Pagina 3 van 4

Geplaatst: 19 sep 2008 17:43
door Pascal
Alles weer op zijn plek metertjes inclusief Sparco stuurje :lol: :lol:

Geplaatst: 19 jan 2009 12:45
door rayz25
Ik ben ook even bezig geweest,

How to inbouwen van metertjes,

Ik heb er 3 nodig dus vondt het wel zo netjes 2 links en 1 rechts,


1x Dashboard
Afbeelding
Afmeten en boren
Afbeelding
Eerst lapjes verwijderen zoals op de volgende foto daarna wegfrezen
Afbeelding
Zonder lapjes
Afbeelding
Klaar
Afbeelding

Afbeelding

Nu zijn dit metertjes die ik van mijn vorige auto nog had, Maar
komen met een zwarte ring erop, Dan vallen ze minder op,
En met smoke glas,

Metertjes die ik gebruik zijn ,

A/F Air fuel meter,
Olie temp
Boost Meter

Dit zijn toch musthave als je blok tuned,

Geplaatst: 19 jan 2009 12:56
door allen
Snap niet waarom iedereen nu weer in een limited edition auto moet zagen en boren... :shock: :lol:

Van de zomer ook maar eens beginnen om m'n dashboard te vernaggelen.

Geplaatst: 19 jan 2009 16:21
door M-speed
allen schreef:Snap niet waarom iedereen nu weer in een limited edition auto moet zagen en boren... :shock: :lol:

Van de zomer ook maar eens beginnen om m'n dashboard te vernaggelen.
ja allen je snap toch ook wel dat de auto nu nog meer limited edition is
met de meters zo :wink:

als jij dat nu ook doet is dat niet meer :D

AEM Uego wideband lambda

Geplaatst: 15 feb 2009 22:13
door the-duke
Het volgende metertje zit eraan te komen, want heb ik afgelopen week binnengekregen :D

Hier alvast plaatjes van het metertje en ik zal er later (hopelijk binnen een paar weken) meer plaatsen als het eenmaal ingebouwd is..

gr,
The Duke

Geplaatst: 16 feb 2009 8:20
door Piet
Ah, je hebt een Turbo. Heb je problemen met je maf sensor of ben je bang dat je de motor opblaast?

Geplaatst: 17 feb 2009 20:15
door the-duke
Ha die Piet,

ik heb een 2.2 Turbo (DBilas) :D
Geen problemen gelukkig, maar ik wil een extra controle hebben over het mengsel. Het blijft natuurlijk relatief bruikbaar met slechts 1 sensor, terwijl er bijvoorbeeld 1 van de 4 verschillende injectoren een probleem kan hebben, waarvoor de inspuiting wordt gecorrigeerd, waardoor ik nog niks zie, maar het is beter dan niks weten..

gr,
The Duke

Geplaatst: 12 mar 2009 20:00
door the-duke
een kleine update..
Toen ik toch met de radiator bezig was, ook gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de metertjes in te bouwen.

De eerder genoemde AEM wideband lambda zit erin en verder 2 metertjes van RaidHP voor digitale turbodruk weergave en olietemperatuur.
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85195
http://www.jps-tuningshop.com/product.asp?id=85198

Ik heb dezelfde route gebruikt als Markv aangeeft op zijn site: de versnellingskabels gevolgd en alles door de "middenconsole" naar voren gelegd.

Olietemperatuur is alles voor voorbereid (de draden liggen tot onder de versnellingsbak), maar ik weet nog niet hoe ik de bijgeleverde sensor ga monteren (misschien extra carterstop bestellen en daarin gat boren en draadtappen).
De rest is aangesloten en werkt zoals het moet.

en... natuurlijk nog wat fotootjes voor de liefhebbers..

gr,
The duke

Geplaatst: 12 mar 2009 20:02
door the-duke
en nog een paar..

Geplaatst: 12 mar 2009 20:03
door the-duke
en de laatste..

Geplaatst: 17 jul 2009 10:49
door Pascal
Ik wil mijn dashmeters anders gaan inbouwen. Is er iemand benkend met deze meters !!!! Kijk even op onderstaande link bovenste meter.

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=855569

Als er iemand interesse heeft om mijn dashboard over te nemen, en te ruilen met zijn origineel. laat het me dan even weten.

Geplaatst: 17 jul 2009 12:05
door Maik
Je linkt werkt niet helemaal lekker hier Pascal, heb je een direkte link naar de pagina met de meter? Volgens mij is jouw link naar je winkelwagentje? Werkt iig niet :)

Geplaatst: 17 jul 2009 12:12
door Pascal
Maik schreef:Je linkt werkt niet helemaal lekker hier Pascal, heb je een direkte link naar de pagina met de meter? Volgens mij is jouw link naar je winkelwagentje? Werkt iig niet :)
Aangepast. Probleem bij deze meter zou de maximale druk kunnen zijn.
Hij gaat maar tot 7 bar.

Geplaatst: 17 jul 2009 13:10
door SteV6
Wat mij ook niet prettig lijkt is dat je met die volt-waarde opgescheept zit. Als die display schakelt tussen oliedruk en voltage wordt iedere keer je aandacht getrokken omdat je een plotselinge verandering ziet ...

SteV6

Geplaatst: 17 jul 2009 13:15
door Smiley
Pascal schreef:Als er iemand interesse heeft om mijn dashboard over te nemen, en te ruilen met zijn origineel. laat het me dan even weten.
Is het een voltmeter en oliedruk of olietemp meter?
Valt er te praten over hulp bij inbouwen voor de minder technische speedstereigenaar? :oops: