Vette mod gedaan vandaag:
Plastic klepdeksel geplaatst -1.8 kg.
De ontluchtingsnippel is 6mm ipv 7mm van de alu klep. 8mm boor er door heen halen dus. De pakking van de alu klep past niet op dit plastic deksel. Andere bestellen dus:
Waar ik dankzij Speedster4Fun achter kwam is dat het kleppendeksel een olie/vocht scheidings labyrint heeft wat uitkomt bij de nippel.
Bespaar je zelf het 8mm uitboren, want waarschijnlijk heeft het geen zin! Daarom ook niet mijn idee voor een 2e nippel!
timmyboy55 schreef:Waar ik dankzij Speedster4Fun achter kwam is dat het kleppendeksel een olie/vocht scheidings labyrint heeft wat uitkomt bij de nippel.
Bespaar je zelf het 8mm uitboren, want waarschijnlijk heeft het geen zin! Daarom ook niet mijn idee voor een 2e nippel!
Leg eens uit waarom dat geen zin heeft?
@buurman: Dacht ik ook ja. En weegt weer iets minder
Omdat dit labyrint een bepaalde grootte doorgang heeft. Dus ookal maak je de nippel groter, het labyrint maakt de grootste restrictie.
Ik kan er dus ook niet eentje bij boren wat ik van plan was. Bij een Honda kan het weer wel
timmyboy55 schreef:Ik kan er dus ook niet eentje bij boren wat ik van plan was. Bij een Honda kan het weer wel
Volgens mij kan dat dus wel, net iets anders dan bij Honda.
Dikke alu pijpjes erop laten lassen. Onder het motto "Grote gaten, dikke slangen"....en daardoor lage lucht (lees carterdamp) snelheden. En een catchcan met dezelfde capaciteit en/of aanpassingen.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
@Joop, de kleppendeksel van bijvoorbeeld een Honda heeft geen olie scheidings systeem zoals wij dat wel hebben. Deze dienen dus ook echt wel een catchcan te hebben vanwege het niet scheiden van de olie.
Volgens Rob boor je dwars door het labyrint heen.. wat niet prettig is voor het labyrint, en vervolgens is het hele olie/vocht scheidingssysteem naar de kl*te.. Misschien dat Exmantaa dit wat verder kan verduidelijken.
Ook zegt Rob dat het B207R blok standaard ook zon klein nippeltje heeft maar ook standaard drukvulling heeft.. ook rijden zij met dezelfde formaat nippel op 1.3+ bar met de Harrop...
laat mij denken dat de carterontluchting opzich voldoende is (kan altijd beter) maar dat wanneer we gaan beunen en de potentie is dat we het slopen, kunnen we het beter zo laten xD
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door timmyboy55 op 09 apr 2017 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar heb ik dus ook nog geen oplossing voor, voor die carter ventilatie. Even naar het deksel van de B207R gekeken. Rare is dat daar een pijpje met een gat van 8 mm op zit, maar als je in dat gat kijkt zit er een paar cm naar binnen een kleiner gat van 5 mm. Helaas kan je nergens goed bij, omdat dat olie/vocht scheidings .... ding een plaat heeft die geklonken is. Dus dat gat van 5 mm vergroten is ook niet zo'n goed idee (wegens boorsel dat ergens terecht komt waar je niet bij kan. Beste lijkt wel, zoals Joop zegt, het pijpje te verwijderen en er een grotere diameter pijp op te lassen. Of die klinknagels uitboren en schroefdraad tappen, als dat kan. Ben toch wel nieuwsgierig waarom die diameter juist verkleind wordt.