In de UK waren er diverse rijders die geen problemen hadden met de 68mm TB in een NA uitvoering. Wel met de 65mm 2,4 versie die bij een bepaalde opening toch iets andere waarden naar de ECU terug stuurt.
Heb met Peter een avondje gepraat over de 2,2 ECU i.s.m. drukvulling. Zijn "optimalisatie" programma zal zeker verbetering geven, maar volgens hem blijft het toch behelpen omdat onze fuelling hoofdzakelijk op de gasklepstand wordt geregeld. Die MAP sensor is dan voor de ontsteking.
Op een FI motor wil je de fuelling echter ook afhankelijk van de boostdruk kunnen regelen en hiervoor zou het interne operating systeem wat herschreven moeten worden...

(Peter's klusje voor 2010.)
Aangezien de LSJ ecu's aan de overkant van de plas zeer betaalbaar zijn wil ik dit op mijn SC 2,2 gaan monteren en dan afregelen met de HPTuners software. Moet redelijk plug & play gaan met alle standaard SC Ecotec sensors, echter onze aparte 6-1 cranktrigger gaat hiermee niet werken en ik zal een externe 58-2 wiel moeten gaan gebruiken.
Direct coils + cam sensor (+ evt. complete Saab kop) erop en dan zou het moeten draaien...
De standaard ecu re-flashen en afregelen is echter een stuk simpeler.