Pagina 3 van 11
Geplaatst: 22 nov 2008 11:58
door Herman
Deleted
Geplaatst: 22 nov 2008 12:21
door Herman
Deleted
Geplaatst: 22 nov 2008 12:36
door Rikster
Splitter levert zeker meer weerstand op, waardoor dat voor mij geen optie is. Daarbij heb ik er nog geen gezien die ik mooi vind!
Problemen met de remmen heb ik (nog) niet, rij al met RS-14 en dot4+. De kosten van de kieuwen halen het lang niet bij die van de BIG-Brake Kit van AP, dus die staat voorlopig niet op mijn wensen lijstje...
Wil de bagageruimte houden, waardoor de onderkant over blijft om mee te werken en dan is naar mijn smaak de getoonde de mooiste oplossing!
Geplaatst: 22 nov 2008 12:48
door Dennizz
Rikster schreef:Overweeg ook dit zodat de warmte beter uit de motorruimte kan ontsnappen
p.s. Mogelijk wat jij bedoelt Dennizz..?
Dit had ik ook al eens gezien, dat vind ik op dit moment niet zo mooi. Teveel racegaas, waarschijnlijk stel ik m`n mening wel bij als je het vaker ziet.
Die roosters die ik bedoelde zaten boven de achterlichten of zelfs op het stuk van je dak naar de motorklep (het schuine gedeelte aan de zijkant van die driehoek).
Dat zag er wel stoer uit, maar werkt natuurlijk alleen voor koeling als je het verbindt met de motor ruimte waar de warmte wordt ontwikkeld.
Geplaatst: 22 nov 2008 12:54
door Dennizz
even aan het tekenen geweest, m`n uitleg was niet zo heel best!
Misschien heb ik het wel gedroomd hoor

Of was het vanaf het driehoekje naar de achterlichten.
nog voorbeeldje:

Geplaatst: 22 nov 2008 13:00
door allen
Ok, het was dus wel serieus. Puur optisch gezien vind ik het alle 3 niets. De roosters op de voorkant, de kieuwen van denniz en het racegaas idee aan de achterzijde. Dan moet ik wel aantekenen dat ik nul komma nul rekening houd met of het functioneel is in dit geval. Want het laatste mag in mijn geval nooit ten koste gaan van het uiterlijk. Tenzij het voor de F1 bedoeld is.

Geplaatst: 22 nov 2008 13:12
door Rikster
Dennizz schreef:even aan het tekenen geweest, m`n uitleg was niet zo heel best!
Begreep je uitleg prima, maar had het dan ook al eerder gezien... o.a. hier KLIK
Vind de achterzijde ook niet het mooist zo, maar mijn motor wordt echt héél warm
. Denk wel dat het gaas bij een donkerblauwe auto iets minder zal opvallen.
Geplaatst: 22 nov 2008 14:01
door allen
Stop er dan iig geen chroom racegaas in!

Geplaatst: 22 nov 2008 14:32
door Herman
Deleted
Geplaatst: 23 nov 2008 2:07
door stevenflappy
Dan weet ik wel een iets mooiere oplossing waar veel meer lucht door (in
en uit) kan........

Geplaatst: 23 nov 2008 6:11
door Racerke
Hier een tje gevonden met scoop:
http://www.lotuscars.se/type116/rbf/funster.php
Persoonlijk vind ik dat dit expemplaar op niks trekt. Beter een scoop zoals stevenflappy

Geplaatst: 23 nov 2008 11:00
door Rikster
stevenflappy schreef:Dan weet ik wel een iets mooiere oplossing waar veel meer lucht door (in
en uit) kan........

Die oplossing is inderdaad erg fraai en scheelt ook in lift van de achterzijde, maar qua budget naast de andere wensen niet haalbaar...
Geplaatst: 30 nov 2008 16:18
door Rikster
Gisteren bij van der Kooi het e.e.a. besproken... Tijdens het herstel zullen ook de volgende items worden geplaatst/aangepast;
- Pro Alloy Chargecooler
- Sterkere Toe-links
- Inlaatbuis vanaf luchtfilter naar de turbo (o.a. plaats retour van interne dumpvalve)
- Luchtslang vanaf chargecooler naar inlaatspruitstuk
- Opschonen draadboom en motorruimte (o.a. verplaatsen van verschillende tankjes)
- Openwerken achterclam (o.a. ruimte om de kentekenplaat
)
- Openwerken kofferruimte t.b.v. ventilatie (blijft wel functioneel)
- Koeling remmen vanuit breedstrallers
- Kieuwen 
- Andere stoelen (Reverie of Corbeau)
- Verwijderen hoofdsteunen
Verwachting is dat de Speedster half februari weer de weg op kan, dus ik heb nog de tijd om mijn wensenlijst verder uit te breiden... 
Geplaatst: 30 nov 2008 16:30
door zoonvanlinne150
Geplaatst: 30 nov 2008 18:47
door Herman
Deleted