Pagina 19 van 45
					
				
				Geplaatst: 21 feb 2006 12:20
				door paul
				Jans schreef:
..ben net bezig een dikke bout onder het gaspedaal te maken
Wordt je toch een beetje angstig Jans... 
   
We kunnen anders ook gewoon van auto ruilen hoor 
 
Groeten,
Paul.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 feb 2006 12:23
				door jans
				het is niet voor me zelf Paul, maar om een ander te beschermen tegen de W.A.O e.d. 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 feb 2006 16:14
				door jans
				Vanmiddag even rond getoerd, en heb even uitgeprobeerd hoe hard ie loopt in de 4 dé versn. maar kom maar op 252 km 
 
toe begon ie een beetje in te houden.gelijk maar naar 5 , maar het zelfde verhaal alleen nu bij 283 km 

Moet toch iets doen aan die overbrenging.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 feb 2006 18:27
				door Piet
				283 dat is wel behelpen, wordt je straks door de eerste de beste sukkel in een beetje auto voorbij gereden   

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 feb 2006 18:37
				door jans
				Ben er intussen uit ,reed met vééél te veel downfors 
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 feb 2006 18:39
				door Piet
				Wat is er mis met je rechtervoet?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 feb 2006 19:10
				door Maik
				jans schreef:Vanmiddag even rond getoerd, en heb even uitgeprobeerd hoe hard ie loopt in de 4 dé versn. maar kom maar op 252 km 
 
toe begon ie een beetje in te houden.gelijk maar naar 5 , maar het zelfde verhaal alleen nu bij 283 km 

Moet toch iets doen aan die overbrenging.
 
Echt Jans? Heb je dat afgelezen van je vmax metertje? En hoeveel toeren draait de 2liter dan? 
Coole snelheid  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 feb 2006 19:53
				door jans
				zo rond de 7000 toeren.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 9:56
				door jans
				gisteren naar Hilversum geweest, en eindelijk eens een beetje concurentie.mooi rustig op de weg ,en reed een stukje 180 km.
Plotseling zag ik in een Porsche turbo links naast mij, hij keek alle kanten op denk dat ie zoiets nog niet gezien had.hij keek mij aan ,en zijn hand wees naar voren om even te gassen . Had ie beter niet kunnen doen  
 
Heb hem de eerste twee sec maar laten gaan, en toen terug naar de 4é versn, heb hem terwijl ie links reed , rechts ingehaald . Sjonge wat een verschil het was net of ie maar half gas reed. Kwam even later weer naast mij rijden, en krapte zich achter de oren. Denk dat ie nog steeds niet weet wat het was 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 10:08
				door Hendrik-Jan
				jans schreef:gisteren naar Hilversum geweest, en eindelijk eens een beetje concurentie.mooi rustig op de weg ,en reed een stukje 180 km.
Plotseling zag ik in een Porsche turbo links naast mij, hij keek alle kanten op denk dat ie zoiets nog niet gezien had.hij keek mij aan ,en zijn hand wees naar voren om even te gassen . Had ie beter niet kunnen doen  
 
Heb hem de eerste twee sec maar laten gaan, en toen terug naar de 4é versn, heb hem terwijl ie links reed , recht ingehaald . Sjonge wat een verschil het was net of ie maar half gas reed. Kwam even later weer naast mij rijden, en krapte zich achter de oren. Denk dat ie nog steeds niet weet wat het was 

 
Geweldig!  
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 10:29
				door Gerard
				Die auto van jou is dan ook wel 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 11:20
				door PEAS
				Ik volg dat verhaal vanaf het begin al met jans zijn kanon, maar die auto
 is echt Bruut 

 . Wat ik mij af wel afvraag of het allemaal nog wel
 een beetje heel blijft mechanisch gezien 

 .
 Als ik mij zelf vroeger met brommers in de weer zag, ging ik ook tot het
 uiterste  

  meenig vastloper gehad. 
 
 Maargoed V Max zal wel weten waar ze mee bezig zijn, nogmaals een
 superauto 

 .
 peter.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 11:36
				door jans
				Door zover te tunen, kom je steeds andere dingen tegen.
Tot 250 pk is het geen probleem. daarna tot ongeveer 300 pk , zit je aan gesmede zuigers. en indien je dan niet een van de laatste versie's hebt van de turbo, ook een versterkte koppeling.In mijn geval zijn er nog weer andere zuigers gemonteerd, ( olie gekoeld) en kunnen gemakkelijk 600 á 700 pk aan, en stalen drijfstangenzijn dan ook nodig.
mede daardoor moest er een sportkopp in.maar dan moet je weer uitkijken met de aandrijving,dus dat ie nu nog doordraait bij 150 km p uur
zal de zaak niet schaden. en een groot voordeel is het gewicht van de speedster. bij 1500 kg wagengewicht is het dan ook slechter.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 16:35
				door Marcel
				He Jans, hebben de laatste Turbo's dan een betere koppeling, want ik heb de mijne een paar keer aan het slippen gehad  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 mar 2006 17:01
				door jans
				het staat er een beetje raar, maar vanaf ongeveer B.J. juny 2005 zitten er SLECHTERE kopp platen in.