Pagina 18 van 45

Geplaatst: 13 feb 2006 17:16
door jans
Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.

Jans toch

Geplaatst: 13 feb 2006 17:42
door linne150
Dit is pas een Blow Job :wink:

Geplaatst: 13 feb 2006 18:13
door Maik
jans schreef:Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.
Het topvermogen zit natuurlijk pas hoog in toeren (weet je ook welk toerental?), dus daar was je inlaatlucht natuurlijk eerder 80graden dan 38 denk ik... Hoe koel blijft je inlaatlucht nu in de buitenlucht ongeveer? Of gaat die dan ook wel richting 80graden (nog steeds)?

Geplaatst: 13 feb 2006 18:30
door jans
358.7 pk bij 5440 toeren
491 nm bij 4300 toeren
de hitte wordt natuurlijk veroorzaakt door de turbo. die staat er na die run dan ook rood gloeiend bij.
zoals je weet zit er een chargecooler op . dus gevult met water, en water neemt de buiten temp aan.Vanmorgen was het ongeveer 5 graden, en hebben de motor eerst op temp gereden, en bij 38 graden de run uitgevoerd.Dat betekend met dergelijke koeling die er voor staat, de temp van de lucht naar de turbo 80 graden wordt.Maar is bij zeg 120 kmbinnen 2 min weer 40 graden. Omdat je 3.5 liter water niet zo snel aan de kook krijgt.

Geplaatst: 13 feb 2006 20:09
door markv
Tering, dat is ECHT veel koppel zeg :) En nog steds 466Nm bij leveren van top vermogen, heel erg netjes! Waarschijnlijk wel echte achterbanden vreter nu :)

Mark

Geplaatst: 13 feb 2006 20:32
door jans
hij is met dit soort weer, knap snel, bij 140 km in de 3é versn met beide wielen nog wielspin . maar dan zit ik op ongeveer 4300 rpm ,dus max koppel.

Geplaatst: 14 feb 2006 6:50
door jans
mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.

Geplaatst: 14 feb 2006 7:27
door markv
jans schreef:mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.
Dat is toch niet echt vreemd met een turbo toch? Meestal zijn dat niet van de toerenvreters, of je moet echt speciale dingen gaan doen.

Maare, heb je een grafiekje? :)

Mark

Geplaatst: 14 feb 2006 7:37
door jans
Heb ik wel, maar moet even kijken hoe ik dat hierop zet.
om de 50 rpm cijfers :? dus een hele reeks.

Geplaatst: 14 feb 2006 7:46
door jans
jans schreef:Heb ik wel, maar moet even kijken hoe ik dat hierop zet.
om de 50 rpm cijfers :? dus een hele reeks.

Geplaatst: 14 feb 2006 8:02
door Maarten
Hier ook meteen in een grafiekje gezet Jans.

Wel een zaak van boven de 3500-4000 rpm blijven lijkt mij.

Ben heel benieuwd hoe ie rijdt op droog asfalt (nieuw Ardennen tochtje ?)

Maarten

Geplaatst: 14 feb 2006 8:20
door jans
Oja'' het dipje , wat je overgens onder het rijden niet merkt, wordt nog bijgesteld.Daar loopt ie nog ietsje té vet.

Geplaatst: 21 feb 2006 12:04
door jans
Nog rug klachten Paul :?: 8) :lol:

Geplaatst: 21 feb 2006 12:12
door paul
Jans Schreef:
Nog rug klachten Paul
Ha ha,... nee Jans, dan had je de blauwe kogel nog wel even
verder door moeten trekken tot z'n vijfde versnelling en niet,
een beetje angstig, bij z'n 4 alweer van het gas afgaan... :lol: :lol:

Nee, serieus..... was zeer indrukwekkend hoe dat ding er vandoor gaat.
2 x knipperen met de ogen en je zit op ruim 200 km/u :shock:

Volgende keer mag ik zelf rijden hè,... nu ik weet hoe het voelt :roll:

Groeten,

Paul.

Geplaatst: 21 feb 2006 12:16
door jans
Is goed"" ben net bezig een dikke bout onder het gaspedaal te maken. :lol: