Morgen nog maar eens op je gemak testen in het licht zou ik zeggen
Racelogic Performancebox
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Je kan toch misschien wel wat tijd winnen door volle bak weg te rijden denk ik. Met een beetje warme banden en een goeie clutch dump (werken mottie!
) kan je best wat tijd winnen, maar inderdaad niet 1.5s.... En met sneller schakelen win je ook geen secondes, redelijk beheerst en snel schakelen kost je zeg 0.4s en raggen zeg 0.2s... geen schokkende winsten dus
Morgen nog maar eens op je gemak testen in het licht zou ik zeggen
Morgen nog maar eens op je gemak testen in het licht zou ik zeggen

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Om aan een standaard Speedster goede tijden te ontlokken moet je een heel klein beetje wielspin hebben in 1. De 100 haal je niet in 2, daarvoor moet je echt naar 3 en kom je dus ook nooit aan de fabrieksopgave van 5.9 sec.
Voor een goede start heb je tussen de 3500 en 4000 rpm nodig. Dan komt het op goed voetenspel aan om de koppeling zo snel mogelijk te laten opkomen zonder te ver in de toeren te zakken, zonder te veel koppelingslip en niet te veel wielspin te krijgen. Dan in de 1e versnelling al beginnen met schakelen als je toerentellernaald de 6000 rpm voorbij zwaait, anders klap je in de begrenzer. In de 2e versnelling gewoon door naar 6300 en dan beginnen met schakelen.
Voor mij is dat wat makkelijker omdat ik een programmerbaar shiftlight op de stuurkolom heb laten inbouwen.
En vergeet niet dat het gezegde "oefening baart kunst" iets van waarheid in zich heeft.
Remweg ben ik ook wel benieuwd naar! Om vergelijkbare 100-0 km/h metingen te verkrijgen trek ik door tot ongeveer 120-130 km/h om dan zo hard mogelijk te remmen. En bij mijn Speedster betekent dat (helaas) niet vol stampen, maar net zoveel remdruk opbouwen dat het ABS niet gaat kloten.
En dan kom ik bijna altijd op 41 tot 42 meter remweg uit
Slechts 1x heb ik een 38,5 meter op de grafiek teruggevonden ...
(Ter vergelijk mijn 1485kg zware Leon V6 haalt keer op keer 36 meter)
SteV6
Voor een goede start heb je tussen de 3500 en 4000 rpm nodig. Dan komt het op goed voetenspel aan om de koppeling zo snel mogelijk te laten opkomen zonder te ver in de toeren te zakken, zonder te veel koppelingslip en niet te veel wielspin te krijgen. Dan in de 1e versnelling al beginnen met schakelen als je toerentellernaald de 6000 rpm voorbij zwaait, anders klap je in de begrenzer. In de 2e versnelling gewoon door naar 6300 en dan beginnen met schakelen.
Voor mij is dat wat makkelijker omdat ik een programmerbaar shiftlight op de stuurkolom heb laten inbouwen.
En vergeet niet dat het gezegde "oefening baart kunst" iets van waarheid in zich heeft.
Remweg ben ik ook wel benieuwd naar! Om vergelijkbare 100-0 km/h metingen te verkrijgen trek ik door tot ongeveer 120-130 km/h om dan zo hard mogelijk te remmen. En bij mijn Speedster betekent dat (helaas) niet vol stampen, maar net zoveel remdruk opbouwen dat het ABS niet gaat kloten.
En dan kom ik bijna altijd op 41 tot 42 meter remweg uit
(Ter vergelijk mijn 1485kg zware Leon V6 haalt keer op keer 36 meter)
SteV6
S4 Avant
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Weer even gespeeld
0-060 3,3 sec
0-100 7,0 sec
0-
010 0.3
020 0.9
030 1.3
040 1.7
050 2.2
060 3.3
070 3.9
080 4.7
090 6.1
100 7.0
30-50 0.9
50-70 1.2
Remweg was om te huilen
Ik ga 5 km boven de 60 of 100 zitten en dan rem ik. Dan meet ik dus eerlijker, je meet dan het aanremmen ook mee. Als je vanaf 120 remt dan zit je al tegen ABS punt aan bij de 100km/h uur en rem dus harder.
Ik wil namelijk weten: Oeps, ik zie een trein en ga beginnen met remmen en die remweg wil ik weten.
Komt die:
060-0 14 meter
100-0 44 meter
Ik vind het behoorlijk tegen vallen allemaal! Ik heb ook een test gedaan tot de 180 km/h maar die resultaten waren alweer weg toen ik ze wilde overschrijven. Dus ga nu even op zoek naar software
De pk meting was ook niet gelukt. Hij geeft geen waarde aan dus dat vanmiddag nog maar eens proberen.
0-060 3,3 sec
0-100 7,0 sec
0-
010 0.3
020 0.9
030 1.3
040 1.7
050 2.2
060 3.3
070 3.9
080 4.7
090 6.1
100 7.0
30-50 0.9
50-70 1.2
Remweg was om te huilen
Ik wil namelijk weten: Oeps, ik zie een trein en ga beginnen met remmen en die remweg wil ik weten.
Komt die:
060-0 14 meter
100-0 44 meter
Ik vind het behoorlijk tegen vallen allemaal! Ik heb ook een test gedaan tot de 180 km/h maar die resultaten waren alweer weg toen ik ze wilde overschrijven. Dus ga nu even op zoek naar software
De pk meting was ook niet gelukt. Hij geeft geen waarde aan dus dat vanmiddag nog maar eens proberen.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Hahahapiet schreef:Tijd voor wat upgrades.![]()
Is die nog helemaal standaard?
Ondertussen zou je het onderschrift kunnen aanpassen:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Volgende week lichtere velgen en banden eronder
Net even met m`n vriendin erbij getest en kom nu iedere keer op 7.3-7.4 uit naar de 100. Zonder toch meerdere keren 7.0 gehaald. Tot de 60 km scheelt het maar een tiende. Dus kan toch zeggen dat m`n speedster vreselijk traag is en elke kg telt
De remweg heb ik nu ook in 41 meter gehaald. Ik begon nu wel met 115 km/h te remmen.
Die power test wil niet lukken, hij geeft telkens geen waarde aan... Nouja 0 kw... Eigenlijk klopt dat wel
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Metingen waren om 11:00 en 17:00 dus nog beperkt warm. Wel wat temperatuur in de banden gereden ja en spanning is 1.7 en 1.8.Herman schreef:Dit is toch ideaal weertype voor een sprintje, wegdek dat niet al te koud is in het zonnetje, maar nog wel frisse buitenluchttemperatuur. Wel even temperatuur in de bandjes rijden.Dennizz schreef:Volgende week lichtere velgen en banden eronderpiet schreef:Tijd voor wat upgrades.![]()
Is die nog helemaal standaard?
Ondertussen zou je het onderschrift kunnen aanpassen:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!![]()
Beetje onderhoud doet soms ook wonderen. Is dat al ge-checked?
Luchtfilter schoon? Bandenspanning OK? Handrem losVerse bougies? Etc.
Auto is gekocht met 17.300 km in juni (toen alleen nieuwe olie en filter). Staat nu 15.000 km meer op en vrijdag krijgt die lotus olie en nieuw filtertje.
Banden zijn RE040 van 2002 he! Dus dat zal wel ietsjes schelen in de remweg. Met acceleratie boven de 40 km wat minder natuurlijk... Dan spin je toch niet meer op die paar pk`s...
Luchtfilter kan ik nog wel even checken ja.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Is best lastig om een snelle tijd neer te zetten gister ook even wezen spelen met mijn performance box, alleen die lui in Norfolk hebben weer wat leuks bedacht voor de 340 mijn 12v stekker doet het alleen boven de 2000 toeren
sta je dan, constant te gassen terwijl je stilstaat zodat die box niet weer moet opstarten.. maarre, snelste tijd 5,3sec op de 100
moet sneller kunnen, nu haalde ik met de Dax Rush Cosworth (250pk) ook deze tijd alleen lukte dat niet zonder wielspin en met de Lotus wel, maar de koppeling nog sneller loslaten moet ik nog wel wat tijd kunnen winnen.
skelters roeleren!!!
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Hans, je kan voor je PerformanceBox ook een accupak kopen.

Helaas komt gebruiksgemak niet goedkoop
Battery for DriftBox/PerformanceBox with charger £ 82.00
( http://www.performancebox.co.uk/prices.html )
SteV6

Helaas komt gebruiksgemak niet goedkoop
Battery for DriftBox/PerformanceBox with charger £ 82.00
( http://www.performancebox.co.uk/prices.html )
SteV6
S4 Avant
