Pagina 3 van 4
Geplaatst: 02 feb 2006 18:08
door speedyfan
de 22B
Geplaatst: 02 feb 2006 18:14
door Maarten
Stef met de alpenrit hedden we een deelnemer met een japanse GT (wel 4 deurs) met alleen een open uitlaat en ik moet zeggen, die korte bak en de response van die motor waren wel een wereld van verschil tov de EU subs. Minder leuk op de autobaan, want erg vermoeiend om constant met 5000 rpm te rijden waar wij nog geen 4000 draaide, maar uitacceleren van hairpins kon hij (driftend) in de 2 en ik moest toch echt terug naar 1 om een beetje turbo druk te houden. Dus je hebt wel iets moois op het oog....
Hoop alleen dat het chassis ook een beetje sportief is, anders ga je dat missen.
Succes in ieder geval en we zien wel met de monsterrit hoe ie gaat....
Maarten
Geplaatst: 02 feb 2006 18:14
door stef666
Omdat die onbereikbaar blijft, Die kosten nog steeds tussen de 22 en 25.000 Pond. En daar komt nog eens BPM overheen (zo'n €8.000) En een 22B is weer een aparte auto, Als je daar een kleine schade mee rijd ben je nog niet jarig....

Er is geen enkel onderdeel uitwisselbaar met een "gewone Impreza. En van deze zijn er maar een paar honderd gebouwd.
Geplaatst: 02 feb 2006 18:18
door stef666
Maarten schreef:Stef met de alpenrit hedden we een deelnemer met een japanse GT (wel 4 deurs) met alleen een open uitlaat en ik moet zeggen, die korte bak en de response van die motor waren wel een wereld van verschil tov de EU subs. Minder leuk op de autobaan, want erg vermoeiend om constant met 5000 rpm te rijden waar wij nog geen 4000 draaide, maar uitacceleren van hairpins kon hij (driftend) in de 2 en ik moest toch echt terug naar 1 om een beetje turbo druk te houden. Dus je hebt wel iets moois op het oog....
Hoop alleen dat het chassis ook een beetje sportief is, anders ga je dat missen.
Succes in ieder geval en we zien wel met de monsterrit hoe ie gaat....
Maarten
De 4 deurs is een RA
En kwa stijfheid ga ik er altijd op achteruit (t.o.v. Speedster) maar t.o.v. EVO op vooruit, En die is al 2x zo stijf als een EU Sub.
En het is een "speeltje" voor mij voor erbij, Dus echt voor de fun tochtjes etc. Daarom neem ik wel genoegen met de korte bak, Anders wordt je echt gek idd.
Geplaatst: 02 feb 2006 18:21
door stef666
speedyfan schreef:kun je mij ook niet zo'n 2-deurs Subje regelen?
Als je hierin serieus bent lukt dat wel ja, Mits je niet persé een V-ltd wilt, STi Type R staan er wel een aantal van te koop in de UK.
Geplaatst: 02 feb 2006 19:04
door Piet
Gaaf stef,
Als die net zo snel is als de Scoob waar Maarten het over heeft. Ik ben namelijk getuigen geweest van een wedstrijdje met die Scoob en een Motor. Moet je eens voorstellen. Scoob staat te wachten om links een weg op te draaien. Er achter rijdt een dikke Motor met een vent die zich ontzettend zit aan te stellen. Nog mooier is dat de Scoob van niks weet. Ik zit eerste rang want ik sta achter de Motor. Het is een redelijk drukke weg waar we op moeten draaien. Scoob gaat er volgas vandoor als er een gat is in het verkeer is. Motor gaat er volgas achterna en rijdt in feite naast de Scoob. Motor komt er niet langs, beide moeten na een paar honderd meter in de remmen om niet in achterkant van een voorganger te knallen. Motor kwam er dus niet langs en hij deed echt zijn best.
Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest, ik wou dat ik het op film had.
Geplaatst: 02 feb 2006 19:29
door stef666
Type R en Type RA zijn motorisch gelijk. Alleen is de RA (Race Altered) een kleine 60 kg lichter.
Als ik de Type R koop en in Nederland heb gaat er waarschijnlijk toch gelijk een andere (Td-05) turbo op, En hij gaat ook naar Nieuw-Bergen voor een Remap. Dan komt er een veilige 320 Pk uit, Die de auto zéér prettig rijdbaar maakt. Met nagenoeg geen turbogat.
Ik ben zelf 2 rondjes in een RA meegereden over de Nürburgring, En dat was echt de meest enerverende ervaring van m'n leven.
Nu was dat ook grotendeels te danken aan de chauffeur...
Geplaatst: 03 feb 2006 15:28
door Maik
Wat hoorde ik nou Stef, is de speedster nu al verkocht?????????
Dan hoor je er vanaf nu niet meer bij

Geplaatst: 03 feb 2006 16:59
door stef666
Hmm.... Hij staat nog steeds naast de deur, Dus nee hij is nóg niet verkocht.
p.s. Wel veel reacties al

Geplaatst: 03 feb 2006 17:06
door Marcel
stef666 schreef:Hmm.... Hij staat nog steeds naast de deur, Dus nee hij is nóg niet verkocht.
p.s. Wel veel reacties al

Klopt daar sta je echt van te kijken, dat was toen met die rode al en nu met die Oranje ook weer

Geplaatst: 03 feb 2006 17:12
door Maik
stef666 schreef:Hmm.... Hij staat nog steeds naast de deur, Dus nee hij is nóg niet verkocht.
p.s. Wel veel reacties al

Niet? Ohw, dan had iemand het verkeerd... maar die belt jou nog wel dan

Geplaatst: 03 feb 2006 17:48
door stef666
Maik schreef:stef666 schreef:Hmm.... Hij staat nog steeds naast de deur, Dus nee hij is nóg niet verkocht.
p.s. Wel veel reacties al

Niet? Ohw, dan had iemand het verkeerd... maar die belt jou nog wel dan

Oh? Wat weet jij wat ik niet weet?

Geplaatst: 03 feb 2006 19:13
door Piet
Geplaatst: 03 feb 2006 19:51
door stef666
Ik had het ook al gezien op Pistonheads Piet, Maar zo eenvoudig 500 Pk halen bestaat simpelweg niet bij een Subaru.
Overigens blijft de auto zoveel mogelijk origineel (zeg ik nu

)
Geplaatst: 04 feb 2006 8:25
door mevistox5
Dat zei ik ook toen ik mijn eerste GTT kocht. En ook toen de EVO kwam. En ook bij de STI.............
Bij de Exige maar meteen de alle sportopties mee besteld (behoudens SC) lijkt ie nog origineel te blijven
Nico