Pagina 3 van 6
Geplaatst: 08 mei 2007 20:37
door Rotax
Dominique, kun jij aan Mark doorgeven dat het inderdaad de bovenste steun was
Oh en Dominique, kun je dan meteen ook zeggen dat de andere inmiddels wegen slijtage ook allemaal vervangen zijn

Geplaatst: 09 mei 2007 5:29
door Fabian
Een kleine zeisprong.
Ik lees dat motorsteunen vaak de geest geven. Waar blijkt dit uit?
Ik kan mee voorstellen dit vooral te merken / horen is bij een grote versnelling waarbij de motor maximaal kantelt en ineens omslaat.
Mijn speedster gaat over anderhalve week naar de dealer en het is misschien handig om hierna te laten kijken dan. Maar ik heb weinig zin om te zeggen dat ik denk dat het een motorsteun is, want dan wordt hij zeker vervangen (ook als het misschien niet hoeft)
motorsteunen
Geplaatst: 09 mei 2007 7:06
door Pipo
> zijsprong
Als een motorsteun het volledig begeeft, hoor je achteraan de steun rammelen wanneer de motor vibreert, of een geklop bij het versnellen.
Geplaatst: 09 mei 2007 10:46
door Rotax
Bij mij klonk het alsof er iets vreselijk aanliep, zowel bij gasgeven als bij gas los laten. Op een gegeven moment, toen de steun gebroken was, hoorde je idd het motorblok "omvallen" bij accelereren.
Geplaatst: 09 mei 2007 15:42
door zoonvanlinne150
die steunen zijn top.

Geplaatst: 09 mei 2007 17:55
door markv
zoonvanlinne150 schreef:die steunen zijn top.

Kijk, nog een hardcore rijder
Mark
Geplaatst: 09 mei 2007 19:11
door Piet
Maik schreef:Als je wat ervaringen qua vibraties hier kan spuien dan graag!
2 motorsteunen verstevigen schijnt toch wel een serieuze megavibrator op te leveren

Mmm, Laat ik het zo zeggen. Ik ben blij dat ik niet beide motorsteunen gedaan heb. Mocht je een olie temp. meter hebben, dan kun je die gelijk eruit gooien want je voelt dat de motor op temperatuur is.
Maar dan nog voel je in je stuur en met je linkervoet een lichte vibratie.
Dus om te toeren.
Voor de wannabe racers onder ons kan ik me voorstellen dat het een goede mod is. Bij vol accelereren is inderdaad de repons beter en je voelt dat de motor nu 1 geheel is met de auto.
Of de voordelen opwegen tegen de nadelen is denk heel persoonlijk. Ik hoop dat ik er aan wen anders gaan ze er weer uit.
Re: motorsteunen
Geplaatst: 09 mei 2007 20:51
door Fabian
Pipo schreef:> zijsprong
Een ludieke naam van een collega en die gebruikte ik nu dus ook hier. Stom stom
Bedankt voor de informatie allemaal. Het klinkt dus precies als een motorsteun. Iemand enig idee wat de kosten zijn?
Geplaatst: 10 mei 2007 8:46
door Rotax
Het scheelt nogal of je ze zelf inbouwt (zie website van Mark voor instructies) of dat je ze laat inbouwen. Bij mij moest de motor er toch uit, dus die kosten had ik niet. Was geloof ik iets van € 100 kwijt voor drie steunen.
Geplaatst: 11 mei 2007 13:17
door markv
Let op dat op mijn website alleen de onderste motorsteunen staan vermeld, NIET de bovenste. Het schijnt dat de bovenste vervangen ook wel te doen is. Kijk daarvoor even op het vx forum.
Mark
Geplaatst: 12 mei 2007 0:24
door stevenflappy
Heb ze er in zitten en vind het een stuk beter, lekker direkt maar niet te, zou van mij meer mogen trillen.....
Geplaatst: 12 mei 2007 6:15
door Maik
Sadomasochist
....als je het maar lekker vind.....

Geplaatst: 12 mei 2007 7:40
door YvoTuk
hehehe... ik kan uit persoonlijke bron melden dat je hem niet meer aan het trillen wil hebben.
In het eerste jaar dat ik de Honda in mijn auto had zat er iets niet jofel met de motorsteunen. Ik moets werkelijk ALLES met loctite aan mijn auto bevestigen

Geplaatst: 05 nov 2007 20:56
door Maik
Ze zitten erop bij mij!
Alleen heb ik nog niet proefgereden... morgen de bodemplaat eronder schroeven en een testritje maken. Ik was anderhalf uur bezig, totaal is het dan in minder dan 2uur te doen, maar ik had dan ook al geoefend op een andere speedster

Geplaatst: 05 nov 2007 21:12
door Piet
Maar jij hebt een brug. Welke is eigenlijk lastiger die bij de uitlaat of die andere?