Benieuwd naar (praktische) ervaringen
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Yep, en dit is mét collectieve korting via werkgever...
Maar was erg teleurgesteld dat ik na 1 schade in 5 jaar meteen weer het volle pond mag betalen. Zelfde verzekering bij dezelfde maatschappij zou € 104 lager zijn als ik niet in Masterdam woonde. Vind dat nogal onterecht overigens, er is nog nooit iets gebeurd met mijn auto's of cabrio's van vrienden in Amsterdam (wél een inbraak in Eindhoven, grmbl).
Maar was erg teleurgesteld dat ik na 1 schade in 5 jaar meteen weer het volle pond mag betalen. Zelfde verzekering bij dezelfde maatschappij zou € 104 lager zijn als ik niet in Masterdam woonde. Vind dat nogal onterecht overigens, er is nog nooit iets gebeurd met mijn auto's of cabrio's van vrienden in Amsterdam (wél een inbraak in Eindhoven, grmbl).
dagelijks gebruik geen enkel probleem
Kaoz, ik deel Marks mening: dagelijks gebruik van de Speedy, in mijn geval een 'T' is geen enkel probleem. Ik haal er zelfs veel plezier uit en dat terwijl mijn vrouw een stuk comfortabeler rondtoert maar ja, ieder het hare niet waar
Persoonlijk vind ik de Speedy juist wel vergevingsgezind, gisteravond nog stevige regenbui tijdens rit van A50 naar A2 (Eindhoven; nb: die kruising is voor mij in meerdere opzichten hét ideale stuk snelweg in Nl., zeker als het lekker druk is!), ik voelde 'de kont' uitbreken. Gas los en er direct weer op..... Zo rijd ik ongeveer al ruim 4 jr. een Speedy schadevrij; maar je kunt hier ook ruim voldoende andere ervaringen lezen
En dan ben je 's nachts bijna thuis, vindt Oom Agent het toch weer van belang om een verkeerscontrole te houden (dat opvallende is een klein nadeel van de Speedy). 'No Problemo' want alcohol achter het stuur is m.i. sowieso 'not done' (en zeker niet te adviseren in een Speedy) & een snelheidsovertreding in de bebouwde kom
..... Mmmm da's er ook om vragen.
Succes met je beslissing!

Persoonlijk vind ik de Speedy juist wel vergevingsgezind, gisteravond nog stevige regenbui tijdens rit van A50 naar A2 (Eindhoven; nb: die kruising is voor mij in meerdere opzichten hét ideale stuk snelweg in Nl., zeker als het lekker druk is!), ik voelde 'de kont' uitbreken. Gas los en er direct weer op..... Zo rijd ik ongeveer al ruim 4 jr. een Speedy schadevrij; maar je kunt hier ook ruim voldoende andere ervaringen lezen

En dan ben je 's nachts bijna thuis, vindt Oom Agent het toch weer van belang om een verkeerscontrole te houden (dat opvallende is een klein nadeel van de Speedy). 'No Problemo' want alcohol achter het stuur is m.i. sowieso 'not done' (en zeker niet te adviseren in een Speedy) & een snelheidsovertreding in de bebouwde kom

Succes met je beslissing!
instappen in een speedy mét het dak erop vereist wat oefening, maar je hoeft zeker geen circusartiest te zijn om goed te kunnen instappen. dit is mijn methode: plaats eerst rechterbeen in voetengedeelte onder stuurkolom (hierbij pak ik zelf gelijktijdig met mijn rechterhand het stuur vast, terwijl ik met de linkerhand op de buitenkant van de bestuurdersstoel steun vind. vervolgens rustig in stoel laten glijden. en als laatste het linkerbeen over de dorpel naar binnen "takelen". piece of cake niet? maak trouwens niet de fout om op de dorpel van de auto te steunen/leunen (kans op scheuren van body), en ook niet vasthouden aan raamstijl voorruit.
Maasseik is trouwens vlakbij waar ikzelf woon
Maasseik is trouwens vlakbij waar ikzelf woon

ex-speedyrijder