2.2 ECU gekraakt
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Sorry, was meer wishful thinking
Zou 235pk mogelijk kunnen zijn, afgaande van 205pk in huidige trim?
Balansassen verwijderen: +10pk
Nokkenas(sen) met meer duration en lift: +15pk
Underdrive pulley: +1pk
Grotere gasklep: +5pk
Ik hoop zoiets in ieder geval. Kijkende naar mijn grafiek wil ik in ieder geval die knik bij 5000rpm wegwerken, zodat hij nog lekkerder doortrekt hoog in toeren. Wat voor soort nokkenassen zou je daar zo ongeveer voor nodig moeten hebben...? Misschien het verkeerde topic om hier verder over te brainstormen

Zou 235pk mogelijk kunnen zijn, afgaande van 205pk in huidige trim?
Balansassen verwijderen: +10pk
Nokkenas(sen) met meer duration en lift: +15pk
Underdrive pulley: +1pk

Grotere gasklep: +5pk
Ik hoop zoiets in ieder geval. Kijkende naar mijn grafiek wil ik in ieder geval die knik bij 5000rpm wegwerken, zodat hij nog lekkerder doortrekt hoog in toeren. Wat voor soort nokkenassen zou je daar zo ongeveer voor nodig moeten hebben...? Misschien het verkeerde topic om hier verder over te brainstormen


Hellow
Aan Maik: je kan eens zien op de site van comp cams. Daar staan verschillende stages van nokken voor de 2.2 ecotec en de werkgebieden ervan. Men kan alles bestellen via allecotec. let wel vanaf stage 2 de GM performance kit erbij te kopen (andere veren en dergelijke) + optioneel verstelbare nokkenasssentandwielen voor de echte fine tuning....
Vlug antwoord en goede service en vooral de prijs valt heel goed mee.
grtz
ps crank pulley vind je daar ook
Aan Maik: je kan eens zien op de site van comp cams. Daar staan verschillende stages van nokken voor de 2.2 ecotec en de werkgebieden ervan. Men kan alles bestellen via allecotec. let wel vanaf stage 2 de GM performance kit erbij te kopen (andere veren en dergelijke) + optioneel verstelbare nokkenasssentandwielen voor de echte fine tuning....
Vlug antwoord en goede service en vooral de prijs valt heel goed mee.
grtz
ps crank pulley vind je daar ook

captain slow
Dag iedereen.
De mapping heeft inderdaad geholpen , de motor loopt beter( verhoogd toerental) en trekt beter door (voor de mapping was het nutteloos door te gaan naar het rood).
Mark heeft de lambda en Co nagemeten met de viergassentester.Deze vallen nu binnen de grenzen voor de keuring.
Maar...
Vermogentest gedaan en dit viel SERIEUS tegen.
Ik kom op 160 pk uit.
We stonden allemaal voor een raadsel.
Ligt het nu aan de timing ( ketting is doorgeschoten tijdens montage van de nokken en alles moest terug afgeregeld worden. Is dit niet goed gebeurt??)
OF
de nokken zelf???
Ik zal mijn Sherlock Holmes petje maar eens aandoen en op onderzoek uitgaan.
MAAAAAAAAAAAAR al bij al rijdt de speedster veel beter dan voor de mapping en ben ik er ergens wel tevreden over. Ik vond het gewoon erg dat ik Peter zijn grafiek zag met originele uitlaat ; originele nokken maar met het 2.4 spruitstuk. Deze stak er VER boven de mijne uit.
Conclusie: de mapping van Peter is ZEKER de moeite voor te overwegen.
Grtz
De mapping heeft inderdaad geholpen , de motor loopt beter( verhoogd toerental) en trekt beter door (voor de mapping was het nutteloos door te gaan naar het rood).
Mark heeft de lambda en Co nagemeten met de viergassentester.Deze vallen nu binnen de grenzen voor de keuring.

Maar...
Vermogentest gedaan en dit viel SERIEUS tegen.
Ik kom op 160 pk uit.


We stonden allemaal voor een raadsel.
Ligt het nu aan de timing ( ketting is doorgeschoten tijdens montage van de nokken en alles moest terug afgeregeld worden. Is dit niet goed gebeurt??)
OF
de nokken zelf???
Ik zal mijn Sherlock Holmes petje maar eens aandoen en op onderzoek uitgaan.
MAAAAAAAAAAAAR al bij al rijdt de speedster veel beter dan voor de mapping en ben ik er ergens wel tevreden over. Ik vond het gewoon erg dat ik Peter zijn grafiek zag met originele uitlaat ; originele nokken maar met het 2.4 spruitstuk. Deze stak er VER boven de mijne uit.
Conclusie: de mapping van Peter is ZEKER de moeite voor te overwegen.
Grtz
captain slow