Vermogensmeeting Jans

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Jans toch

Bericht door linne150 »

Dit is pas een Blow Job :wink:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

jans schreef:Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.
Het topvermogen zit natuurlijk pas hoog in toeren (weet je ook welk toerental?), dus daar was je inlaatlucht natuurlijk eerder 80graden dan 38 denk ik... Hoe koel blijft je inlaatlucht nu in de buitenlucht ongeveer? Of gaat die dan ook wel richting 80graden (nog steeds)?
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

358.7 pk bij 5440 toeren
491 nm bij 4300 toeren
de hitte wordt natuurlijk veroorzaakt door de turbo. die staat er na die run dan ook rood gloeiend bij.
zoals je weet zit er een chargecooler op . dus gevult met water, en water neemt de buiten temp aan.Vanmorgen was het ongeveer 5 graden, en hebben de motor eerst op temp gereden, en bij 38 graden de run uitgevoerd.Dat betekend met dergelijke koeling die er voor staat, de temp van de lucht naar de turbo 80 graden wordt.Maar is bij zeg 120 kmbinnen 2 min weer 40 graden. Omdat je 3.5 liter water niet zo snel aan de kook krijgt.
Laatst gewijzigd door jans op 13 feb 2006 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tering, dat is ECHT veel koppel zeg :) En nog steds 466Nm bij leveren van top vermogen, heel erg netjes! Waarschijnlijk wel echte achterbanden vreter nu :)

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

hij is met dit soort weer, knap snel, bij 140 km in de 3é versn met beide wielen nog wielspin . maar dan zit ik op ongeveer 4300 rpm ,dus max koppel.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef:mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.
Dat is toch niet echt vreemd met een turbo toch? Meestal zijn dat niet van de toerenvreters, of je moet echt speciale dingen gaan doen.

Maare, heb je een grafiekje? :)

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Heb ik wel, maar moet even kijken hoe ik dat hierop zet.
om de 50 rpm cijfers :? dus een hele reeks.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

jans schreef:Heb ik wel, maar moet even kijken hoe ik dat hierop zet.
om de 50 rpm cijfers :? dus een hele reeks.
Laatst gewijzigd door jans op 14 feb 2006 8:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Hier ook meteen in een grafiekje gezet Jans.

Wel een zaak van boven de 3500-4000 rpm blijven lijkt mij.

Ben heel benieuwd hoe ie rijdt op droog asfalt (nieuw Ardennen tochtje ?)

Maarten
Bijlagen
jans meting in grafiekje.xls
(189 KiB) 262 keer gedownload
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Oja'' het dipje , wat je overgens onder het rijden niet merkt, wordt nog bijgesteld.Daar loopt ie nog ietsje té vet.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Nog rug klachten Paul :?: 8) :lol:
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Jans Schreef:
Nog rug klachten Paul
Ha ha,... nee Jans, dan had je de blauwe kogel nog wel even
verder door moeten trekken tot z'n vijfde versnelling en niet,
een beetje angstig, bij z'n 4 alweer van het gas afgaan... :lol: :lol:

Nee, serieus..... was zeer indrukwekkend hoe dat ding er vandoor gaat.
2 x knipperen met de ogen en je zit op ruim 200 km/u :shock:

Volgende keer mag ik zelf rijden hè,... nu ik weet hoe het voelt :roll:

Groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Is goed"" ben net bezig een dikke bout onder het gaspedaal te maken. :lol:
Plaats reactie