Pagina 18 van 27

Geplaatst: 03 sep 2009 8:57
door stefan
@ maik en dominique

jullie hebben er ondertussen al wel wat meer km op zitten dan ik
hoe is de ervaring tot nu toe :?:
geef nog eens een teken van leven daar :roll:

en werk het hitteschild aan de bocht naar behoren want het gene dat ik voorlopig geplooid heb (trekt op niks) er zijn teveel openingen en het word er te warm



grts

Geplaatst: 04 sep 2009 18:28
door Maik
Omdat Stefan mij zo aardig vroeg om een update, bij deze dan :wink:
Vorige update qua gevoel van hoe de motor op de nieuwe uitlaat reageert, was alweer van 16juli, dus het wordt inderdaad weer eens tijd.
Dit was mijn laatste update:
Maik schreef:Nou, alles is gepiept, bij Dominique zit de Tullett er nu ook onder (en ook de 2.4 inlaat 8) ).
Dominique had alleen wel een P0405 foutcode, heeft iets met de EGR te maken. Waarschijnlijk heb ik zijn EGR cheater niet helemaal lekker teruggestoken :oops:

Er staat nu ruim meer dan 200km extra op mijn karretje sinds de Tullett erop zit, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op 8)
Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus 8) PETERRRRRRRRR :!: :!: :!: :lol:

Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los... :lol: Tenminste, voor mijn gevoel dan, ik heb 4 jaar lang rondgereden met de standaard uitlaat dus ik moet even wennen misschien :oops:


Op naar de volgende mod!
Het geluid is er in ieder geval luider op geworden :lol:
Er verdwijnt toch wel wat dempingsmateriaal via de uitlaattutjes (copyright Pascal) lijkt het... De achterkant van de speedster zit telkens onder de glimmende stukjes glaswol lijkt het, Dominique vond het na een aantal circuitdagen ook allemaal wel wat luider worden :wink:

Pk's zijn er echt wel bijgekomen, maar mijn gevoel zegt dat de boel wat arm loopt... De motor trekt heerlijk lineair door nu, terwijl na de 2.4 inlaat mod het karakter wat meer hoger in toeren lag. Zoals verwacht is er nu dus weer wat koppel bij lagere toeren bijgekomen.
Ik wacht dus met smart op een mooie update van mijn ECU :wink:

Wat zijn jouw bevindingen nu Stefan?

Geplaatst: 04 sep 2009 18:51
door stefan
hey maik

zoals al even hierboven vermeld inderdaad onderin voelbaar meer vermogen (ik heb wel redelijk lang )een dip gehad tussen de 3000 en 4000 toeren maar dat is zo goed als in orde nu (ecu)
maar wat je zegt over te arm in hogere toeren klopt perfect mijn gevoel
in de hogere toeren is net hetzelfde en wachten met zen allen op peter 8)
maar alles op zen tijd
en al zeg ik het zelf de sound van men demperke is de moeite gas lossen
en de fanfare roffelt er op los :roll:

maar goed dat jullie met de montage eerder zijn begonnen .aan de hand van de fotos en de stukken die er afmoesten geslepen worden ging het best makkelijk :)
en als er nog volgen voor montage van de tullett (met de clam erop)
mogen ze me vragen stellen (het is gratis) :lol:

grt stefan & monia

Geplaatst: 04 sep 2009 21:39
door Exmantaa
Grappig, die dip tussen 3 en 4000 toeren had ik ook met de piper 4-1. En voobij 4000 liep ie in 1x door naar de begrenzer.
Heeft toen ook even geduurd voordat dat er uit was.
(en nu is ie dus helemaal verdwenen. Een SC doet wonderen voor dipjes.. :D )

Geplaatst: 05 sep 2009 6:17
door stefan
@ exmantaa

dat een sc helpt. het zou er nog moeten aan mankeren
ik heb met maarten zen sc een paar rondjes op zolder mogen beleven
en dat was best leuk 8)

maar toen we hier op het forum nieuw waren hoor ik het me nog zeggen
(juist een airbox om een beetje een sportiever geluidje te hebben)
als ik dat terug lees ga ik me schamen want eigenlijk is de speedster van men vrouwke en als ik soms haar gedachten kon lezen :roll:
maar als mekanieker en een vroegere autozot kan ik er moeilijk afblijven
en het plezante is dat je telkens wat verbetering hebt
maar ik denk dat ik na het ecu project toch echt ga stoppen :!:

al zal het niet makkelijk zijn (mischien de dempers nog) :)

grt

Geplaatst: 05 sep 2009 8:02
door Maik
Laat dat misschien nou maar weg!!! :lol:

Geplaatst: 05 sep 2009 10:04
door stefan
ik zou beter een cursus plooiwerk gaan aanleren (want dat hitteschild is hard nodig) :lol:







enne maik

life sucks (then you buy nitrons) :)

Geplaatst: 08 sep 2009 20:46
door michel
Donderdag word mijn 2bular demper verstuurd :lol:

Morgen maar eerst eens lekker over de ring rijden :D

Michel

Geplaatst: 08 sep 2009 21:43
door SteV6
Hou 'm wel heel op de Groene Hel :!:

Geplaatst: 08 sep 2009 23:05
door Dominique
Gisteren eindelijk iemand gevonden die in mijn auto wilde rijden zodat ik wat geluidsfragmentjes kon nemen.


koudstart (op verzoek) en achteruit de garage uit

wegrijdend

driveby
(de eerste file is 25mb en zal derhalve wat download tijd kosten....)

De uitlaat is nu zo'n 5k kms mishandeld, en is behoorlijk luider geworden.
Wanneer de motor op temperatuur is, en je rustig rijdt, blijft het redelijk stil. Wanneer je echter flink belast :shock: 8) :lol:

Geplaatst: 09 sep 2009 7:03
door Piet
Ik zal volgende week wel pijn aan me oren krijgen als jullie onderling gaan uitvechten wie het verste kan ... ik bedoel de meeste herrie maakt. :evil:

Geplaatst: 09 sep 2009 7:28
door Dennizz
Dominique schreef:Gisteren eindelijk iemand gevonden die in mijn auto wilde rijden zodat ik wat geluidsfragmentjes kon nemen.
Mijn dag is weer begonnen met lach om deze grap :lol:

Geplaatst: 09 sep 2009 9:49
door allen
Nooit gedacht dat Maik het gaspedaal niet kon vinden. Hebben jullie ook nog wat leuke raceby filmpjes of is dit het? Ik doe inparkeren nog op hogere snelheid... :lol:

Geplaatst: 09 sep 2009 9:53
door jaydee
Smaken verschillen, maar dit klinkt toch echt alsof er zoiets voorbij komt:

Afbeelding


Ik hoop dat jullie héél blij zijn met het gewonnen vermogen :roll:

Geplaatst: 09 sep 2009 14:30
door Maik
Waarschijnlijk is alle demping al weggeblazen uit de demper van Dominique, mijn uitlaatje klinkt namelijk heel anders (veel gedempter).
Het geluid van mijn speedster vind ik nu mooi genoeg. Mocht het nodig worden, dan vervang ik het standaard dempingsmateriaal met hoogwaardiger spul. Doordat je de demper heel makkelijk openmaakt kan je het geluid tunen naar elke smaak.