Pagina 19 van 32

Geplaatst: 13 jan 2010 21:32
door Maarten
Op een 2.2 SC uitvoering zijn de turbo injectoren ook goed voor 300 pk. Bij een turbo motor word veel rijker gereden om de uitlaatgastemperatuur niet te hoog op te laten lopen.

Geplaatst: 14 jan 2010 9:39
door Maik
Ah, thanks voor de info mannen 8)
Volgens onze vriendelijke belg Stefan zouden die injectoren wel hardware matig plug and play moeten zijn? Dus dat de stekkers ook passen?
Peter, heb jij die stekkers al in het echt gepast soms?

Geplaatst: 14 jan 2010 10:02
door stefan
oeps

net op tijd(injectors passen in culas maar er moet een aanpassing gebeuren aan de stekkers sorry maik ik hoor slecht aan de rechterkant
en aan men linker oor ben ik potdoof) een oude granaatscherf van de eerste wereldoorlog :oops:






grt stefan

Geplaatst: 14 jan 2010 11:40
door Exmantaa
De Z20LET injectoren hebben Bosch stekkers, dus die moet je even omsolderen.

Verder worden op de "betere SC projecten"vaak de grijze VXR injectoren toegepast omdat de normale bij 260pk echt tegen hun max IDC aan zitten. Want ook de SC's lopen namelijk graag wat rijker...

Geplaatst: 14 jan 2010 13:04
door Maik
Oke, dus wat stekkertjes solderen en met een 2.2 NA met een lucht/brandstof mengsel van 12.9:1 kan ik nog tot een kleine 300pk tunen :wink:

Geplaatst: 14 jan 2010 13:15
door Exmantaa
Maak hier dan wel even een projekt topic van, want een 2,2 in 300pk NA uitvoering moet wel iets heel speciaals worden... :shock:

Geplaatst: 14 jan 2010 13:51
door Maik
Sorry, was meer wishful thinking :oops:

Zou 235pk mogelijk kunnen zijn, afgaande van 205pk in huidige trim?
Balansassen verwijderen: +10pk
Nokkenas(sen) met meer duration en lift: +15pk
Underdrive pulley: +1pk :oops:
Grotere gasklep: +5pk

Ik hoop zoiets in ieder geval. Kijkende naar mijn grafiek wil ik in ieder geval die knik bij 5000rpm wegwerken, zodat hij nog lekkerder doortrekt hoog in toeren. Wat voor soort nokkenassen zou je daar zo ongeveer voor nodig moeten hebben...? Misschien het verkeerde topic om hier verder over te brainstormen :wink:

Geplaatst: 14 jan 2010 14:52
door Exmantaa
Bij 235 pk NA denk ik meer aan:

Throttle bodies
scherpe nokkenassen
geflowde kop
hoge compressie zuigers (~11.0)+ drijfstangen
Goed management...

:wink:

Geplaatst: 14 jan 2010 15:34
door tibby
Hellow
Aan Maik: je kan eens zien op de site van comp cams. Daar staan verschillende stages van nokken voor de 2.2 ecotec en de werkgebieden ervan. Men kan alles bestellen via allecotec. let wel vanaf stage 2 de GM performance kit erbij te kopen (andere veren en dergelijke) + optioneel verstelbare nokkenasssentandwielen voor de echte fine tuning....
Vlug antwoord en goede service en vooral de prijs valt heel goed mee.
grtz
ps crank pulley vind je daar ook :wink:

Geplaatst: 12 feb 2010 21:25
door tibby
Man man man. Zenuwen dat ik heb!
Over exact 12 uren (sinds dit bericht) is het mijn langverwachte beurt bij Peter. :D
Hopen dat het weer wat ok blijft :roll:
Tot de volgende post!
grtz

Geplaatst: 12 feb 2010 22:30
door Manta79
Succes ! Ik ben benieuwd, ik hoop gauw eens te gaan, eerst nog wat examens, dan wat knutselwerk (uitlaat, radiateur).

Morgen is het goed weer, ik heb gekeken, ik ben ook weer even op de weg te vinden want de nieuwe velgen gaan erop.

Geplaatst: 13 feb 2010 11:14
door speedster
Mooi man.
In april of mei hoop ik het ook te laten doen bij Peter.

Geplaatst: 13 feb 2010 17:40
door tibby
Dag iedereen.
De mapping heeft inderdaad geholpen , de motor loopt beter( verhoogd toerental) en trekt beter door (voor de mapping was het nutteloos door te gaan naar het rood).
Mark heeft de lambda en Co nagemeten met de viergassentester.Deze vallen nu binnen de grenzen voor de keuring. :D
Maar...
Vermogentest gedaan en dit viel SERIEUS tegen.
Ik kom op 160 pk uit. :cry: :cry:
We stonden allemaal voor een raadsel.
Ligt het nu aan de timing ( ketting is doorgeschoten tijdens montage van de nokken en alles moest terug afgeregeld worden. Is dit niet goed gebeurt??)
OF
de nokken zelf???
Ik zal mijn Sherlock Holmes petje maar eens aandoen en op onderzoek uitgaan.
MAAAAAAAAAAAAR al bij al rijdt de speedster veel beter dan voor de mapping en ben ik er ergens wel tevreden over. Ik vond het gewoon erg dat ik Peter zijn grafiek zag met originele uitlaat ; originele nokken maar met het 2.4 spruitstuk. Deze stak er VER boven de mijne uit.
Conclusie: de mapping van Peter is ZEKER de moeite voor te overwegen.
Grtz

Geplaatst: 13 feb 2010 17:44
door Smiley
Heeft peter zijn precat nog?

Geplaatst: 13 feb 2010 17:57
door tibby
Bij de grafiek die hij liet zien was het een VOLLEDIGE originele uitlaat. dus met precat.
Nu heeft hij de TULLET zitten.