speedster
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Op zich draagt die balk niet echt iets vitaals op dat punt voor zover ik het kan zien. Het is een overweging waard. Ik weet ook niet in hoeverre de balk krom is zodat dat hij 'echt' niet meer teruggezet kan worden. Mag dat überhaupt met dit alu? Als een Engels bedrijf het op dezelfde manier als Lotus zou kunnen repareren is het een betere optie voor mijn gevoel maar ik neem aan dat je hem met schade hebt gekocht om zo juist voor relatief weinig geld een leuke wagen te kunnen rijden. Lijkt me daarom geen optie voor je?
Overigens lijkt de bak mij aan de onderzijde ook wat verbogen of zie ik dat verkeerd? Is daar een betere foto van te maken? De onderrand waar de de 'sil' vanaf is.
Overigens lijkt de bak mij aan de onderzijde ook wat verbogen of zie ik dat verkeerd? Is daar een betere foto van te maken? De onderrand waar de de 'sil' vanaf is.
Ik heb er ongeveer 6000 euro voor over voor herstel..
Wat ik nog moet hebben..
Voorruit compleet met houder
Sidesils bijrijderskant
Voorbumper
Dwarsbalk reparatie
Dit is alles wat nog zou moeten gebeuren..
De rest heb ik al.. dat zou toch moeten lukken
als ik veel zelf doe en alleen dwarsbalk en sidesills uitbesteedt
en laten spuiten
Aangezien de wagen voor een leuke prijs heb gekocht kan ik altijd nog een nieuw chassis bestellen dan ben ik mischien nog goedkoper uit als eentje in goede staat.. kant en klaar
Wat ik nog moet hebben..
Voorruit compleet met houder
Sidesils bijrijderskant
Voorbumper
Dwarsbalk reparatie
Dit is alles wat nog zou moeten gebeuren..
De rest heb ik al.. dat zou toch moeten lukken
als ik veel zelf doe en alleen dwarsbalk en sidesills uitbesteedt
en laten spuiten
Aangezien de wagen voor een leuke prijs heb gekocht kan ik altijd nog een nieuw chassis bestellen dan ben ik mischien nog goedkoper uit als eentje in goede staat.. kant en klaar

- wettewilly
- Lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57
lijkt niet veel in opsomming, maar als je het als nieuwe stukken moet bestellen is de prijs minstens met 3 hoge cijfers;-)
is achterbumper die je erbij hebt van de turbo? (spoiler is zo op te plakken) en de lampunits?
pak mss maar dat chassis, als je het zelf kan bespaar je al op werkuren... en blijf je zeker onder de prijs van een turbo in dezelfde toestand op de 2ehandsmarkt. reken wel (5-8000€)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... uw+chassis
is achterbumper die je erbij hebt van de turbo? (spoiler is zo op te plakken) en de lampunits?
pak mss maar dat chassis, als je het zelf kan bespaar je al op werkuren... en blijf je zeker onder de prijs van een turbo in dezelfde toestand op de 2ehandsmarkt. reken wel (5-8000€)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... uw+chassis
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Yep, let daar op want de motorkap is anders bij de Turbo en de lampunits zijn zwart.wettewilly schreef:lijkt niet veel in opsomming, maar als je het als nieuwe stukken moet bestellen is de prijs minstens met 3 hoge cijfers;-)
is achterbumper die je erbij hebt van de turbo? (spoiler is zo op te plakken) en de lampunits?
pak mss maar dat chassis, als je het zelf kan bespaar je al op werkuren... en blijf je zeker onder de prijs van een turbo in dezelfde toestand op de 2ehandsmarkt. reken wel (5-8000€)
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... uw+chassis
Lotus Elise S2
chassis kost 10.000 nieuw dat gaat ik zeker niet doen
Mischien een gebruikt chassis maar die vindt je niet
want hij moet ook nog eens van een turbo zijn..
Wat ik hoorde bij de opel dealer omdat ze 2 verschillende hebben.
6000 Is mijn budget daar moet ik alles van doen ga ik dit niet
rond de prijs redden dan verkoop ik de wagen en koop een 2.2
Mischien een gebruikt chassis maar die vindt je niet
want hij moet ook nog eens van een turbo zijn..
Wat ik hoorde bij de opel dealer omdat ze 2 verschillende hebben.
6000 Is mijn budget daar moet ik alles van doen ga ik dit niet
rond de prijs redden dan verkoop ik de wagen en koop een 2.2
- vauxhall
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
- Locatie: Beverlo
6000 euro is ruim voldoende, spreek uit ervaring (zelf herstelling speedster turbo)
één goede raad besteed die vervanging van die koker niet uit, wat je zelf doet doe je meestal beter
slechte ervaring met uitbesteden bij lotushersteller... geen verdere comentaar hier omtrent...
een stuk van je sidesil vervangen door een occasie stuk is ook een optie, ken nog iemand die dat doet zonder nadelen...
zo blijft het gedeelte van de zijdelingse luchthapper op de originele plaats, moeilijk juist terug te plaatsen...
één goede raad besteed die vervanging van die koker niet uit, wat je zelf doet doe je meestal beter

een stuk van je sidesil vervangen door een occasie stuk is ook een optie, ken nog iemand die dat doet zonder nadelen...
zo blijft het gedeelte van de zijdelingse luchthapper op de originele plaats, moeilijk juist terug te plaatsen...
- wettewilly
- Lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 06 apr 2008 17:57
Of geduld hebben tot je een goedkope vindt met schade maar met een heel chassis en overzetten!
(en is het nen turbo, heb je mss stukken én verkoop je nog eens de extra turbomotor die je gaat overhebben)
kan je door specialist geen stukproductie laten maken van sommige (bij opel dure) chassisonderdelen??
(en is het nen turbo, heb je mss stukken én verkoop je nog eens de extra turbomotor die je gaat overhebben)
kan je door specialist geen stukproductie laten maken van sommige (bij opel dure) chassisonderdelen??