wijzer
Wat mij vooral is opgevallen bij de standaard speedster ABS is dat deze erg langzaam terugregelt. Dat is vooral goed te merken bij remmen wanneer er kleine oneffenheden in de weg zitten. De standaard unit grijpt in wanneer de wielen slechte tractie hebben doordat ze over een korte hobbel gaan maar laat daarna ook niet meer los, terwijl de wielen dan juist wel prima tractie hebben. Meestal merk je dat ook door de rem los te laten, en weer in te trappen. Werkt als een soort reset voor de unit, waardoor je weer opnieuw druk kan opbouwen. Het verschil met de VXR unit is er wel. Ik denk dat je het beste Piet kan vragen voor een beschrijving, hij heeft het recent nog vergeleken met mijn auto en heeft ook zelf de unit er nu inzitten.
Zelf geen ervaring met de racelogic traction control (vind het persoonlijk niet nodig op een standaard 2.2) maar zag wel iemand op het VX forum die er een aan het inbouwen is op een 2.2.
Mark
Zelf geen ervaring met de racelogic traction control (vind het persoonlijk niet nodig op een standaard 2.2) maar zag wel iemand op het VX forum die er een aan het inbouwen is op een 2.2.
Mark
C30-94@0.55bar
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En dit de cijfers:
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor
brandstof benzine
cilinders 3 in lijn
kleppen/cilnder 2
brandstofsysteem multipoint injectie
cilinderinhoud 698 cc
max. vermogen 74 kW/100 pk bij 5250 tpm
max. koppel 130 Nm bij 2500 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving achter
transmissie 6 versnellingen, automaat
remmen voor/achter schijven/trommels
banden 225/35R17
draaicirkel wielen 10,7 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 3,43 m/1,62 m/1,19 m
wielbasis 2,36 m
gewicht 852 kg
laadvermogen 178 kg
kofferruimte 163-248 l
tankinhoud 35 l
Prestaties
topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 10,9 s (9,8 s)
acceleratie 50-80 km/u in 3/4 4,5/5,9 s
acceleratie 80-120 km/u in 4/5 7,3/11,3 s
brandstofverbruik test 6,9 l/100 km (5,3 l/100km)
geluidsniveau bij 100/120 km/u 74,6 dB/75,8 dB
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor
brandstof benzine
cilinders 3 in lijn
kleppen/cilnder 2
brandstofsysteem multipoint injectie
cilinderinhoud 698 cc
max. vermogen 74 kW/100 pk bij 5250 tpm
max. koppel 130 Nm bij 2500 tpm
Transmissie/onderstel
aandrijving achter
transmissie 6 versnellingen, automaat
remmen voor/achter schijven/trommels
banden 225/35R17
draaicirkel wielen 10,7 m
Maten/gewichten
lengte/breedte/hoogte 3,43 m/1,62 m/1,19 m
wielbasis 2,36 m
gewicht 852 kg
laadvermogen 178 kg
kofferruimte 163-248 l
tankinhoud 35 l
Prestaties
topsnelheid 195 km/h
acceleratie 0-100 km/u test 10,9 s (9,8 s)
acceleratie 50-80 km/u in 3/4 4,5/5,9 s
acceleratie 80-120 km/u in 4/5 7,3/11,3 s
brandstofverbruik test 6,9 l/100 km (5,3 l/100km)
geluidsniveau bij 100/120 km/u 74,6 dB/75,8 dB
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
De ABS unit zoals Mark die beschrijft klopt ook met mijn ervaring. De unit regelt veel sneller terug en komt er later in. Zeker me je huidige banden kan het zo zijn dat je ABS het nog sneller opgeeft. Andere banden en bredere banden voor is al een groot verschil. Misschien dat je eens in een andere Speedster moet rijden om er achter te komen wat de factor banden is.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
En dan begint het spelen met de bandenspanning totdat je de voor jou prettigste setup hebt gevonden. En dan begin ik nog maar niet over mogelijkheden van uitlijnen ...Herman schreef:Piet en Mark, dank voor jullie uitleg![]()
Volgende week komen de Speedline velgen en Yokohama's erop inclusief de nieuwe ABS unit. Ik ben benieuwd naar de verschillen.
(Ik ben bezig om van de Opel Turbo iets meer VXR-220 te maken. Naast wielen en banden nu ook de stoelen gevonden)
Veel plezier ermee
![thumb up :thumbup:](./images/smilies/thumbsupgraemlin.gif)
SteV6
S4 Avant
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Heb je al een adres waar je ze jaarlijks met een röntgen-meting kunt laten doorlichten op interne breuken en corrosie-schade?Herman schreef:Speedline Corse Magnesium 16"v/17"
Magnesium is geweldig licht, maar het is erg bros en kan interne scheuren ontwikkelen.
Let ook op dat iedere beschadiging van de verf onmiddelijk wordt gerepareerd. Magnesium reageert erg goed met water en dat vreet zich langzaamaan een weg door het materiaal heen, vooral als het dan micro-breukjes vindt en zich in de velg gaat verzamelen.
Dit is de reden waarom het zo weinig wordt toegepast op straat auto's. (race teams doen dit sowieso wel, dus daar geen problemen)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..