Pagina 20 van 27

Geplaatst: 12 sep 2009 21:33
door Pascal
Ik heb even de draad weer opgepikt. :oops: en even het filmpje van Domi bekeken.
Inderdaad klinkt behoorlijk leeg. Ik heb nu met de demper 2000km gereden en hij word met dag luider.
Maar klinkt nog niet blikkerig. Dus heb nog steeds demping.
De SC heeft er nog niet alles uitgeblazen. Maar we zijn op de goeie weg. :lol: Kunnen we van de winter weer sleutelen.

Geplaatst: 13 sep 2009 6:39
door Piet
Als Dominique zijn auto inderdaad te arm liep dan is het niet zo gek dat hij zijn demping materiaal verbrande.

Geplaatst: 13 sep 2009 6:41
door Maik
Dominique schreef:
Co'tje schreef:Ik verwacht dat (is op voorraad) hetzelfde extra vermogen gaat leveren dan de volledige Tullett uitlaatlijn.
?
Mark heeft voor zover ik weet dezelfde aanpassingen als ik, behalve de uitlaat: 2Bular downpipe, sportcat en demper, ik het volledige 2,5" systeem van Tullett. Mijn ECU is geflashed met Mark zijn laatste mapping.
Na de zelf-leer-sessie bij Peter hebben wij gekeken wat voor correcties de ECU op de hoeveelheid ingespoten brandstof had gedaan: varierend over de toerentallen tussen de 2% en de 6%, gemiddeld +4%!! :shock:

@Mark: Zorg dat Jim zo snel mogelijk met dat spruitstuk komt! :lol:


Ik heb uiteindelijk ook het geduld niet meer gehad en mijn order bij 2Bular gecancelled. Ik wilde nl een volledig systeem. Het laswerk, en daar kijk ik altijd naar, staat van beide leveranciers op een eenzaam hoog niveau.
Na mijn remap en gesprekken met Peter gisteren kan ik Dominique z'n verhaal beamen. Peter heeft alle metingen vergeleken en de volledige uitlaatlijn van Tullett geeft meer vermogen dan de downpipe+einddemper van 2bular. Komt waarschijnlijk puur door het spruitstuk. De rest van de uitlaatlijn is namelijk behoorlijk hetzelfde...

Geplaatst: 13 sep 2009 16:58
door Co'tje
Maik schreef:Na mijn remap en gesprekken met Peter gisteren kan ik Dominique z'n verhaal beamen. Peter heeft alle metingen vergeleken en de volledige uitlaatlijn van Tullett geeft meer vermogen dan de downpipe+einddemper van 2bular. Komt waarschijnlijk puur door het spruitstuk. De rest van de uitlaatlijn is namelijk behoorlijk hetzelfde...
Meten is weten! Dan ga ik zeker ook voor een uitlaatspruitstuk.
Hoop deze week te horen wanneer de 2Bular 4-1 leverbaar is en wat de prijs gaat worden.

Geplaatst: 14 sep 2009 8:11
door markv
Co'tje schreef:
Maik schreef:Na mijn remap en gesprekken met Peter gisteren kan ik Dominique z'n verhaal beamen. Peter heeft alle metingen vergeleken en de volledige uitlaatlijn van Tullett geeft meer vermogen dan de downpipe+einddemper van 2bular. Komt waarschijnlijk puur door het spruitstuk. De rest van de uitlaatlijn is namelijk behoorlijk hetzelfde...
Meten is weten! Dan ga ik zeker ook voor een uitlaatspruitstuk.
Hoop deze week te horen wanneer de 2Bular 4-1 leverbaar is en wat de prijs gaat worden.
Heheh :) Nog even geduld ;)

Mark

Geplaatst: 14 sep 2009 8:16
door allen
Eelco, vraag Maik eens hoeveel jaar (nee, geen tikfout) hij heeft gewacht voor de bestelling werd geannuleerd. :shock:

Geplaatst: 14 sep 2009 18:13
door Co'tje
Bestel het systeem zonder spruitstuk, dan is alleen de downpipe overbodig als er (ooit) een spruitstuk komt.

Geplaatst: 14 sep 2009 19:27
door Maik
Verstandig plan :wink:
Wanneer heb je hem denk je?

Geplaatst: 14 sep 2009 20:01
door markv
allen schreef:Eelco, vraag Maik eens hoeveel jaar (nee, geen tikfout) hij heeft gewacht voor de bestelling werd geannuleerd. :shock:
Valt in het niets bij mijn wachttijden ;)

Mark

Geplaatst: 15 sep 2009 5:48
door Dennizz
markv schreef:
allen schreef:Eelco, vraag Maik eens hoeveel jaar (nee, geen tikfout) hij heeft gewacht voor de bestelling werd geannuleerd. :shock:
Valt in het niets bij mijn wachttijden ;)

Mark
Dat noem ik geen wachttijden meer.... Het klinkt als wachten op een brug die gebouwd wordt tussen Europa en Amerika :bag:

Geplaatst: 16 sep 2009 13:35
door Co'tje
markv schreef:
Meten is weten! Dan ga ik zeker ook voor een uitlaatspruitstuk.
Hoop deze week te horen wanneer de 2Bular 4-1 leverbaar is en wat de prijs gaat worden.
Heheh :) Nog even geduld ;)

Mark[/quote]

Jim wist me te vertellen hij met jou het testtraject ingaat voor de 4-1. Wist je dat zelf ook al :wink:

Ben erg benieuwd, het eerste spruitstuk dat hij heeft gemaakt ziet er top uit! Hij geeft wel aan dat er grotere einddemper voor nodig is.

Geplaatst: 16 sep 2009 15:24
door markv
Ingaat? Daar zitten we al in sinds half 2007..
Het eerste spruitstuk pastte helaas niet. Tijd terug alweer aan hem doorgegeven en teruggestuurd. Zal nu nog paar maanden wachten worden op de volgende versie.

Geplaatst: 16 sep 2009 16:41
door Co'tje
markv schreef:Ingaat? Daar zitten we al in sinds half 2007..
Het eerste spruitstuk pastte helaas niet. Tijd terug alweer aan hem doorgegeven en teruggestuurd. Zal nu nog paar maanden wachten worden op de volgende versie.
Ha ha ha. Dacht al dat Jim iets te positief was in het mailtje. De eerste die je hebt geprobeerd, was dat een 4-2-1? Of de 4-1 van de foto?

Geplaatst: 16 sep 2009 17:14
door allen
Dus Eelco, vraag jezelf af hoe lang je met de auto wilt doen, voor je de bestelling plaatst. Succes. :roll:

Geplaatst: 16 sep 2009 18:22
door Co'tje
Een Tullett 4-1 met de rest van het systeem van 2Bular lijkt me een goede combinatie.

Mijn achterclam moet er toch af om een tikkende klepstoter te vervangen, kan ik er mooi bij om alles eronder te bouwen.