Recalls
Vandaag naar opel customer care gebeld en mijn verhaal gedaan.
Had gezegd wat de dealer me vertelde, dat er geen terugroepacties openstonden op de wagen maar dat hij niets van de ABS terugroepactie afwist!?!
Degene die ik aan de telefoon had zei me dat niet perse alle modellen teruggeroepen worden ivm het ABS ook al ondervond ik er probemen mee.
Hij deelde me ook mee dat hij dit niet kon opzoeken in de database en dit enkel bij de dealer kon nagevraagd worden??
Dus moet ik volgens hem alsook het probleem aanpakken tegen betaling.
Mijn chasisnummer eindigt met N005050 en het dashboardnummer is 3943.
Op mark's page staan de nummers die in aanmerking komen (ik neem aan dat het de chasisnummers zijn en niet de dashboardnummers), en als het klopt dan zou wel degelijk mijn speedster niet in aanmerking komen voor het ABS.
De lijst geeft weer dat de terugroepactie gaan tot nr N004926 en mijn chasisnummer is dus N005050.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ls_nl.html
Had gezegd wat de dealer me vertelde, dat er geen terugroepacties openstonden op de wagen maar dat hij niets van de ABS terugroepactie afwist!?!
Degene die ik aan de telefoon had zei me dat niet perse alle modellen teruggeroepen worden ivm het ABS ook al ondervond ik er probemen mee.
Hij deelde me ook mee dat hij dit niet kon opzoeken in de database en dit enkel bij de dealer kon nagevraagd worden??
Dus moet ik volgens hem alsook het probleem aanpakken tegen betaling.

Mijn chasisnummer eindigt met N005050 en het dashboardnummer is 3943.
Op mark's page staan de nummers die in aanmerking komen (ik neem aan dat het de chasisnummers zijn en niet de dashboardnummers), en als het klopt dan zou wel degelijk mijn speedster niet in aanmerking komen voor het ABS.
De lijst geeft weer dat de terugroepactie gaan tot nr N004926 en mijn chasisnummer is dus N005050.
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ls_nl.html
Niet, jammer genoeg.piet schreef:Zeg je nu niet of wel?als het klopt dan zou wel degelijk mijn speedster niet in aanmerking komen voor het ABS.
Als je bedoelt niet dan voel ik met je mee want mijn auto kwam ook niet in aanmerking maar ik was niet blij met het ABS. Vandaar dat ik ook nu een vxr unit heb.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Klopt, volgens mij heb jij al de verbeterde unit.RCduck7 schreef: Mijn chasisnummer eindigt met N005050 en het dashboardnummer is 3943.
@Flap: Heb je nu een constant brandend ABS lampje in je dash?

- stevenflappy
- Contacteer:
Of even naar lotus gaan en die van de 111r laten monteren, maar dat zal meer dan 500 euro kosten.stevenflappy schreef:Gewoon een aan/uit schakelaar monteren.... En dan nooit meer aanzetten!!
Maar ik ga eerst wat gaan testen tussen abs in en uit op een lege parking.
Bij customer care hadden ze het uitschakelen van de abs me ten sterkste afgeraden, vooral als het regent en omdat het een achterwielaandrijver is zou de wagen gaan slippen zei hij.
- stevenflappy
- Contacteer:
Wat een gelul!RCduck7 schreef: Bij customer care hadden ze het uitschakelen van de abs me ten sterkste afgeraden, vooral als het regent en omdat het een achterwielaandrijver is zou de wagen gaan slippen zei hij.

Volgens mij is dat 6 jaar, mijn Speedster is gedaan toen hij 5 jaar oud wasDominique schreef:De ABS-units worden alleen vergoed voor voertuigen tot 3 jaar oud en tot een maximum van 100k kms. (citaat uit de instructie 02-R-33 aan alle Opel dealers)
Ik hoop dat het je nog lukt.

Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...

- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Nu je t zegt.... die van mij is ok vervangen op hogere leeftijd van de auto....stef666 schreef:Volgens mij is dat 6 jaar, mijn Speedster is gedaan toen hij 5 jaar oud wasDominique schreef:De ABS-units worden alleen vergoed voor voertuigen tot 3 jaar oud en tot een maximum van 100k kms. (citaat uit de instructie 02-R-33 aan alle Opel dealers)
Ik hoop dat het je nog lukt.

Als meedere dealers die 3 jaars grens uit de instructie aan hun laars lappen is de mogelijkheid tot vervangen alleen maar groter!

Onlangs heb ik ook wat gecorrespondeerd met Opel Nederland inzake de terugroepacties voor mijn Speedster. Dit was de eerste reactie:
Geachte heer,
Wij danken u voor uw email van 28 juli jongstleden, en wensen ons te verontschuldigen voor de vertraging in het verstrekken van een antwoord aangaande uw vraag over de Opel Speedster recalls op uw wagen met chassisnummer *N001621. De vertraging is helaas opgetreden omwille van de vakantieperiode.
Wij hebben bericht ontvangen van de bevoegde afdeling, en kunnen u meedelen dat alle recalls en campagnes op uw voertuig uitgevoerd zijn.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u nog veel rijplezier toe.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Ha, mooi zo! Volgens Opel zouden dus alle recalls moeten hebben plaatsgevonden. Zo nieuwsgierig dat ik was wilde ik toch graag weten om welke het dan zou gaan, zodat ik kan checken of dat verhaal klopt. Enige tijd later ontving ik onderstaande reactie:
Geachte heer,
Wij danken u voor uw verzoek van 17 augustus jongstleden, en wensen ons te verontschuldigen voor de vertraging die is opgetreden bij de behandeling hiervan.
Wij hebben voor u de bevoegde diensten opnieuw gecontacteerd, die ons de volgende informatie verstrekten over de recalls op uw speedster:
02C13 - 29/05/06
02R33 - 11/08/05
06C006 - 24/07/06
06R008 - 24/07/06
Helaas werd de verklaring van de recallnummers niet vrijgegeven. Wel kunnen wij u meedelen dat alle recalls hebben plaatsgevonden bij Motorhuis Leiden, waarvan de contactgegevens zijn:
Motorhuis Leiden
Vondellaan 80
2332 AH Leiden
Telefoon: 071 - 535 18 00
Fax: 071 - 535 18 99
opel_leiden_sales@motorhuis.nl
Het spijt ons echter dat wij u in deze niet beter kunnen informeren. Wij hopen u althans deels met uw vraag te hebben geholpen.
Met vriendelijke groet,
Als ik het goed heb, zouden de code's betekenen:
02C13 - Airbag
02R33 - ABS-unit
06C006 - Achterwielen
06R008 - Vacuum slang ABS
Volgens mij mis ik dan nu nog de modificatie van de distributieketting (ServiceInformatie document E0001532; Field Remedy 1532)?!
Vanaf maart 2002 (vanaf motornummer 11065400) zouden andere componenten in de produktie zijn gebruikt. Aangezien mijn motornummer 11004477 is, zou mijn Speedster hiervoor toch nog in aanmerking komen?
Ik vind het eigenlijk toch wel geruststellend als er bij mijn Speedster ook werk van wordt gemaakt.
Wat kan ik nu het beste doen, aangezien dit bij Opel Nederland dus niet bekend is als openstaande terugroepactie?
Alvast bedankt voor tips/adviezen!
Geachte heer,
Wij danken u voor uw email van 28 juli jongstleden, en wensen ons te verontschuldigen voor de vertraging in het verstrekken van een antwoord aangaande uw vraag over de Opel Speedster recalls op uw wagen met chassisnummer *N001621. De vertraging is helaas opgetreden omwille van de vakantieperiode.
Wij hebben bericht ontvangen van de bevoegde afdeling, en kunnen u meedelen dat alle recalls en campagnes op uw voertuig uitgevoerd zijn.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u nog veel rijplezier toe.
Met vriendelijke groet,
Ha, mooi zo! Volgens Opel zouden dus alle recalls moeten hebben plaatsgevonden. Zo nieuwsgierig dat ik was wilde ik toch graag weten om welke het dan zou gaan, zodat ik kan checken of dat verhaal klopt. Enige tijd later ontving ik onderstaande reactie:
Geachte heer,
Wij danken u voor uw verzoek van 17 augustus jongstleden, en wensen ons te verontschuldigen voor de vertraging die is opgetreden bij de behandeling hiervan.
Wij hebben voor u de bevoegde diensten opnieuw gecontacteerd, die ons de volgende informatie verstrekten over de recalls op uw speedster:
02C13 - 29/05/06
02R33 - 11/08/05
06C006 - 24/07/06
06R008 - 24/07/06
Helaas werd de verklaring van de recallnummers niet vrijgegeven. Wel kunnen wij u meedelen dat alle recalls hebben plaatsgevonden bij Motorhuis Leiden, waarvan de contactgegevens zijn:
Motorhuis Leiden
Vondellaan 80
2332 AH Leiden
Telefoon: 071 - 535 18 00
Fax: 071 - 535 18 99
opel_leiden_sales@motorhuis.nl
Het spijt ons echter dat wij u in deze niet beter kunnen informeren. Wij hopen u althans deels met uw vraag te hebben geholpen.
Met vriendelijke groet,
Als ik het goed heb, zouden de code's betekenen:
02C13 - Airbag
02R33 - ABS-unit
06C006 - Achterwielen
06R008 - Vacuum slang ABS
Volgens mij mis ik dan nu nog de modificatie van de distributieketting (ServiceInformatie document E0001532; Field Remedy 1532)?!
Vanaf maart 2002 (vanaf motornummer 11065400) zouden andere componenten in de produktie zijn gebruikt. Aangezien mijn motornummer 11004477 is, zou mijn Speedster hiervoor toch nog in aanmerking komen?
Ik vind het eigenlijk toch wel geruststellend als er bij mijn Speedster ook werk van wordt gemaakt.
Wat kan ik nu het beste doen, aangezien dit bij Opel Nederland dus niet bekend is als openstaande terugroepactie?
Alvast bedankt voor tips/adviezen!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
-
- Actief lid
ohjeetje.. schreef:Groene stip op het distributiedeksel?allen schreef:Gewoon heel het lijstje mailen, dan wordt je vanzelf teruggebeld door een medewerker met de openstaande recalls. Wel opschieten, want de abs recall loopt tot september. Die van de wielen tot ergens volgend jaar. Ketting zal bij mij al gebeurd zijn.
De ketting is en was geen officiële recall, maar alleen als de klant klaagt. Mijn ketting gaf geen enkele klacht (rammelen of zo), maar mijn klacht was dat de ketting een tikkende tijdbom was en dat ik ingeval van een ongeluk door een brekende ketting (motor blokkeert en daarmee je achterwielen) Opel aansprakelijk zou stellen (papieren bij de notaris gedeponeerd). Hielp direct!
Groeten,
Nico (toch weer over dit onderwerp gepost)
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI