Pagina 3 van 6

Geplaatst: 14 okt 2008 7:57
door SteV6
allen schreef:Dus heel concreet is dit blok nummer 3? En hij was al terug naar 300 pk teruggetuned toen hij nog in handen was van Jans?
Ja waarschijnlijk wel. En nee, Jans heeft hem met het Evo 360 pakket aan Gerard v.d. Velde verkocht. En als ik me niet vergis is bij Gerard de turbo stuk gegaan en heeft hij er een nog grotere op laten zetten :roll: (Dat laatste weet ik dus echt niet zeker)

SteV6

Geplaatst: 14 okt 2008 8:10
door Smiley
Vraagje; is Gerard v.d. Velde een liefhebber, of een bedrijf?

Geplaatst: 14 okt 2008 9:31
door Richard
1 ding is zeker deze auto blijft een hoop geld kosten om hem te laten rijden, wanneer je een kijker en poetser bent is het wel aardig!

Geplaatst: 14 okt 2008 10:31
door allen
Even afgezien het feit dat ik zelf gewoon absoluut geen interesse heb in de auto vraag ik me toch wel af waar dat op gebaseerd is. Waarom zal die turbo geld blijven kosten? Het enige wat ik kan verzinnen dat evt. stuk kan is het blok en de bak. En uit veel meer dan een blok en een bak bestaat een Speedster gewoon niet.

We raden met z'n allen dat ding af aan iedereen en blijkbaar weet niemand het hele verhaal tot in de puntjes. Vroeger werden simpele huisvrouwen verbrand omdat dorpsgenoten riepen dat ze heksen waren. Dus wie oh wie komt met een 100% helder verhaal. Mocht iemand het wel weten, snap ik het probleem niet om dat niet neer te kalken.

Geplaatst: 14 okt 2008 15:40
door jans
Ken het verhaal wel.

Geplaatst: 14 okt 2008 16:25
door Hendrik-Jan
Het verhaal van SteV6 is juist. Er zit inderdaad een nieuwe bak onder (heb het zelf gezien). En die 300pk is ook juist.
Maar of het een slechte auto zou zijn weet ik niet. 300pk is meer dan zat voor dat blok en de auto.

Geplaatst: 14 okt 2008 17:01
door Rikster
allen schreef:@Rik: Als een bak het om de zoveel tijd zou begeven had ik uiteindelijk uit irritatie een sterkere onder laten schroeven. Leuk dat een standaard bak niet duur is, maar op die manier blijf je bezig. Dan desnoods maar 8-10k investeren voor een mooie bak. Neem aan dat de tuning naar 477 pk ook niet de prijs van een pak melk had. :wink:
Pak melk is zeker goedkoper... maar een sterkere bak die één, twee past is niet te krijgen. De ontwikkeling en productie van een bak afgestemd op de Speedster en mijn vermogen werd geschat op €20-25k :shock: De huidige bak heeft me €700,- gekost :!: Daarbij heeft een standaard F23 bijvoorbeeld bij Klasen-Motors al veel meer op zijn klo#e gehad zonder te sneuvelen... Wil daarom nog wel een standaard bak riskeren :wink:.

Geplaatst: 14 okt 2008 18:49
door allen
@jans: is het dan zo bezwaarlijk het hele verhaal compleet en kloppend hier op te gooien zodat iemand voor zichzelf kan uitmaken of hij het aan durft?

@rik: dat is wel heel veel. Ik had zelf gedacht dat je voor 10 max klaar zou moeten zijn. Ram in dat geval nog maar wat bakken er doorheen. 8)

Geplaatst: 14 okt 2008 19:09
door Speedfreak
Smiley schreef:Vraagje; is Gerard v.d. Velde een liefhebber, of een bedrijf?
of een schaatser?

Geplaatst: 14 okt 2008 20:01
door Rikster
...en handelt in pindakaas :wink:

Geplaatst: 14 okt 2008 23:59
door stevenflappy
jans schreef:Ken het verhaal wel.
Nou top!!! :oops:

T is inderdaad niet zo cool als over 36 pagina's lullen over hoeveel pk er nu uit komt, maar misschien kan je iets meer typen!!!!

:bag:

Kijk vind mijn auto ook de coolste, maar als ie dan stuk gaat meld ik dat ook, dan moet je niet ineens niks meer melden... Helaas was dat nooit mogelijk bij deze turbo.... En nu nog niet! :yawn:

Slotje!! :twisted:

Geplaatst: 15 okt 2008 8:33
door linne150
:P

Geplaatst: 15 okt 2008 8:48
door Gerard
+1

Geplaatst: 15 okt 2008 10:12
door Hendrik-Jan
+ 1

Geplaatst: 15 okt 2008 10:31
door Piet
Wat zijn jullie toch een stelletje fijne jongens. :(
Moet dat nou echt zo?