Pagina 3 van 5
Geplaatst: 25 mar 2009 17:31
door Rob
pascalleke schreef:tja de auto heeft enkel aan de voorkant de muur gezien, volgens mij enkel plaatschade
als er plaatschade aan is ziet het er niet te best uit
tja ik bedoel natuurlijk dat het chassis niet geraakt is, enkel de polyester / glasvezel kap en bumper is geraakt. misschien de crashbox ook maar dat weet ik pas morgen
Geplaatst: 25 mar 2009 18:38
door Herman
Deleted
Geplaatst: 25 mar 2009 18:43
door speedster
Dat de motor niet start is een veiligheid die erin spring. Bij de motor terhoogte van de versnellingsbak zit een knop die je moet indrukken. Zit tegen de kofferruimte aan. Sterkte met de schade.

Geplaatst: 25 mar 2009 19:07
door the-duke
Verschrikkelijk lullig dat je dit moet overkomen. Het blijven linke wagentjes..
Veel sterkte met de reparatie. Ik hoop voor je dat het meevalt.
gr,
The Duke
ongeval
Geplaatst: 25 mar 2009 21:05
door Pipo
Rob, ter info:
BLITS schadebedrijf, de hersteldienst van OPEL HOUTTEQUIET te Beveren-Waas, heeft veel ervaring met het herstellen van de Speedster en leveren uitstekend werk.
Geplaatst: 25 mar 2009 23:28
door vauxhall
als ik morgen die benzine afknijp knop eens moet komen resetten? bel me maar dan
10sec werk
groeten
Geplaatst: 26 mar 2009 18:59
door Rob
expert komt maandag, onderdelen worden morgen besteld, verwacht word dat hij rond 6 april weer op de baan te zien zal zijn

.
Oh @ Vauxhall, mercie voor het aanbod maar het is niet nodig, maar kom gerust is langst dan kan ik uwe speedy ook is bewonderen.
Enneuh pipo: ook merci maar de auto staat bij een door de verzekering erkende reparateur, hij kent de auto ook, en het is vlak bij, dus ik kan de werken op de voet volgen

rob
Geplaatst: 26 mar 2009 20:25
door Pipo
No problemo

Ik heb geen aandelen bij die garage hé. Enkel goede ervaringen.
Geplaatst: 26 mar 2009 20:46
door Dominique
De deuk in je ego zal je voorlopig nog wel het meest voelen. Zo te horen heb je het er toch redelijk van af gebracht. Heb je verder nog profijt gehad van de airbag of heb je er alleen zere vingers aan over gehouden?
Die knop langs de linker zijkant in de motorruimte breekt het electrische circuit af naar de benzinepomp. Het laatste wat je wilt bij een ongeluk is dat de pomp blijft werken bij beschadigde benzine leidingen
Geen spanning betekend geen benzinedruk, de motor zal zelfs niet pogen aan te slaan! Uit het verhaal maak ik op dat de motor steeds af slaat. Dit lijkt dus echt een ander probleem te zijn.
Ver op de zaken vooruit lopend: indien bij de reparaties de radiator vernieuwd moet worden kan ik je de full-aluminium versie aan raden.

Geplaatst: 26 mar 2009 21:28
door Rob
tja enkel wat zere vingers en wat pijn in de nek, maar dat voel je altijd pas de dag erna.
ivm de motor hierbij verwacht ik geen grote problemen omdat de impact niet zo hard was, ik heb hem dus maar 2X proberen te starten, maar wat hij doet, hij slaat aan, 2000 toeren, reageert niet op het gaspedaal, lampje airbag flikkert en motor slaat af. misshien dat hij nog even bolt op benzine resten?? Nuja maakt nie uit, het word hersteld en dat binnen een héél redelijke termijn

Geplaatst: 08 apr 2009 16:25
door Rob
vandaag nog even langst geweest, alle onderdelen op de front clam na zijn gearriveerd. Front clam zou morgen arriveren. dan kunnen ze pas beginnen met de reparatie, normaal gezien dinsdag of woensdag is ie klaar. Het begin fameus ter kriebelen ik begin al wat hoogtevrees te krijgen in de vervangauto
oja, over het ongeval: t was dus een combinatie van alles, gladde weg, + olie + bocht + wegmarkering. plots was ie dus weg, en schoof hij schuin richting de hoek van een muurtje, ik heb er nog alles aan gedaan om enkle vuiniszakken om te rijden ipv de muur, maar het mocht niet zijn. Eerst de lamp geschuurd, nadien ter hoogte van de crashbox heeft de front clam het begeven en ben ik achteruit terug de baan opgedraaid. Omdat ik nog steeds aan het tegensturen was had ik bang dat ik een halve draai zou maken en de achterkant ook nog tegen de muur zou zetten.
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar ik heb de achterkant uit de muur gehouden en ik stond perfect 180 gedraaid midden op de weg.
ik weet ondertussen wel dat het niet evident is om nog aan je stuur te draaien als de airbag uitkomt.

Geplaatst: 16 apr 2009 8:47
door Rob
GRR, dinsdag nog even langst geweest, krijg ik te horen dat ze net de front clam binnen hadden en dat ze de crashbox "al" gedemonteerd hadden.
Ze zouden gisteren beginnen met de montage, en als hij gemonteerd is zullen ze wel eens een afspraak maken met de opeldealer om hem te resetten en de airbag en gordels te installeren
Ik ga vandaag nog even langst om ze een beetje te pushen, de beloofde 2 weken zijn er ondertussen al bijna 4!!!!
Man wat geniet ik van mijn vervangwagen, die ruime koffer, electrische ruiten, stadsservo, en een gigantische 1.2l liter motor zou ik voor geen geld meer willen missen

Geplaatst: 16 apr 2009 10:24
door Piet
Zo te lezen heb je erg veel mazzel. Er zijn mensen die wel iets langer moesten wachten. Denk in maanden.
Geplaatst: 16 apr 2009 12:21
door Rob
piet schreef:Zo te lezen heb je erg veel mazzel. Er zijn mensen die wel iets langer moesten wachten. Denk in maanden.

Maanden??? ja idd dan mag ik nie klagen
Geplaatst: 17 apr 2009 9:56
door Rob
gisteren nog even langst geweest, dindsdag, of ten laatste woensdag is hij terug van mij
Ze hebben de front clam ook een andere grondlaag gegeven, dezelfde als de toplaag, zodat steenslag bijna onzichtbaar word
