Pagina 18 van 45
					
				
				Geplaatst: 13 feb 2006 17:16
				door jans
				Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.
			 
			
					
				Jans toch
				Geplaatst: 13 feb 2006 17:42
				door linne150
				Dit is pas een Blow Job 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 feb 2006 18:13
				door Maik
				jans schreef:Iets meer dan 80 graden.
Maar met die run zijn we begonnen met 38 graden.
Het topvermogen zit natuurlijk pas hoog in toeren (weet je ook welk toerental?), dus daar was je inlaatlucht natuurlijk eerder 80graden dan 38 denk ik... Hoe koel blijft je inlaatlucht nu in de buitenlucht ongeveer? Of gaat die dan ook wel richting 80graden (nog steeds)?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 feb 2006 18:30
				door jans
				358.7 pk bij 5440 toeren
491 nm   bij 4300 toeren
de hitte wordt natuurlijk veroorzaakt door de turbo. die staat er na die run dan ook rood gloeiend bij.
zoals je weet zit er een chargecooler op . dus gevult met water, en water neemt de buiten temp aan.Vanmorgen was het ongeveer 5 graden, en hebben de motor eerst op temp gereden, en bij 38 graden de run uitgevoerd.Dat betekend met dergelijke koeling die er voor staat, de temp van de lucht naar de turbo 80 graden wordt.Maar is bij zeg 120 kmbinnen 2 min weer 40 graden. Omdat je 3.5 liter water niet zo snel aan de kook krijgt.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 feb 2006 20:09
				door markv
				Tering, dat is ECHT veel koppel zeg 

 En nog steds 466Nm bij leveren van top vermogen, heel erg netjes! Waarschijnlijk wel echte achterbanden vreter nu 
Mark
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 13 feb 2006 20:32
				door jans
				hij is met dit soort weer, knap snel, bij 140 km in de 3é versn met beide wielen nog wielspin . maar dan zit ik op ongeveer 4300 rpm ,dus max koppel.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 feb 2006 6:50
				door jans
				mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 feb 2006 7:27
				door markv
				jans schreef:mark"' we hebben maar tot 6000 rpm gemeten. daarna gaat de lijn langzaam naar beneden. Bij 6000 rpm 344 pk en 410 nm.
Max toerental hebben we op 7250 rpm afgeregeld.
Dat is toch niet echt vreemd met een turbo toch? Meestal zijn dat niet van de toerenvreters, of je moet echt speciale dingen gaan doen.
Maare, heb je een grafiekje? 
Mark
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 feb 2006 7:37
				door jans
				Heb ik wel, maar moet even kijken hoe ik dat hierop zet.
om de 50 rpm cijfers 

  dus een hele reeks.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 feb 2006 7:46
				door jans
				jans schreef:Heb ik wel, maar moet even kijken hoe ik dat hierop zet.
om de 50 rpm cijfers 

  dus een hele reeks.
 
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 feb 2006 8:02
				door Maarten
				Hier ook meteen in een grafiekje gezet Jans.
Wel een zaak van boven de 3500-4000 rpm blijven lijkt mij.
Ben heel benieuwd hoe ie rijdt op droog asfalt (nieuw Ardennen tochtje ?)
Maarten
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 feb 2006 8:20
				door jans
				Oja'' het dipje , wat je overgens onder het rijden niet merkt, wordt nog bijgesteld.Daar loopt ie nog ietsje té vet.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 feb 2006 12:04
				door jans
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 feb 2006 12:12
				door paul
				Jans Schreef:
Nog rug klachten Paul   
Ha ha,... nee Jans, dan had je de blauwe kogel nog wel even
verder door moeten trekken tot z'n vijfde versnelling en niet,
een beetje angstig,  bij z'n 4 alweer van het gas afgaan... 
  
 
Nee, serieus..... was zeer indrukwekkend hoe dat ding er vandoor gaat.
2 x knipperen met de ogen en je zit op ruim 200 km/u 
 
Volgende keer mag ik zelf rijden hè,... nu ik weet hoe het voelt 
 
Groeten,
Paul.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 feb 2006 12:16
				door jans
				Is goed"" ben net bezig een dikke bout onder het gaspedaal te maken. 
