wijzer

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Die vraag over Brabus was iets anders bedoeld en meer gericht aan H.J en de Flap. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Laatst gewijzigd door Herman op 05 dec 2006 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wat mij vooral is opgevallen bij de standaard speedster ABS is dat deze erg langzaam terugregelt. Dat is vooral goed te merken bij remmen wanneer er kleine oneffenheden in de weg zitten. De standaard unit grijpt in wanneer de wielen slechte tractie hebben doordat ze over een korte hobbel gaan maar laat daarna ook niet meer los, terwijl de wielen dan juist wel prima tractie hebben. Meestal merk je dat ook door de rem los te laten, en weer in te trappen. Werkt als een soort reset voor de unit, waardoor je weer opnieuw druk kan opbouwen. Het verschil met de VXR unit is er wel. Ik denk dat je het beste Piet kan vragen voor een beschrijving, hij heeft het recent nog vergeleken met mijn auto en heeft ook zelf de unit er nu inzitten.

Zelf geen ervaring met de racelogic traction control (vind het persoonlijk niet nodig op een standaard 2.2) maar zag wel iemand op het VX forum die er een aan het inbouwen is op een 2.2.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

En dit de cijfers:
TECHNISCHE GEGEVENS

Motor
brandstof benzine
cilinders 3 in lijn
kleppen/cilnder 2
brandstofsysteem multipoint injectie
cilinderinhoud 698 cc
max. vermogen 74 kW/100 pk bij 5250 tpm
max. koppel 130 Nm bij 2500 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving achter
transmissie 6 versnellingen, automaat
remmen voor/achter schijven/trommels
banden 225/35R17
draaicirkel wielen 10,7 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 3,43 m/1,62 m/1,19 m
wielbasis 2,36 m
gewicht 852 kg
laadvermogen 178 kg
kofferruimte 163-248 l
tankinhoud 35 l
Prestaties
topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 10,9 s (9,8 s)
acceleratie 50-80 km/u in 3/4 4,5/5,9 s
acceleratie 80-120 km/u in 4/5 7,3/11,3 s
brandstofverbruik test 6,9 l/100 km (5,3 l/100km)
geluidsniveau bij 100/120 km/u 74,6 dB/75,8 dB
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Herman, je hebt 2 verschillende banden merken op je auto zitten. Voorop de standaard bs en achter een heel ander merk. Zou wel eens een belangrijk oorzaak kunnen zijn. :idea:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

De ABS unit zoals Mark die beschrijft klopt ook met mijn ervaring. De unit regelt veel sneller terug en komt er later in. Zeker me je huidige banden kan het zo zijn dat je ABS het nog sneller opgeeft. Andere banden en bredere banden voor is al een groot verschil. Misschien dat je eens in een andere Speedster moet rijden om er achter te komen wat de factor banden is.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Herman schreef:Piet en Mark, dank voor jullie uitleg :thumbup:
Volgende week komen de Speedline velgen en Yokohama's erop inclusief de nieuwe ABS unit. Ik ben benieuwd naar de verschillen.
(Ik ben bezig om van de Opel Turbo iets meer VXR-220 te maken. Naast wielen en banden nu ook de stoelen gevonden :wink: )
En dan begint het spelen met de bandenspanning totdat je de voor jou prettigste setup hebt gevonden. En dan begin ik nog maar niet over mogelijkheden van uitlijnen ...

Veel plezier ermee :thumbup: !

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
Corse en AP upgrade small.jpg
Corse en AP upgrade small.jpg (76.83 KiB) 5710 keer bekeken
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Klinkt goed allemaal.
Auto ziet er trouwens fantastisch uit. :thumbup:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Helemaal top! :thumbup:

Alleen nog even je raamomlijsting zwart (sticker kost maar € 25,- en kan er zo weer af).

Ik twijfel nog over de kleur van mijn aan te schaffen wielen dus ik hoop je binnenkort op een meeting te zien (of in Zeeland).
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Heel mooi. 8)
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Herman schreef:Speedline Corse Magnesium 16"v/17"
Heb je al een adres waar je ze jaarlijks met een röntgen-meting kunt laten doorlichten op interne breuken en corrosie-schade?

Magnesium is geweldig licht, maar het is erg bros en kan interne scheuren ontwikkelen.

Let ook op dat iedere beschadiging van de verf onmiddelijk wordt gerepareerd. Magnesium reageert erg goed met water en dat vreet zich langzaamaan een weg door het materiaal heen, vooral als het dan micro-breukjes vindt en zich in de velg gaat verzamelen.

Dit is de reden waarom het zo weinig wordt toegepast op straat auto's. (race teams doen dit sowieso wel, dus daar geen problemen)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie