Vermogensmeeting Jans
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het topvermogen zit natuurlijk pas hoog in toeren (weet je ook welk toerental?), dus daar was je inlaatlucht natuurlijk eerder 80graden dan 38 denk ik... Hoe koel blijft je inlaatlucht nu in de buitenlucht ongeveer? Of gaat die dan ook wel richting 80graden (nog steeds)?jans schreef:Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.

358.7 pk bij 5440 toeren
491 nm bij 4300 toeren
de hitte wordt natuurlijk veroorzaakt door de turbo. die staat er na die run dan ook rood gloeiend bij.
zoals je weet zit er een chargecooler op . dus gevult met water, en water neemt de buiten temp aan.Vanmorgen was het ongeveer 5 graden, en hebben de motor eerst op temp gereden, en bij 38 graden de run uitgevoerd.Dat betekend met dergelijke koeling die er voor staat, de temp van de lucht naar de turbo 80 graden wordt.Maar is bij zeg 120 kmbinnen 2 min weer 40 graden. Omdat je 3.5 liter water niet zo snel aan de kook krijgt.
491 nm bij 4300 toeren
de hitte wordt natuurlijk veroorzaakt door de turbo. die staat er na die run dan ook rood gloeiend bij.
zoals je weet zit er een chargecooler op . dus gevult met water, en water neemt de buiten temp aan.Vanmorgen was het ongeveer 5 graden, en hebben de motor eerst op temp gereden, en bij 38 graden de run uitgevoerd.Dat betekend met dergelijke koeling die er voor staat, de temp van de lucht naar de turbo 80 graden wordt.Maar is bij zeg 120 kmbinnen 2 min weer 40 graden. Omdat je 3.5 liter water niet zo snel aan de kook krijgt.
Laatst gewijzigd door jans op 13 feb 2006 21:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat is toch niet echt vreemd met een turbo toch? Meestal zijn dat niet van de toerenvreters, of je moet echt speciale dingen gaan doen.jans schreef:mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.
Maare, heb je een grafiekje?

Mark
C30-94@0.55bar
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Hier ook meteen in een grafiekje gezet Jans.
Wel een zaak van boven de 3500-4000 rpm blijven lijkt mij.
Ben heel benieuwd hoe ie rijdt op droog asfalt (nieuw Ardennen tochtje ?)
Maarten
Wel een zaak van boven de 3500-4000 rpm blijven lijkt mij.
Ben heel benieuwd hoe ie rijdt op droog asfalt (nieuw Ardennen tochtje ?)
Maarten
- Bijlagen
-
- jans meting in grafiekje.xls
- (189 KiB) 262 keer gedownload
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Jans Schreef:
verder door moeten trekken tot z'n vijfde versnelling en niet,
een beetje angstig, bij z'n 4 alweer van het gas afgaan...
Nee, serieus..... was zeer indrukwekkend hoe dat ding er vandoor gaat.
2 x knipperen met de ogen en je zit op ruim 200 km/u
Volgende keer mag ik zelf rijden hè,... nu ik weet hoe het voelt
Groeten,
Paul.
Ha ha,... nee Jans, dan had je de blauwe kogel nog wel evenNog rug klachten Paul
verder door moeten trekken tot z'n vijfde versnelling en niet,
een beetje angstig, bij z'n 4 alweer van het gas afgaan...


Nee, serieus..... was zeer indrukwekkend hoe dat ding er vandoor gaat.
2 x knipperen met de ogen en je zit op ruim 200 km/u

Volgende keer mag ik zelf rijden hè,... nu ik weet hoe het voelt

Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.