Hardtop (evt. kortstondig te leen)

Op zoek naar onderdelen.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

allen schreef:Ha Nico, die had ik eerder dan m'n nitrons. :shock:

Kan iemand nog even bevestigen of ik maar 16 stuksvan het onderstaande hoor te hebben? Alleen voor de voorzijde of mis ik een setje voor de achterdempers? Geen trek om straks alles voor niets los te schroeven.
Als je 16 van elk hebt is het goed. Aan beide kanten van elke rosejoint moet er een komen. Je hebt er 2 rosejoints per demper * 4 dempers * 2 ringen/busjes = 16

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

En bedoel je met 16 van elk, 16 bussen en 16 rubbertjes? Of waren er 2 type bussen en moet je dus 32 bussen en 32 rubbers hebben? (lekker verwarrend :lol: ).
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Mijn God! Ik heb me echt nog nooit zo erg geschaamd als nu. Ik kan maar beter een Nintendo met Braintraining aanschaffen... :oops: :cry:

Iemand nog een steen waar ik onder kan kruipen?!
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Mark heeft gelijk :oops: . Per bus één ring. Tellen is niet mijn sterkste kant zie ik weer eens. Dus van elk 16 stuks. Je hebt dus alles.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Nog een kleine anecdote over schokbrekers. Waren op Zandvoort met Huub Rothengatter in zijn formule Ford tijd (ja,, heel lang geleden). Was een servicewagen van Koni en je mocht gratis dempers (coilovers) uitproberen. We wilden snel zijn, dus per wiel een man om de schokbreker te monteren. Had Huub de demper op zijn kop gemonteerd!

Dus Allen, je hebt echt geen steen nodig en zowel, kijk even of Huub daar ook gezeten heeft!

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

allen schreef:Er zit geen vet bij maar ik zal de juiste vetten wel even opgooglen en bij ADL vandaan trekken. Alleen uitlijnen zal ik zeker niet zelf kunnen doen, maar de rest vind ik wel leerzaam en leuk.

@Gerard: als ik m'n mond niet kan houden onder het sleutelen wil er vast nog wel wat ondersteboven gemonteerd worden!
Waar heb je ze gekocht?
Lotus Elise S2
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Bij Nitron zelf. Ik heb door de jaren heen zoveel moeten wachten omdat bedrijven niet weten wanneer iets geleverd wordt dat ik, indien mogelijk, het liefst direct bij de bron bestel. Dan kan ik niet meer van het kast je naar de muur gestuurd worden. Ook niet bij evt. garantiegevallen.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Ok, ik had ze bij Yvo gehaald.
Wanneer gaan ze er onder?
Lotus Elise S2
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Deze zaterdag moeten ze eronder. Arno was helaas verhinderd maar heeft het helder uitgelegd. Dus dat moet goed komen. Uitstellen gaat bij mij niet omdat ik anders in de knoei kom met de circuitdagen die ik wil halen. M'n achterdempers voelen nu alles behalve fris.

En iedereen moet Arno maar feliciteren! Hij heeft z'n leven er aan te danken. :toot:
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

Wat voor rijhoogte ga je instellen?
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik gooi de auto in eerste instantie een cm of 3 naar beneden. Dan kijk ik of dat te laag is of niet. Rijtechnisch gezien dan.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

In één woord geweldig. Prijzig maar het geld meer dan waard. Nu nog even uitlijnen. Klein foutje is wel even het domweg op 45 nm zetten van de momentsleutel voor de nieuwe bracket, dus eindigde ik met een gebroken alu bout. Kon geen alu bout vinden dus daar zit tijdelijk een stalen in. Kan iemand vertellen of dat asap vervangen moet worden of maakt dat niet uit? :oops:

Enige wat ik een tikkeltje jammer vind is dat ik de knop niet kan verstellen als ik het wiel er niet af haal. Maakt het dus lastig om op een trackday of op de straat wat te experimenteren. Hoort erbij zullen we maar zeggen...
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Verstellen moet wel kunnen hoor. Voor is simpel, gewoon wielen schuin zetten. Achter kan je er ook bij, gewoon naast de auto gaan liggen en je arm om het achterwiel heen doen.

Toegegeven, het is niet simpel vanuit de auto te doen, maar het lukt wel :)

Mark
C30-94@0.55bar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

allen schreef:In één woord geweldig. Prijzig maar het geld meer dan waard. Nu nog even uitlijnen. Klein foutje is wel even het domweg op 45 nm zetten van de momentsleutel voor de nieuwe bracket, dus eindigde ik met een gebroken alu bout. Kon geen alu bout vinden dus daar zit tijdelijk een stalen in. Kan iemand vertellen of dat asap vervangen moet worden of maakt dat niet uit? :oops:

Enige wat ik een tikkeltje jammer vind is dat ik de knop niet kan verstellen als ik het wiel er niet af haal. Maakt het dus lastig om op een trackday of op de straat wat te experimenteren. Hoort erbij zullen we maar zeggen...
En het ziet er goed uit; een paar cm lager en mooie wielen. 8)
Effe door de polder gescheurd en ik zag de auto bijna niet overhellen (en we gingen best hard). :thumbup:
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Gaaf he 8)
En zoals Mark zegt, verstellen lukt vrij makkelijk met wielen er nog op, en dat zelfs voor mijn lompe ledematen. Jouw preciesie armpjes zouden er helemaal geen moeite mee moeten hebben...
En nu scheuren! :twisted:
Afbeelding
Plaats reactie