.

Geplaatst: 26 aug 2009 7:27
door Pascal
piet schreef:Wel een hele handige Belg.

Zijn die er dan

Geplaatst: 26 aug 2009 7:51
door allen
Geplaatst: 26 aug 2009 8:17
door michel
Mooie informatieve draad. Ga na wat mailtjes met leveranciers en Maik, toch voor de 2bular 7x24 einddemper om de DB's fors naar beneden te schroeven en dan zonder problemen trackday kan rijden.
Michel
Geplaatst: 26 aug 2009 8:48
door stefan
hey pascal
denk wel even aan je afkomst he
en aan onzer aller vriend allen (dat heeft hij dan ook nog zelf gebouwd he)
misschien wel een handige belg (maar wel gek en lelijk he)
grts stefan & monia
Geplaatst: 26 aug 2009 10:51
door Dominique
michel schreef:Mooie informatieve draad. Ga na wat mailtjes met leveranciers en Maik, toch voor de 2bular 7x24 einddemper om de DB's fors naar beneden te schroeven en dan zonder problemen trackday kan rijden.
Michel
Ik heb 2 weken geleden met LoT in Frankrijk op twee circuits gereden waar een lage DB limiet gehanteerd werd.
Zelfs met de reeds luider geworden 2,5" Tullett en open luchtfilter was er geen enkel probleem. Ik heb er helaas niet aan gedacht om de gemeten waarde op te vragen.
Met de 2Bular zit je ook zeker goed.
Geplaatst: 26 aug 2009 11:27
door michel
Dominique schreef:michel schreef:Mooie informatieve draad. Ga na wat mailtjes met leveranciers en Maik, toch voor de 2bular 7x24 einddemper om de DB's fors naar beneden te schroeven en dan zonder problemen trackday kan rijden.
Michel
Ik heb 2 weken geleden met LoT in Frankrijk op twee circuits gereden waar een lage DB limiet gehanteerd werd.
Zelfs met de reeds luider geworden 2,5" Tullett en open luchtfilter was er geen enkel probleem. Ik heb er helaas niet aan gedacht om de gemeten waarde op te vragen.
Met de 2Bular zit je ook zeker goed.
Mooi, het zal helaas op steeds meer circuit een issue worden.
Michel
Geplaatst: 29 aug 2009 6:22
door stefan
even een update
gisteren avond de bocht en de flenzen aan elkaar gelast(na toch wel wat paswerk) en de einddemper gemonteerd
en dan een beetje benieuwd naar de sound snel de batterij aangekoppeld
en starten maar;nu hoor ik de airbox wat minder en de sound van de uitlaat klinkt best rauw
na goed warmdraaien alles nagetrokken fit nergens en geen enkele foutkode
@ pascal heb jij die beugels van je orginele hitteschild wat verlengd ;en heb je dat kleine stuk hitteschild dat over de flexibel van de downpipe ook terug gebruikt
grt stefan & monia
Geplaatst: 31 aug 2009 6:36
door stefan
bovenste hitteschild staat op zen plaats
eindelijk gisteren de tijd gehad om te rijden; zoals steeds bij moest de ecu weer flink bijregelen maar dat was na een honderdtal km opgelost
wat ik ervaar als verschil is wat meer power in het lage toerengebied
en eens boven de 4000 toeren gaat hij vrij snel richting toerenbegr.
het enige dat ik nog moet aanpassen is het nimbus hitteschild over de uitlaatbocht(ik zie dat dom. dat perfect geplooid heeft)
het word daar pokkeheet
dus ; het is prima te doen zonder de clam te demonteren
grt stefan & monia