allen schreef:Dus heel concreet is dit blok nummer 3? En hij was al terug naar 300 pk teruggetuned toen hij nog in handen was van Jans?
Ja waarschijnlijk wel. En nee, Jans heeft hem met het Evo 360 pakket aan Gerard v.d. Velde verkocht. En als ik me niet vergis is bij Gerard de turbo stuk gegaan en heeft hij er een nog grotere op laten zetten (Dat laatste weet ik dus echt niet zeker)
Even afgezien het feit dat ik zelf gewoon absoluut geen interesse heb in de auto vraag ik me toch wel af waar dat op gebaseerd is. Waarom zal die turbo geld blijven kosten? Het enige wat ik kan verzinnen dat evt. stuk kan is het blok en de bak. En uit veel meer dan een blok en een bak bestaat een Speedster gewoon niet.
We raden met z'n allen dat ding af aan iedereen en blijkbaar weet niemand het hele verhaal tot in de puntjes. Vroeger werden simpele huisvrouwen verbrand omdat dorpsgenoten riepen dat ze heksen waren. Dus wie oh wie komt met een 100% helder verhaal. Mocht iemand het wel weten, snap ik het probleem niet om dat niet neer te kalken.
Het verhaal van SteV6 is juist. Er zit inderdaad een nieuwe bak onder (heb het zelf gezien). En die 300pk is ook juist.
Maar of het een slechte auto zou zijn weet ik niet. 300pk is meer dan zat voor dat blok en de auto.
allen schreef:@Rik: Als een bak het om de zoveel tijd zou begeven had ik uiteindelijk uit irritatie een sterkere onder laten schroeven. Leuk dat een standaard bak niet duur is, maar op die manier blijf je bezig. Dan desnoods maar 8-10k investeren voor een mooie bak. Neem aan dat de tuning naar 477 pk ook niet de prijs van een pak melk had.
Pak melk is zeker goedkoper... maar een sterkere bak die één, twee past is niet te krijgen. De ontwikkeling en productie van een bak afgestemd op de Speedster en mijn vermogen werd geschat op €20-25k De huidige bak heeft me €700,- gekost Daarbij heeft een standaard F23 bijvoorbeeld bij Klasen-Motors al veel meer op zijn klo#e gehad zonder te sneuvelen... Wil daarom nog wel een standaard bak riskeren .
T is inderdaad niet zo cool als over 36 pagina's lullen over hoeveel pk er nu uit komt, maar misschien kan je iets meer typen!!!!
Kijk vind mijn auto ook de coolste, maar als ie dan stuk gaat meld ik dat ook, dan moet je niet ineens niks meer melden... Helaas was dat nooit mogelijk bij deze turbo.... En nu nog niet!