Ik heb ook vraagtekens bij die frictiecoefficienten van de DS2500's...
Zoek in ieder geval een remblok voor de achteras die niet erg "bijterig" is. Maar dat is weer niet in getalletjes uit te drukken en dus wat moeilijker te vinden, dan moet je puur afgaan op ervaringen van mensen.
piet schreef:Ik heb met die ds2500 blokken gereden en rij nu met pagid rs42 maar dat is een wereld van verschil. Ik zou dan ook niet terug willen naar die ds2500.
Wat bedoel je dan precies Piet? Hebben de RS14's dan meer remkracht dus meer frictie? Of is het puur de bijterigheid die jij prettiger vind?
Herman, natuurlijk zuig je het niet uit je duim , maar internet liegt weleens, en een fabrikant ook
Het belangrijkste verschil is dat ze remmen ook als de remmen koud zijn, iets waar je af en toe je de pleuris schrikt met de ds2500. Die remmen soms gewoon niet. Zeker leuk op de snelweg als de remmen helemaal zijn afgekoeld en je moet opeens iets harder remmen.
Op het circuit vind ik ze ook beter. Maar dat is voor mij minder belangrijk aangezien ik daar niet veel kom.
Het komt er dus op een neer dat je meer vertrouwen hebt. Wat voor mensen zoals ik heeeel erg belangrijk is. Voor de rest zijn de verschillen marginaal.
Moet inderdaad ook toegeven dat de ferodo`s DS2500 voor geen meter remmen als ze koud zijn, enkel als de boel echt warm is willen ze hun werk doen.
Ik rij er momenteel nog mee maar ik moet hier echt in het voorjaar een oplossing voor vinden. Ze zijn levens bedreigend op de speedster.
Pascal schreef:Moet inderdaad ook toegeven dat de ferodo`s DS2500 voor geen meter remmen als ze koud zijn, enkel als de boel echt warm is willen ze hun werk doen.
Ik rij er momenteel nog mee maar ik moet hier echt in het voorjaar een oplossing voor vinden. Ze zijn levens bedreigend op de speedster.
Ik moet meteen weer denken aan mijn 'bijna-dood' ervaring toen ik mijn hardtop ging halen in Duitsland. Kilometerslang door de regen gereden zonder te hoeven remmen op de autobahn. Plots voor mij : filevorming! Dus ik remmen
Alle mazzel dat ik de vluchtstrook op kon schieten, en heb daar vol remmend 3 auto's gepasseerd voor ik met een hartverzakking tot stilstand kwam.
(Dit was mijn grootste motivatie voor de remmen-upgrade)