Pagina 3 van 3

Geplaatst: 09 feb 2006 11:45
door paul
He, Hendrik Jan,

Dat is toch dezelfde als waar Stephan (Stev6) over schreef hierboven??


Groeten,

Paul.

Geplaatst: 09 feb 2006 11:58
door Hendrik-Jan
Klopt :oops:
Ik dacht dat het een andere was.

Deze dan, ik moest gelijk aan Marcel denken.
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/ ... by_ha#body

Geplaatst: 09 feb 2006 17:18
door Marcel
Haha GAAF DING.....maar dat gaat mij portemonee niet trekken :?

Trouwens ik heb inmiddels een kit besteld, levertijd circa 8 weken :shock:

Het is toch de SSC Stylus RT geworden, de seven modellen waren mij toch net iets te winderig :wink: en deze heeft meer body.
Er rijd er voor zover men wist nog geeneen van in Nederland, er is wel een rode Classic versie onderweg naar Nederland vanuit Engeland en die wordt omgebouwd door het bedrijf naar een RT.

Er komt een Toyota 4age 1600cc 20v vvti motor (ca 180 pk bij ca 8000 rpm) motor in, Incl. throttle bodies met injectoren en benzinerails met benzinedrukregelaar Omex 600 programmeerbaar motormanagementsysteem, hiermee kun je een ASR activeren en een Launch control, de auto zorgt dan voor maximale acceleratie :!:
Auto heeft achterwielaandrijving en wordt voorzien van een limited slip differentieel.

Hij wordt waarschijnlijk Geel / Zwart, maar daar kan ik nog lang over twijfelen, pas als hij naar de spuiter gaat, alles wat gepoedercoat wordt wordt in ieder geval zwart, interieur wordt zwart, maar gehele interieur wordt pas later gemaakt, ik zal in ieder geval zwart worden mogelijk icm kleuraccenten, materialen vloerbedekking, Skai en Alcantara, ook de stoelen, dashboard, deurpanelen en middentunnel worden bekleed met alcantara.......zwart :lol: model stoelen is nog ter keuze maar kan met doorvoeren voor de vierpuntsgordels.

Er komen Compomotive CXR velgen onder in het zwart, 7 x 15 met TOYO of YOKO.

Er komen verstelbare schokbrekers onder en de auto heeft rondom onafhankelijke wielophanging........geen donor onderdelen maar compleet ontworpen voor deze auto, chassis / onderstel lijkt veel op dat van een seven :lol:

Voor de liefhebbers natuurlijk overal stalen remleidingen, en willwood remklauwen voor.

ETB Tellers, wit met mat alu randje.....prachtspul

O ja hij weegt rijklaar waarschijnlijk rond de 550 kg.

en nog wat meer leuke dingen, nu heb ik even mooi de tijd om de garage aan kant te maken.......... :lol:

Geplaatst: 09 feb 2006 17:26
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:
Trouwens ik heb inmiddels een kit besteld, levertijd circa 8 weken :shock:
Ga je een Speedster kopen om die 8 weken te overbruggen?
Wel een gave auto, inderdaad zit je wat minder op de tocht dan in een Super7.
De eerste in NL gaat dat goedkomen met het kenteken? Of gaat het via een omweg?

Geplaatst: 09 feb 2006 17:30
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:
Marcel schreef:
Trouwens ik heb inmiddels een kit besteld, levertijd circa 8 weken :shock:
Ga je een Speedster kopen om die 8 weken te overbruggen?
Wel een gave auto, inderdaad zit je wat minder op de tocht dan in een Super7.
De eerste in NL gaat dat goedkomen met het kenteken? Of gaat het via een omweg?
Kenteken is geen probleem in Engeland rijden er al diversen rond op kenteken, ze worden veel gebruikt om te racen, als ze door de SVA heen komen dan komen ze hier ook op kenteken.........haha ja mijn vrouw ziet me aankomen even een speedster :shock:

Ik mag trouwens mee hem halen in South Wales, hoop dat dat lukt met mijn werk, lijkt me wel leuk :wink:

Nog wat info:
De Stylus is ontworpen door Jeremy Phillips van Sylva autokits en in 1996 verkocht aan SSC die de Stylus verder hebben ontwikkelt tot de volbloed sport auto die de Stylus nu is.

De voorwiel ophanging is onafhankelijk met de veren in het frame gemonteerd met het grote voordeel dat het onafgeveerde gewicht laag is.
De achterwiel ophanging is een nieuwe door Lotus ontwikkelde onafhankelijke achterwiel ophanging.

Geplaatst: 09 feb 2006 17:34
door Hendrik-Jan
Mooi project. Ik zal af en toe komen kijken.
Zou ook wel mijn keuze zijn denk ik. 8)

Geplaatst: 09 feb 2006 17:40
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:Mooi project. Ik zal af en toe komen kijken.
Zou ook wel mijn keuze zijn denk ik. 8)
Is prima hoor......als je het van te voren even laat weten :wink:

Heb er ook al HEEL VEEL ZIN IN...... 8)

Geplaatst: 09 feb 2006 17:46
door Hendrik-Jan
Hier heb ik mee gevlogen uh gereden. Is verre familie van jouw nieuwe auto.
Het is de Fisher Fury. Ook met Toyota-blok. Let op het kenteken :shock: Is toch van een oldtimer?

Geplaatst: 09 feb 2006 18:05
door Marcel
Ja kenteken kan van een oldtimer zijn, tegenwoordig kan het niet meer op die manier, wel kunnen ze als je een oud blok gebruikt het kenteken op het bouwjaar van het blok zetten, scheelt ook aardig in de BPM :lol:

Het is inderdaad verre familie van elkaar, is maar net wat je mooier vindt, en als het echt niet anders kan is voor beiden ook een hardtop te krijgen, de Fury heeft niet echt een NL importeur, eerst was het DBM, toen of nog steeds DAXBenelux maar die houd ermee op volgens mij en nu is één of andere Fries bezig om het te gaan doen....... :lol:

Bij mij komt er ook een schitterende rolbar in (zwart uiteraard :wink: )

Geplaatst: 09 feb 2006 18:13
door Hendrik-Jan
De Stylus is veel mooier maar daar zijn er nog geen van in NL :shock: vandaar de Fury. :wink:

Geplaatst: 28 mar 2006 18:35
door SteV6
He Marcel,

Hier even iets om de wachttijd te veraangenamen en te verkorten:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 75&pl=true

Wanneer vinden we dit soort filmpjes van jouw hand op het net?

SteV6

Geplaatst: 29 mar 2006 7:42
door Marcel
euhhh ik denk NOOIT :shock:

Geplaatst: 03 jun 2006 13:40
door Piet
Marcel, je nieuwe kitcar GTM Spyder ziet er mooi uit, vindt hem mooier dan die styles.
De raamslinger komt me bekend voor. :wink:

Geplaatst: 03 jun 2006 16:00
door Marcel
Dank je Piet..........het is alleen weer even geduld hebben, deze hebben ze hopenlijk wel klaar voor me op 7 Juli......de vorige liet iedere keer verstek gaan :?

Geplaatst: 04 jun 2006 5:37
door Piet
Ja, daar wordt je niet vrolijk van. :(