Pagina 3 van 4

Geplaatst: 03 mar 2007 15:28
door paul
Veel mooie kilometers, met deze prachtwagen 8)

Groeten,
Paul.

regen.....nat!!!

Geplaatst: 03 mar 2007 16:11
door Spider
Regen gereden heel houden was het devies; toch? gedaan!

politie controle net gemist 8)

Maar nu het volgende de hele achterbak is nat :thumbdown:
jullie weten wel,
waar je al die koffers kwijt kunt,
gelukkig lag er alleen een kaart en niet de autopapieren
zoals de suggestie was bij aflevering.
maar alles is nat; iemand ervaring mee :?:

laterr

Geplaatst: 03 mar 2007 16:38
door Maik
Ik heb nog nooit eerder die klacht bij een speedster gehoord.
Ik verdenk het afdichtrubber van de klep?
Anders even alle bekleding uit de kofferbak trekken en kijken of er ergens een scheur of andere opening zit...

Geplaatst: 03 mar 2007 17:15
door Gerard
Inderdaad nog niet eerder over gehoord.
Boel maar ff goed nakijken.

Geplaatst: 03 mar 2007 18:24
door Spider
Ga ik sowiezo doen,
opel centrum had ook geen antwoord op dit moment
zal anders ook nog even posten bij technische zaken...

laterr

Geplaatst: 03 mar 2007 21:41
door Spider
Denk dat ik het probleem boven water heb :idea:

na wat staren naar de constructie achteraan ben ik erachter dat aan de binnenkant van het 'deksel' een verjonging zit mogelijk ter ontluchting van
de achterruimte.

Aangezien het aan de voorkant niet nat is in de ruimte zelf, moet het via de achterkant gekomen zijn.

Nou staat de mijne op de oprit 'nose first' :arrow: iets achterover hellend!!!
daar zit denk ik de kruks als ie iets achterover staat loop niet al het water via de afwatering weg naast de motor li en re en blijft dus in de rand staan,
ergo als het de hele nacht regent is dat best wel de twee liter! die ik er net heb uitgesponsd maar allee
weer een goeie reden om te rijden :P
moest hem er toch daarna andersom inzetten niet en even echt droog rijden....

kijken of het werkt, nou maar hopen dat regent :wacko:

laterr

Geplaatst: 03 mar 2007 21:57
door Edjes
Ik hoop het voor je!
Dan zou het probleem uit de wereld zijn.

Jouw Speedy slaapt ook altijd buiten?
Bij mij wel en het is iets wat ik jammer vind......
Maar he, het is blik (excusez moi) he?

Die eerste kilometers zijn zooo lekker!!
Jij geniet hetzelfde als ik doe.

Straks is het allemaal weer gewoontjes (had ik ook met mijn Saab Aero), en heb je weer andere compensatie nodig, te lezen aan alle tuning hier ;)

Geplaatst: 04 mar 2007 5:34
door Rotax
Ha, zo mooi: 2 nieuwe mannen erbij die zo blij zijn als een kind met hun nieuwe speeltje :D

Geniet ervan!

Enneh Edjes, het is dus juist géén blik!! :twisted:

Enneh Edjes 2: rij 'm nu twee jaar en er is nog niks gewoontjes aan, elke rit is weer een feest! :wink:

Geplaatst: 04 mar 2007 7:00
door Edjes
Rotax schreef:Ha, zo mooi: 2 nieuwe mannen erbij die zo blij zijn als een kind met hun nieuwe speeltje :D

Geniet ervan!

Enneh Edjes, het is dus juist géén blik!! :twisted:

Enneh Edjes 2: rij 'm nu twee jaar en er is nog niks gewoontjes aan, elke rit is weer een feest! :wink:
Het is echt weer kindertijd 8)

The only difference between a man and a boy is the price of his toy!

Geplaatst: 12 mar 2007 8:32
door Gerard
Hey Spiderman, laat eens van je horen. :toot:
Ben best benieuwd hoe je Speedster bevalt en of je vochtprobleem is opgelost.

aanloopje

Geplaatst: 13 mar 2007 15:15
door Spider
Druk druk druk, maar 8)

ook is mijn speedy nog een paar dagen terug geweest naar dokter Kuijt in Oosterhout,

Het vocht probleem is opgelost de achterklep strakker gezet en de schroeven erin zijn vervangen waren al geroest.
Tevens lekte het bij het revoorportier stel schroefjes geroest is ook over, terug in de regen afgelopen geen druppel meer. :thumbup:
mijn handrem lampje kwam ook steeds aan in de bekende linker bocht
bleek te weinig remolie te zijn :?

de voorklep sloot ook niet goed maar wat vervelender was hij bleek niet goed uitgelijnd bleek een slechte lamp ten tijde van de eerste keer uitlijnen.
toen ik hem ophaalde vrijdag 2 maart stond het stuur niet neutraal en had ik nog steeds een speling van ± 4mm op het stuur :thumbdown: , heb hem toen op ma de 6e weer teruggebracht vrijdag opgehaald,
Stuur staat weer strak in het midden geen speling en rijdt super. :arrow: :toot:
Wel veel gehad aan een eerdere discussie op het forum(Txs Koenvw)over stuurspeling waarbij het niet het stuurhuis was maar de moeren op de stuurstang die vastgedraaid moesten worden (sleutel 13) :idea:
Ook zijn de enorme plakken lood weer van mijn voorwielen verdwenen
gewicht toch!!
Moet zeggen uiteindelijk zeer tevreden met oosterhout, alleen nu lijkt mijn alarm wat kuren te hebben na al dat geklooi aan de sluitmechanica,
toch misschien nog even terug; weer rijden!
anyway ik ben weer mobiel en hoe; bijna geen tijd om te rijden met al die vaders en zoons die even moeten kletsen over het 'apparaat' 8)

Wil eigenlijk mee op 12 mei naar Zandvoort of is dat met nog een standaard speedy geen optie :?:

Gerard, Iets afspreken :?: komende week nog wel wat tijd en mogelijk volgende week een paar dagen vakantie kan ik eindelijk wat meer sturen

Edjes, wat zijn jouw aflever-ervaringen met het geblazen apparaat :?: tevreden over de dealer? of zijn ze sowiezo aardiger voor turbo rijders :twisted:

Maar jongens, wat een heerlijk stuk metaal is dit!

Laterrr

Re: aanloopje

Geplaatst: 13 mar 2007 16:21
door Pascal
Natuurlijk moet je mee met de speedster.

Gr. Pascal


Spider schreef:Druk druk druk, maar 8)





Wil eigenlijk mee op 12 mei naar Zandvoort of is dat met nog een standaard speedy geen optie :?:




Laterrr
:yes:

Geplaatst: 13 mar 2007 16:28
door stevenflappy
Geen enkel probleem, daar zijn ze voor gemaakt!

Geplaatst: 13 mar 2007 17:33
door Piet
Tuurlijk moet je mee.
Ook zijn de enorme plakken lood weer van mijn voorwielen verdwenen
gewicht toch!!
Wat bedoel je daar mee? Is het steuren lichter?

Geplaatst: 13 mar 2007 17:44
door Gerard
Hë hij is er toch nog. :lol:

Toch nog wel wat dingetjes gehad dan maar het wordt wel netjes opgelost geloof ik.

Zandvoort zou ik zeker doen als je tijd hebt. Zorg er alleen wel voor dat je Speedster Zandvoortproof is. Vorig jaar na dit dagje had ik voor geen remblokken meer over.




Gerard, Iets afspreken
Kan, morgen ben ik nog vrij daarna moet ik er weer vier werken.