Pagina 19 van 19

Geplaatst: 05 apr 2012 18:01
door Smiley
Die is volgens mij niet meer road legal.

Geplaatst: 05 apr 2012 18:16
door sooike
Klopt, maar deze week schreef hij dit op het Lotus-forum

"It would have been hard... Selling process, the car is going back to homologated civil life..."

Geplaatst: 05 apr 2012 21:42
door Smiley
Ik zie Tibby nog niet in een babyblauwe speedster rijden....

Geplaatst: 06 apr 2012 9:39
door tibby
Had al naar rapidos een mailtje gestuurd gehad.....



Hi Tibby,

The car is in good condition for a track car, estetically I mean. I just started today to reverse it to a road legal car.
[/quote]
The car will look exactly as original outside, rizzla motogp blue paint with black rear wing, side vents. Inside, I can do what you want. I have every oem pieces in perfect condition (red leather seats) but I think it is a good idea to keep the carbon dash as it look racy and was ok at the control technique check. I am about to put back the windows as they are not road legal in Belgium, but if it's ok for you they can stay on the car.
You are welcome to visit me (Brussels) when you wish.
Gilles +32..........




Deze foto stond erbij......


Afbeelding.


Had toen zowat mijn bedenkingen :roll:


Grtz

Geplaatst: 15 apr 2012 10:01
door tibby
Mailtje gehad van Janssens



Hallo André,



Ik heb er geen rekening mee gehouden dat het om een Belgische Speedster handelt..

In dat geval is een andere motor te risicovol…het kan namelijk dit jaar goed gaan en volgend jaar heb je een keurmeester die van wanten weet…en dan keurt hij je de wagen af…en dan heb je echt een probleem…

In Nederland en Duitsland zou het geen probleem zijn geweest…Maar België is een ramp wat dat betreft.. Tja en dan praten ze over één Europa!!



Is het eventueel geen optie om een goede originele Speedster Turbo aan te schaffen...en jouw wagen voor een goede prijs te verkopen.. Dan heb je weer meer “legale” mogelijkheden om verder te tunen.. immers het verschil tussen een grotere turbo, LEH motorblok, grotere intercooler, etc. zien ze niet..



Ik zou namelijk jouw blok echt niet verder gaan tunen…nu heb je nog iets wat betrouwbaar is…straks ben je een hoop geld kwijt en het risico is vele malen groter op een motorschade...



Je moet het eigenlijk zo zien…voor de extra kosten van de verdere motortuning van jouw huidige motor (Je moet toch zeker uitgaan van kosten van om en nabij de 7500Euro) zit je ook al aan het verschil wat een originele Speedster turbo meer kost tov. een normale 2.2

Omdat jouw Speedster reeds meer vermogen heeft, brengt die wellicht meer op dan een normale Speedster 2.2… het verschil wordt dan al kleiner…



Kortom ik zou het echt niet gaan doen...Je zult er achteraf spijt van krijgen…(Nu spreek ik eigenlijk tegen mijn eigen beurs in..hahaha…maar mij gaat het erom dat ik achteraf tevreden klanten heb en niet dat iemand denkt…die Janssen gaat het alleen om eigen gewin..)






Met vriendelijke Groet,

Frank Janssen






En weer iemand die afhaakt......
Firma's tot nu toe

Dbilas (geen antwoord)
Kronenburg (verwijzen me naar HITEC)
Hitec (geen antwoord)
vx performance (werkt niet aan Dbilas kit)
Janssens motortuning (jammer :cry: )


]Wie kan mij helpen?

Geplaatst: 15 apr 2012 10:07
door Smiley
Speedster in NL en Duitsland te koop zetten, en eerst weg doen.
Daarna een turbo zoeken. Dan maar even zonder, maar je maakt het jezelf veel te moeilijk zo.