Pagina 3 van 5

Geplaatst: 21 feb 2005 9:00
door SteV6
Maik schreef:Ik zou nog wel eerst even een fotoshopje (laten) maken Stephan! Kan jij dat?

gr.
M.
Nee, ik ben niet zo goed met grafische programma's :oops:

SteV6

Geplaatst: 21 feb 2005 9:11
door jans
SteV6 schreef:
Maik schreef:Ik zou nog wel eerst even een fotoshopje (laten) maken Stephan! Kan jij dat?

gr.
M.
Nee, ik ben niet zo goed met grafische programma's :oops:

SteV6
Hi Stephan

Vind het wel een leuk wiel, alleen vind ik die diepe velgrand niet zo meer
van deze tijd.En die duitsers hebben nog wel eens de neiging ,dat m.n.
de achter wielen iets buiten het achter spatbord uitkomt.Zou hier zelf meer van willen zien.Bijkomend nadeeltje vind ik het gewicht ,ze zijn
7 kg zwaarder dan de dtc van ats.

Jans

Geplaatst: 21 feb 2005 9:55
door SteV6
jans schreef:Bijkomend nadeeltje vind ik het gewicht ,ze zijn
7 kg zwaarder dan de dtc van ats.

Jans
Weet je dat wel heel zeker? Ik dacht dat de achterwielen van ATS 10,8 kg zijn en deze wegen 10,4 kg. De velgen voor de voorwielen zijn inderdaad wat zwaarder, ze zijn dan ook wat breder dan de ATS-velgen.

En die "dakgoten" heb ik altijd al mooi gevonden. Vergeet niet dat ik in Den Haag ben geboren, en dus behept met een "foute" smaak :roll: .

SteV6

Geplaatst: 21 feb 2005 9:58
door jans
SteV6 schreef:
jans schreef:Bijkomend nadeeltje vind ik het gewicht ,ze zijn
7 kg zwaarder dan de dtc van ats.

Jans
Weet je dat wel heel zeker? Ik dacht dat de achterwielen van ATS 10,8 kg zijn en deze wegen 10,4 kg. De velgen voor de voorwielen zijn inderdaad wat zwaarder, ze zijn dan ook wat breder dan de ATS-velgen.

En die "dakgoten" heb ik altijd al mooi gevonden. Vergeet niet dat ik in Den Haag ben geboren, en dus behept met een "foute" smaak :roll: .

SteV6
HA HA :lol: :lol:
De achterwielen wegen exakt 9.25 kg
De voor wielen 7.75 kg

jans

Geplaatst: 21 feb 2005 10:02
door jans
jans schreef:
SteV6 schreef:
jans schreef:Bijkomend nadeeltje vind ik het gewicht ,ze zijn
7 kg zwaarder dan de dtc van ats.

Jans
Weet je dat wel heel zeker? Ik dacht dat de achterwielen van ATS 10,8 kg zijn en deze wegen 10,4 kg. De velgen voor de voorwielen zijn inderdaad wat zwaarder, ze zijn dan ook wat breder dan de ATS-velgen.

En die "dakgoten" heb ik altijd al mooi gevonden. Vergeet niet dat ik in Den Haag ben geboren, en dus behept met een "foute" smaak :roll: .

SteV6
HA HA :lol: :lol:
De achterwielen wegen exakt 9.25 kg
De voor wielen 7.75 kg =8.8kg lichter :mrgreen:

jans

Geplaatst: 21 feb 2005 10:05
door Maik
Jans, blijf nou eens met je zenuwachtige vingertje af van die quote button!!! 8) :lol:
Of had je wat te melden?!

Geplaatst: 21 feb 2005 10:06
door jans
Maik schreef:Jans, blijf nou eens met je zenuwachtige vingertje af van die quote button!!! 8) :lol:
Of had je wat te melden?!
De zaak blijft hier hangen :?

Geplaatst: 21 feb 2005 10:10
door SteV6
Ach, die paar kilo :evil: Als de compressor er komt laat ik dat wel compenseren met een paar pk extra, dus 245 in plaats van 230 pk ofzo :mrgreen:


















Tring, tring, tring ....


En toen ging de wekker en werd SteV6 wakker :(

Die kilo's maken helaas erg veel uit, omdat het tijdens het rijden dynamische massa's zijn en omdat het onafgeveerd gewicht is. Dus invloed op accelaratie en weggedrag (lees: betere werking van veren en schokdempers).

SteV6

P.S. Wie weet wat de standaard velgen precies wegen?

Geplaatst: 21 feb 2005 10:12
door jans
Was je me net voor :wink:

jans

Geplaatst: 21 feb 2005 10:45
door SteV6
Ik ben nog even bij de Oosterburen gaan kijken:
Die Basis für das Alurad stellt die ATS DTC Felge in 7,5 x 17 und 9 x 17 dar. Die Felgen werden bei ATS nach dem Standartfertigungsprozess unter gemeinsam erarbeiteten Vorgaben mechanisch nachbearbeitet und zusätzlich erleichtert. Unser Ziel war es das Felgengewicht vorne deutlich unter 7,5 Kilo und hinten knapp unter 9 Kilo zu drücken.

Die größte Gewichtserleichterung haben wir an der vorderen Felge, mit einem Felgengewicht von 6,5 Kilogramm (+100g Lackierung) pro Rad erreicht. Mit 8,8 Kilogramm incl. Lackierung für die hintere Felge können wir auch zufrieden sein und haben unser Ziel erreicht.
EN
jans schreef:De achterwielen wegen exakt 9.25 kg
De voor wielen 7.75 kg
Heb je nu het gevoel dat je bedonderd bent? Want ik neem aan dat je ze op de bovenstaande belofte hebt besteld.

Bij nader inzien zijn ze wel heel erg mooi, die ATS-DTC's
Afbeelding
of toch de BBS-en?
Afbeelding

SteV6

wielen

Geplaatst: 21 feb 2005 11:40
door jans
Hi Stephan

Ja dat verhaal had ik ook al gelezen.
Maar ten eerste vind ik het een ! van de mooiste velgen.
En het gewicht van die ik besteld heb zijn achter 9.28 kg en 7.75 kg voor.
Er is inderdaad ook nog een lichtere versie, het zijn de zelfde wielen
alleen zijn ze in de fabriek nog eens iets lichter gemaakt.
p.s. wat bedoel je ,met of ik me bedonderd voel :?:

jans

De laatste

Geplaatst: 21 feb 2005 14:33
door jans
hi Stephan

Heb vanmiddag bericht van ats gehad, de velgen zijn vanmorgen
verstuurd, en dit zijn tevens de allerlaatste ats- dtc wielen die er nog
worden gemaakt :mrgreen: Zei de hr Zyndrovsky van ats motorsport.
Het probleem voor ats zit hem in de voorwielen, die moeten nl apart
worden gemaakt, en gezien de kleine aantallen die maar worden afgenomen ,hebben ze de productie gestaakt.
De achter wielen zijn geen probleem, die liggen er ongeboord.
En na boring passen ze op veel auto's.
De voorwielen hebben ET 20 en passen eigenlijk nergens op.Want het
gebruik van spoorverbreders is in duitsland niet toegestaan (TUV).
Wat betreft de lichtgewicht wielen die zijn in het begin mondjesmaat
gemaakt,meer uit prestige"" en die waren dan ook niet TUV gekeurd.
Dus straks maar hopen dat ik ze heel hou :wink:

jans

Geplaatst: 05 apr 2005 18:32
door Marcel
piet schreef:Onder een zwarte speedster zien de velgen er geweldig uit.
Ik vindt het altijd moelijk voor te stellen als de auto een andere kleur heeft hoe het dan staat.
beetje gesjopt

Geplaatst: 05 apr 2005 18:43
door Marcel
Nog één

Geplaatst: 05 apr 2005 18:49
door jans
Marcel schreef:Nog één
Hallo marcel

Vind je die wielen mooi?Of vind je ze tr duur?

jans