Omdat Stefan mij zo aardig vroeg om een update, bij deze dan
Vorige update qua gevoel van hoe de motor op de nieuwe uitlaat reageert, was alweer van 16juli, dus het wordt inderdaad weer eens tijd.
Dit was mijn laatste update:
Maik schreef:Nou, alles is gepiept, bij Dominique zit de Tullett er nu ook onder (en ook de 2.4 inlaat

).
Dominique had alleen wel een P0405 foutcode, heeft iets met de EGR te maken. Waarschijnlijk heb ik zijn EGR cheater niet helemaal lekker teruggestoken
Er staat nu ruim meer dan 200km extra op mijn karretje sinds de Tullett erop zit, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op
Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus
PETERRRRRRRRR
Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los...
Tenminste, voor mijn gevoel dan, ik heb 4 jaar lang rondgereden met de standaard uitlaat dus ik moet even wennen misschien
Op naar de volgende mod!
Het geluid is er in ieder geval luider op geworden
Er verdwijnt toch wel wat dempingsmateriaal via de uitlaattutjes (copyright Pascal) lijkt het... De achterkant van de speedster zit telkens onder de glimmende stukjes glaswol lijkt het, Dominique vond het na een aantal circuitdagen ook allemaal wel wat luider worden
Pk's zijn er echt wel bijgekomen, maar mijn gevoel zegt dat de boel wat arm loopt... De motor trekt heerlijk lineair door nu, terwijl na de 2.4 inlaat mod het karakter wat meer hoger in toeren lag. Zoals verwacht is er nu dus weer wat koppel bij lagere toeren bijgekomen.
Ik wacht dus met smart op een mooie update van mijn ECU
Wat zijn jouw bevindingen nu Stefan?