Pagina 3 van 6
Geplaatst: 03 mar 2006 10:48
door jans
Dat zei ik ook tegen V max, maar hij zei dat je hier gemakkelijk 600 pk uit kunt halen, omdat er veel meer ruimte om de motor is. i.v.m. de koeling.bij de speedster houd het met 400 pk gewoon op.
Geplaatst: 03 mar 2006 18:05
door Maarten
Met directe inspuiting kun je wel veel meer doen, maar er zijn ook niet zo makkelijk grotere injectoren in te zetten als die er al zijn.
Om je 0-200 tijd te verbeteren zal er toch nog wel een en ander moeten gebeuren.....
Denk ook eens aan een kompressor voor de lage toeren en een grote turbo voor de hoge, zoals die zweed in zijn manta heeft gedaan (oke wel op een volvomotor).
http://www.hilmersson-racing.com/bilder ... msning.mpg
http://www.hilmersson-racing.com/bilder ... ulle_2.mpg
Het geluid op de baan (2e filmpje......)
Maarten
Geplaatst: 03 mar 2006 18:16
door Piet
Je vond de kleur zeker goed
Ziet er heftig uit hoe lang blijft zoiets heel?
Geplaatst: 03 mar 2006 18:23
door Maarten
Ja die is ook goed he?

Geplaatst: 03 mar 2006 19:05
door Gerard
Ik ga de nieuwe GT toch wel steeds mooier vinden.
Kan niet wachten om hem eens in het eggie te zien en aan de tand te voelen.
Geplaatst: 04 mar 2006 4:37
door Rotax
Heftig apparaat, die Manta! Kan iemand mij vertellen hoe een kompressor en een turbo samen kunnen gaan? Wordt dit mechanisch of electronisch afgestemd?
Geplaatst: 04 mar 2006 8:46
door Hendrik-Jan
Volgens de Telegraaf gaat de auto in NL ca € 40.000,- kosten.
Geplaatst: 04 mar 2006 9:03
door jans
doe er dan maar TWEE

Geplaatst: 04 mar 2006 10:34
door Marcel
jans schreef:doe er dan maar TWEE

Euhhh ipv of naast je speedster

Geplaatst: 04 mar 2006 11:23
door SteV6
Rotax schreef:Heftig apparaat, die Manta! Kan iemand mij vertellen hoe een kompressor en een turbo samen kunnen gaan? Wordt dit mechanisch of electronisch afgestemd?
Waarschijnlijk zowel mechanisch als elektronisch.
Bij Volkswagen hebben ze er voor gekozen om de compressor in de lage toeren te gebruiken, waarna ze via electronische weg de aandrijving van de compressor ontkoppelen boven een bepaald toerental. De turbodruk neemt het daarna over. En ik meen me te herinneren dat ook een aantal kleppen de gecomprimeerde lucht de juiste kant op sturen, het mechanische deel van het systeem. Resultaat is 170 pk uit een 1.4 liter motortje.
SteV6
Geplaatst: 05 mar 2006 3:52
door Rotax
Tnx, SteV6! Best indrukwekkend overigens, 170 PK uit 1400 CC.
Speedy staat overigens weer eens in de garage, bij de vorige reparatie hebben ze mijn voorruit beschadigd, krijg nu dus een geheel nieuwe. Had gelukkig elke dag foto's genomen met een prof. camera (hele hoge resolutie, altijd handig voor kleine scheurtjes in glas), dus ik kon aantonen dat de schade daar was ontstaan
Daarna maar eens het motorblok oppoetsen en het nieuwe logo plaatsen. Iemand nog tips om er een glimmend geheel van te maken?
Geplaatst: 05 mar 2006 4:09
door Rotax
TIP: Het aluminium van het blok is er goed op te poetsen. Eerst voorzichtig met heeeeel fijn schuurpapier en dan aantal keren napoetsen (in lengterichting, stevig duwen) met NEVER-DULL poetswatte. Deze gebruikte ik ooit voor mijn motor. Is te verkrijgen bij de betere speciaal zaken als Safe Motors en Motorport. Dat is poetswatte waar al een vloeistof in zit.
Echt super, mijn blok gaat al goed blinken en dat past beter bij het fantastische plaatje !!!!
Antwoord dus al gevonden
Tnx, Venicenl
Geplaatst: 10 mar 2006 14:09
door Hendrik-Jan
Geplaatst: 10 mar 2006 16:15
door Marcel
Tja of het een koopje is weet je pas als hij op de markt is, als je binnen een jaar een godsvermogen afschrijft, zoals de speedsters in den beginnen, is het niet echt een koopje, aanschafprijs zegt niet alles, een MX5 en een S2000 houden een hoge prijs

Geplaatst: 11 mar 2006 8:59
door hotdog
Maik schreef:Ik vind de new beetle dan weer helemaal geen waardige opvolger van de oude, wat een OERlelijke auto is dat zeg, met hele rare verhoudingen. Nee, als je op die manier de oude GT zou "overtekenen", dan wordt je blij zeker!
Toch vind ik dat er wat meer oer GT trekjes in het nieuwe model mogen zijn. Wat mij ook stoort is dat deze auto b.v. in de USA ook als Saturn en Pontiac vekocht wordt, het is dus in mijn ogen helemaal geen echte opel, laat staan een GT! Het is gewoon een Pontiac met een Opel embleem. Of de Pontiac is maar een Saturn met een Pontiac embleem, enz.enz. Bij de speedster ligt het anders, deze is alleen als Opel verkocht, en in Engeland als Vauxhall. Maar ja, Opel is in het engels vertaald ; Vauxhall

Maar zo 100% Opel is de speedster ook weer niet, het is een aangepaste Lotus

.
Nee, de naam GT wordt steeds weer misbruikt. Zoals op het Duitse GT Forum geschreven werd: voor elk nieuw sportief opel model wordt de naam GT uit de kast gehaald om het het nieuwe model aan te prijzen. Zo ging dat bij de Tigra, Calibra, manta enz. Telkens weer werd met de GT vergeleken. De GT wordt steeds als reclame hoer gebruikt. (letterlijk vertaald

)