De leukste wegen voor een Speedster..

Algemene zaken omtrent onze auto.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Robin schreef:De geilste van de 3 afgelopen zondag was ongetwijfeld de porsche alleen al dat groen :woship:. Maar om het over de wegen te hebben zoals de stelvio, natuurlijk worden die banen even afgezet voor de topgear boys dat lijkt me wel duidelijk :wink:. Ik zou er dolgraag ook eens willen op en afrijden maar niet zoals hun dan want als je ook rekening moet houden met ander verkeer zal het toch wel net iets anders zijn :wink:.

@Piet hoe was jouw ervaring op de stelvio met verkeer? Het zal er wel natuurlijk niet superdruk zijn maar toch...
http://nl.youtube.com/watch?v=XWuFLr6FMl0

Was inderdaad niet druk. En iedereen ging aan de kant. De meeste mensen die er rijden rijden er of heel rustig of heel hard. Van beide heb je geen last. Iedereen die daar rijdt doet dat voor de fun of het nu hard of zacht is. Vandaar dat iedereen respect heeft voor elkaar, denk ik.
Auto had het wel een beetje warm op de top van de berg. Zo warm dat de motor zich met benzine aan het koelen was.
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Herman schreef:Wellicht de langzaamste van de 3 maar .... de DBR9 is niet echt behelpen .....
Herman ze reden in de V8 N24 (versie zoals gebruikt voor de 24 uur van de Nordschleife. De DBR9 is een ander kaliber.....

De drukte op de Stelvio is buiten het seizoen wel te doen. Maar de klim is een beetje te lang voor de koeling van mijn Speedster, vooral door de compressor..... Moet nog steeds mijn radiator van mijn chargekoeler naar voren plaatsen.
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Maarten schreef:De DBR9 is een ander kaliber......
Dat mag je wel zeggen ja, gelijk een record op de Top Gear Track :lol: 1:08:6 :shock: :shock: :shock:

Dit is hem, TopGear 06x06 - Aston Martin DBR9 Power Lap
http://www.youtube.com/watch?v=ufQxcsHlMnQ
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Ik ben net terug van een weekje Dolomieten. En in juni ben ik met Piet, Maarten en Pascal daar ook geweest. Het verkeer viel me toen al behoorlijk mee.

Op de Stelvio duurde het 3 hairpins voordat ik de motoren had ingehaald, maar daarna alleen nog een afdalende bus tegengekomen dacht ik :roll:
Ik dacht dus dat het in juni rustig was in de Alpen en de Dolomieten ...

Totdat ik er dus vorig week was :shock:

Ongelovelijk hoe rustig het was op de passen in de Dolomieten. Ik heb er zelfs even een filmpje van gemaakt om het te bewijzen:

Passo di Giau (met de Leon V6)

Als ik geweten had dat het de hele week zulk mooi weer zou zijn had ik de Speedster meegenomen in plaats van de Leon. Alhoewel de Leon zeker geen straf is om mee te moeten rijden :mrgreen:

Dus als ik een tip mag geven, ga de eerste of tweede week van oktober.

Als ik voldoende tijd kan vinden maak ik wel even een leuk reisverslag!

SteV6
S4 Avant
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Wat ben je toch een Hooligan :lol:
Co'tje

Bericht door Co'tje »

Afgelopen weekend in Barweiler geweest, bij Nurnberg in de buurt. Werkelijk fantastisch rijden daar! Plank gas in de heuvels, fantastisch.

Een groep vrienden gaan er al jaren heen op motorweekend, en ik mocht voor het eerst mee........... met de Speedster! Zou dit weekend direct weer heen gaan :D
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

*bewaakt de eer van het autosport centrum van de wereld*

Ik denk dat je Nürburg bedoelt? :twisted:
Afbeelding
Co'tje

Bericht door Co'tje »

helemaal gelijk!
Joey
Lid
Contacteer:

Tirol

Bericht door Joey »

Timmelsjoch - Jaufenpass - Reschenpass - Hahntennjoch

Toch eens een keer bij mij in oostenrijk voorbij komen

Mijn hotel ligt mooi centraal, elke dag een andere tocht.
met een groet uit tirol
Plaats reactie