Benieuwd naar (praktische) ervaringen

Algemene zaken omtrent onze auto.
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

€ 90 niet goedkoop?! Ik betaal € 220 per maand. OK, woon in Amsterdam (scheelt al € 100 per maand...) en heb schade gehad, maar voor € 90 zou ik meteen tekenen :lol:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Zo, goeiemorgen. :shock:
Ik neem aan dat je wel bent wezen shoppen.
Lotus Elise S2
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Yep, en dit is mét collectieve korting via werkgever...
Maar was erg teleurgesteld dat ik na 1 schade in 5 jaar meteen weer het volle pond mag betalen. Zelfde verzekering bij dezelfde maatschappij zou € 104 lager zijn als ik niet in Masterdam woonde. Vind dat nogal onterecht overigens, er is nog nooit iets gebeurd met mijn auto's of cabrio's van vrienden in Amsterdam (wél een inbraak in Eindhoven, grmbl).
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

dagelijks gebruik geen enkel probleem

Bericht door Dutch Boy »

Kaoz, ik deel Marks mening: dagelijks gebruik van de Speedy, in mijn geval een 'T' is geen enkel probleem. Ik haal er zelfs veel plezier uit en dat terwijl mijn vrouw een stuk comfortabeler rondtoert maar ja, ieder het hare niet waar 8)

Persoonlijk vind ik de Speedy juist wel vergevingsgezind, gisteravond nog stevige regenbui tijdens rit van A50 naar A2 (Eindhoven; nb: die kruising is voor mij in meerdere opzichten hét ideale stuk snelweg in Nl., zeker als het lekker druk is!), ik voelde 'de kont' uitbreken. Gas los en er direct weer op..... Zo rijd ik ongeveer al ruim 4 jr. een Speedy schadevrij; maar je kunt hier ook ruim voldoende andere ervaringen lezen :twisted:

En dan ben je 's nachts bijna thuis, vindt Oom Agent het toch weer van belang om een verkeerscontrole te houden (dat opvallende is een klein nadeel van de Speedy). 'No Problemo' want alcohol achter het stuur is m.i. sowieso 'not done' (en zeker niet te adviseren in een Speedy) & een snelheidsovertreding in de bebouwde kom :?: ..... Mmmm da's er ook om vragen.

Succes met je beslissing!
giddy
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door giddy »

Voor een student die 90 euro per maand mag/moet betalen voor een verzekering die niet all-risk is, vind ik dat wel veel. We betalen altijd te veel haha....
Drive it, like you stole it
giddy
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door giddy »

Hoe ervaren jullie het in- en uitstappen van de Speedy. Vanmiddag toch maar even langsgeweest bij de opel dealer in Maaseik (B). Het voordeel dat er in de showroom geen dakje in zat. Ik ben lenig, maar het is een vak apart.
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

HAHA, ja... tevens één van de redenen dat je er geen echt oude mensen in ziet. Of erger, juppe-vrouwtjes.... die kopen eerder een MX-5, M3 of Miata! :wink:
Instappen wordt je wel handig in, maar van 2 meter afstand erin springen zal t nooit worden :D
Afbeelding
kaoz
Nieuw lid

Bericht door kaoz »

Dat laatste kan ik ook niet bij andere auto's hoor... :lol:

Kreeg gisteren per email nog een reactie van ABH, auto schijnt verkocht te zijn...
Niet aan mij voor de duidelijkheid :cry:
Met vriendelijke groet,
Serge van Ee
speedyfan
Actief lid

Bericht door speedyfan »

instappen in een speedy mét het dak erop vereist wat oefening, maar je hoeft zeker geen circusartiest te zijn om goed te kunnen instappen. dit is mijn methode: plaats eerst rechterbeen in voetengedeelte onder stuurkolom (hierbij pak ik zelf gelijktijdig met mijn rechterhand het stuur vast, terwijl ik met de linkerhand op de buitenkant van de bestuurdersstoel steun vind. vervolgens rustig in stoel laten glijden. en als laatste het linkerbeen over de dorpel naar binnen "takelen". piece of cake niet? maak trouwens niet de fout om op de dorpel van de auto te steunen/leunen (kans op scheuren van body), en ook niet vasthouden aan raamstijl voorruit.

Maasseik is trouwens vlakbij waar ikzelf woon :!:
ex-speedyrijder
giddy
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door giddy »

Oke de fout die ik dus heb gemaakt is me vasthouden aan de raamstijl...

Nieuwstadt is ook in de buurt :D

Kom maar in Roosteren Tanken (weekend job)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

@Speedyfan: ik krijg mijn ogen niet van dat fotootje links weggedraaid... :shock:
Afbeelding
Plaats reactie