Voorpret topic Croix-en-Ternois/Abbeville 27/28 maart

Aanstaande evenementen.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Allen weet dat zeker omdat peter heeft gekeken en inmiddels ook Jan net. Volgend weekend zal ik denk weer op kunnen halen. :wink:
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
On track Croix sml.jpg
On track Croix sml.jpg (69.04 KiB) 2148 keer bekeken
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef: Afgelopen maandag was precies deze keerring vervangen :(
Zal eens checken welke olie ze erin gepropt hebben :?
Hmm..

Dan maar even goed laten kijken naar de keering en of er beschadigingen aan te zien zijn of dat hij er toevallig niet helemaal vlak in geperst/klopt is.

Soms is het lek dan niet bij de as zelf, maar tussen de keerring en de bak-behuizing.

Ook even de aandrijfas/homokineet controleren of deze niet toevallig krassen of vuil bij het contact-vlak met de keering heeft.

Als er nou niks aan de keering of as is te zien, dan wellicht eens kijken naar de speling/toleranties in het differentieel zelf. Wellicht dat de aandrijfas kan 'wrikken' in het diff en dus niet meer mooi rond loopt in de keerring.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Net nog mooi uitleg gehad van Jan en heeft me een mooie keerring laten zien van een Elise zoals het niet moet. Ene kneus had die er zo hard ingeperst / geklopt, dat er een deuk in zat en de ring niet eens meer mooi rond was. :?
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Allen had gewoon de bak olie niet moeten vervangen.
Vaak zie je dat er problemen komen. Al het vuil kom dan los.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

En dat heeft dan waarschijnlijk de ontluchting verstopt? Ach ja, sh!t happens. Paar uurtjes arbeid en een ringetje.

Herman, gezien ik niet naar buiten kon had ik eigenlijk ook wel het filmpje op de kaart kunnen houden. Niet wissen hoor! :lol:
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

LOL, er zit een waanzinnig interessant stuk in achter op het circuit denk ik. :lol:

Even een copy / paste van de vorige eigenaar van de elise 135:
Losweken van resten komt mijninziens meestal door dunnere olie die dat eraf "snijd" , tenminste dat is mijn versie.

Gebeurd vaak bij mensen die van 10/40 overstappen op een vol syntheet.

Ineens krijgt men lekkages doordat de aangekoekte olie resten , zich rondom de kering/pakking hebben afgezet en het dicht houden, worden los geweekt en de olie dus tussen de kering/pakking naar buiten kan als een "mes"
Herman

Bericht door Herman »

Deleted
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

We zullen het zien. Fixen en weer vooruit kijken. 8)

Wat foto's van iemand: http://www.collinsclan.co.uk/pages/trac ... index.html

---
edit: en een paar van mezelf: http://gallery.me.com/akkliu#100079&bgc ... &view=grid
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Hij was weer fijn!!! :) :P

De eerste dag Croix was heerlijk, het weer was onverwacht goed. De tweede dag Abbeville was super!!! Ik zag wat op tegen de regen (die viel dus af en toe die dag), maar het bleek dat de baan erg veilig was en dus kon je lekker de grenzen opzoeken.
De groep was gezellig en Jan was net zo luidruchtig als zijn uitlaat :lol:
De exige 250R van Paul is trouwens ook een snoepje zeg :) net als alle exige's eigenlijk :oops: :oops: :oops:

Gelijk maar een filmpje ge-upload met wat boenderen van mij (onboard), Maarten (oranje speedster) en Wilbert (rode exige in de verte die amper bij te benen was 8) ):
In het begin moest ik even vloeiend rijden om de twee binnen te harken, maar iets later in het filmpje kon het wat ruiger :lol:

http://videos.streetfire.net/video/Two- ... 643557.htm

Abbeville moet ik zeker nog een keer doen, heerlijk baantje voor de badkuipen!
Afbeelding
Stéphane
Lid

Bericht door Stéphane »

Herman schreef:Alain en ik doen er een paar seconden minder over: 1m02. Zou op warme baan, met wat meer oefening en/of wat minder verkeer wellicht onder de 1.00 kunnen. :?: Mooie uitdaging. Van andere rondetijden heb ik nog niet gehoord. Filmpje volgt.
Van Alain hoorde ik dat ik er 1:03 over deed :D

@Maik: Mooi filmpje :D

Vrijdag op Croix was echt supergoed :D

De hele dag droog en een ultiem lekker baantje om over heen te gaan. In het begin, tijdens het eerste half uur inrijden, vond ik het eigenlijk maar niets. Maar gaandeweg toen we mochten gaan rijden begon ik het een steeds leuker rondje te vinden. En hoe meer ronden ik ging rijden hoe beter ik me er thuis voelde. En dan is het van Alain leuk om te horen dat hij mij de moeilijkste vond om voorbij te komen, terwijl ik 'maar' 135pk heb (niet omdat ik in de weg reed :P) Dit laatste was trouwens ook wel grappig met een Engelsman die naar eigen zeggen veel geld aan tuning had uitgegeven en naar verluidt 140pk aan de wielen moest hebben, maar de mijne liep op die van hem uit...

Zaterdag op Abbeville was, zoals aan het filmpje van Maik te zien is, lekker glibberen en glijden. 's morgens mij zelf er toe gezet om lekker rustig (relatief ;)) rondjes te gaan rijden. Ging uiteindelijk best redelijk allemaal, met hier en daar flailing arms aan het stuur. Ondertussen ook een rondje met Jan in de Exige S meegepakt. Dat gaat wel af. En dwars als je naar het gaspedaal kijkt. Geinig :D

Na de lunchpauze was ik wat later omdat ik nog even naar mijn hotelkamer was gegaan. Zodoende was de baan vol en ben ik maar even foto's gaan maken. Die komen later online, misschien vanavond al wel. Even kijken of ik nog puf heb :P

Nadat het toen wat rustiger werd ben ik ook nog gaan rijden. De baan begon toen op te drogen en zodoende heb ik het tempo ook wat hoger gegooid. Temperatuur in de banden (R888s) kwam er ook weer in en daardoor begon het toen ook lekker te lopen. Uiteindelijk toen 40 minuten achter elkaar doorgereden. Dat was ook iets van 15-16 liter wat ik weg gereden had :D

Toen had ik het ook echt naar mijn zin op Abbeville. Nog steeds hier en daar weinig tractie op de nagenoeg versleten achterbandjes, maar beter om mee te spelen dan 's morgens.

Zondag lekker op het gemakje nog even naar Abbeville centre-ville gereden. Best een mooi stadje en jullie zien de foto's nog wel :D Daarna richting noorden gereden en onderweg ook even lekker het dak open gegooid. Helemaal prima weer :D

Alles bij elkaar een wonderschoon weekend wat zeker voor herhaling vatbaar is. Leuk om ook een aantal mensen ontmoet te hebben die ik nog niet eerder gezien had van dit forum. Alles bij elkaar vond ik het een leuk en gezellig clubje. Tot de volgende keer :D
Stéphane
Lid

Bericht door Stéphane »

O ja, wat hierboven misschien tussen de regels door te lezen is maar wat ik nog niet gezegd heb: ik ben heel erg blij met mijn S2. Man, man, man wat een plezier heb ik daar dit weekend aan beleefd. Mijn dank is groot aan mijn auto :woship:
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Mooie stuurkunst Maik !!!

Abbeville was inderdaad een heel leuk circuit en zeker voor herhaling vatbaar!!
Zelfs naast de baan en in het hotel ( in de bar :thumbsup: )was het super tof.
Ik heb niet zoveel rondjes gereden in Abbeville omdat er ergens iets los aan het komen is achteraan mijn auto en ik weet niet wat het is.
Maar toch een super gaaf circuitje met de rechts-rechts-links-rechts-links-rechts.. :shock: . combinaties
Plaats reactie