allen schreef:Ha Nico, die had ik eerder dan m'n nitrons.
Kan iemand nog even bevestigen of ik maar 16 stuksvan het onderstaande hoor te hebben? Alleen voor de voorzijde of mis ik een setje voor de achterdempers? Geen trek om straks alles voor niets los te schroeven.
Als je 16 van elk hebt is het goed. Aan beide kanten van elke rosejoint moet er een komen. Je hebt er 2 rosejoints per demper * 4 dempers * 2 ringen/busjes = 16
En bedoel je met 16 van elk, 16 bussen en 16 rubbertjes? Of waren er 2 type bussen en moet je dus 32 bussen en 32 rubbers hebben? (lekker verwarrend ).
Nog een kleine anecdote over schokbrekers. Waren op Zandvoort met Huub Rothengatter in zijn formule Ford tijd (ja,, heel lang geleden). Was een servicewagen van Koni en je mocht gratis dempers (coilovers) uitproberen. We wilden snel zijn, dus per wiel een man om de schokbreker te monteren. Had Huub de demper op zijn kop gemonteerd!
Dus Allen, je hebt echt geen steen nodig en zowel, kijk even of Huub daar ook gezeten heeft!
allen schreef:Er zit geen vet bij maar ik zal de juiste vetten wel even opgooglen en bij ADL vandaan trekken. Alleen uitlijnen zal ik zeker niet zelf kunnen doen, maar de rest vind ik wel leerzaam en leuk.
@Gerard: als ik m'n mond niet kan houden onder het sleutelen wil er vast nog wel wat ondersteboven gemonteerd worden!
Bij Nitron zelf. Ik heb door de jaren heen zoveel moeten wachten omdat bedrijven niet weten wanneer iets geleverd wordt dat ik, indien mogelijk, het liefst direct bij de bron bestel. Dan kan ik niet meer van het kast je naar de muur gestuurd worden. Ook niet bij evt. garantiegevallen.
Deze zaterdag moeten ze eronder. Arno was helaas verhinderd maar heeft het helder uitgelegd. Dus dat moet goed komen. Uitstellen gaat bij mij niet omdat ik anders in de knoei kom met de circuitdagen die ik wil halen. M'n achterdempers voelen nu alles behalve fris.
En iedereen moet Arno maar feliciteren! Hij heeft z'n leven er aan te danken.
In één woord geweldig. Prijzig maar het geld meer dan waard. Nu nog even uitlijnen. Klein foutje is wel even het domweg op 45 nm zetten van de momentsleutel voor de nieuwe bracket, dus eindigde ik met een gebroken alu bout. Kon geen alu bout vinden dus daar zit tijdelijk een stalen in. Kan iemand vertellen of dat asap vervangen moet worden of maakt dat niet uit?
Enige wat ik een tikkeltje jammer vind is dat ik de knop niet kan verstellen als ik het wiel er niet af haal. Maakt het dus lastig om op een trackday of op de straat wat te experimenteren. Hoort erbij zullen we maar zeggen...
Verstellen moet wel kunnen hoor. Voor is simpel, gewoon wielen schuin zetten. Achter kan je er ook bij, gewoon naast de auto gaan liggen en je arm om het achterwiel heen doen.
Toegegeven, het is niet simpel vanuit de auto te doen, maar het lukt wel
allen schreef:In één woord geweldig. Prijzig maar het geld meer dan waard. Nu nog even uitlijnen. Klein foutje is wel even het domweg op 45 nm zetten van de momentsleutel voor de nieuwe bracket, dus eindigde ik met een gebroken alu bout. Kon geen alu bout vinden dus daar zit tijdelijk een stalen in. Kan iemand vertellen of dat asap vervangen moet worden of maakt dat niet uit?
Enige wat ik een tikkeltje jammer vind is dat ik de knop niet kan verstellen als ik het wiel er niet af haal. Maakt het dus lastig om op een trackday of op de straat wat te experimenteren. Hoort erbij zullen we maar zeggen...
En het ziet er goed uit; een paar cm lager en mooie wielen.
Effe door de polder gescheurd en ik zag de auto bijna niet overhellen (en we gingen best hard).
Gaaf he
En zoals Mark zegt, verstellen lukt vrij makkelijk met wielen er nog op, en dat zelfs voor mijn lompe ledematen. Jouw preciesie armpjes zouden er helemaal geen moeite mee moeten hebben...
En nu scheuren!