winterbanden / velgen
Hallo,
de volgende link is misschien ook interessant voor anderen:
http://www.euroshina.com.ua/wheels.php? ... els&lng=en
Door alles van links naar rechts in te vullen, kun je aangeven waaraan je velgen moeten voldoen en zo kan je allerlei soorten velgen vinden die aan je voorwaarden voldoen.
Ben zelf ook bijna de hele dag op zoek geweest, omdat ik ook aan winterbanden moet geloven...
Ik wil het simpel houden en houd daar de standaard winterbandenmaat die Opel adviseert aan:
Voor: 185/65/15
Achter: 205/60/15
Ik ga verder voor de GoodYear Ultra Grip 7+, want die komt volgens mij het beste uit de testen.
Omdat ik wat spoorbreders heb (25 mm voor de voorzijde en 3 mm achter), vond ik een paar eenvoudige lichtmetalen velgen waarmee dit te doen is:
Voorwiel 2x: CMS type C1, 6x15 5x110 ET49
Achterwiel 2x:CMS type C1, 6.5x15 5x110 ET35
Ik heb een paar offertes aangevraagd.
Het enige wat ik niet 100% zeker weet, is of de remklauw binnen de velg past.. (hoewel de voorvelg ook wordt genoemd voor de Vectra B die schijven van 288 mm heeft net als de Speedster en de achtervelgen voor de Omega B die schijven heeft van 296mm, dus met een beetje geluk zou het moeten kunnen..)
gr,
The-Duke
de volgende link is misschien ook interessant voor anderen:
http://www.euroshina.com.ua/wheels.php? ... els&lng=en
Door alles van links naar rechts in te vullen, kun je aangeven waaraan je velgen moeten voldoen en zo kan je allerlei soorten velgen vinden die aan je voorwaarden voldoen.
Ben zelf ook bijna de hele dag op zoek geweest, omdat ik ook aan winterbanden moet geloven...
Ik wil het simpel houden en houd daar de standaard winterbandenmaat die Opel adviseert aan:
Voor: 185/65/15
Achter: 205/60/15
Ik ga verder voor de GoodYear Ultra Grip 7+, want die komt volgens mij het beste uit de testen.
Omdat ik wat spoorbreders heb (25 mm voor de voorzijde en 3 mm achter), vond ik een paar eenvoudige lichtmetalen velgen waarmee dit te doen is:
Voorwiel 2x: CMS type C1, 6x15 5x110 ET49
Achterwiel 2x:CMS type C1, 6.5x15 5x110 ET35
Ik heb een paar offertes aangevraagd.
Het enige wat ik niet 100% zeker weet, is of de remklauw binnen de velg past.. (hoewel de voorvelg ook wordt genoemd voor de Vectra B die schijven van 288 mm heeft net als de Speedster en de achtervelgen voor de Omega B die schijven heeft van 296mm, dus met een beetje geluk zou het moeten kunnen..)
gr,
The-Duke
- Bijlagen
-
- cms1.jpg (16.56 KiB) 3359 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
Zo, een kleine update..
Ik kan nergens achterhalen wat de ruimte in de velg is, dus of de remklauw wel past.
Ik heb ondertussen wel offertes gekregen en het maakt elkaar allemaal niet veel, dus ik ga het bij een zaak hier in de buurt maar regelen. Altijd prettiger dan één of ander "internetadres", waar kopen goed gaat maar problemen oplossen minder..
Ik ga morgen nog eens vragen of er een mogelijkheid om te proefpassen is, maar ik ben bang dat ze ze speciaal moeten bestellen en daarom niet terug kunnen geven. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Als dat niet mogelijk is, ga ik toch de gok maar wagen.
Het zal wel even duren voor ze binnen zijn misschien, met de winterbandengekte van dit moment, maar als ik meer weet, laat ik het nog wel even weten.
gr,
The-Duke
Ik kan nergens achterhalen wat de ruimte in de velg is, dus of de remklauw wel past.
Ik heb ondertussen wel offertes gekregen en het maakt elkaar allemaal niet veel, dus ik ga het bij een zaak hier in de buurt maar regelen. Altijd prettiger dan één of ander "internetadres", waar kopen goed gaat maar problemen oplossen minder..
Ik ga morgen nog eens vragen of er een mogelijkheid om te proefpassen is, maar ik ben bang dat ze ze speciaal moeten bestellen en daarom niet terug kunnen geven. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Als dat niet mogelijk is, ga ik toch de gok maar wagen.

Het zal wel even duren voor ze binnen zijn misschien, met de winterbandengekte van dit moment, maar als ik meer weet, laat ik het nog wel even weten.
gr,
The-Duke
mocht je interesse hebben, er staat op het duitse forum nog een setje te koop, originele speedster winterset, staan in Zurich, hij wil er 500 euro net voor , dus zonder verzendkosten enz.the-duke schreef:Zo, een kleine update..
Als dat niet mogelijk is, ga ik toch de gok maar wagen.![]()
gr,
The-Duke
is 2de link van André R
staan wel in Zwitserland, dus weet nie qua douane enz.
eerste link van André R zijn deze die ik gekocht heb... mijn setje is opgestuurd vanuit Solingen, net naast Köln voor 116euro verzendkost. heb de wielen gekocht voor 500euro all in
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=21821 deze staan nog te koop
speedster 2.2 - #3064
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Als je die velgen bij een zaak in de buurt gaat bestellen, dan is er vast wel iets te regelen mochten ze niet passen. Een zaak die velgen verkoopt zou trouwens sowieso moeten kunnen vertellen of ze onder een bepaalde auto passen vind ik.
Daarnaast kunnen zij vast wel aan meer gegevens komen zodat je het vantevoren nog kan checken.
Daarnaast kunnen zij vast wel aan meer gegevens komen zodat je het vantevoren nog kan checken.

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Nee, dat hoeft niet. Ik weet bv verhalen van aftermarket velgen voor op een Leon cupra R die dan niet passen. De remklauw staat daarvan erg ver naar buiten en komt dan tegen de spaken aan. Offset alleen zegt dan niet alles. Maar volgens mij staan de klauwen van de speedster niet erg extreem naar buiten, dus zal het wel meevallen denk ik...André R schreef:Als de offset klopt, zou het dan niet sowieso moeten passen?

kleine update: vandaag contact gehad en ik mag inderdaad passen.
Ze zijn besteld (weet nog niet wanneer ze binnenkomen, laten ze me hopelijk morgen weten), want die velgen schijnen uit Italië te moeten komen.
Ik zou dan eventueel de verzendkosten moeten betalen als het niet past..
gr,
The-Duke
P.S. Dat het past wanneer de off-set (ET) goed is, is zeker niet het geval.
Ten eerste heb je de diameter binnenin de velg die kleiner kan zijn bij de ene of andere velg.
Ten tweede heb je ook het model van de velg nog, wat kan bepalen of de remklauw qua hoe ver deze maar buiten steekt er wel in past.. Kijk maar op de site van Mark voor een goed voorbeeld http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Daar is de off-set bijna origineel en veel minder ruimte dan origineel...
Update : zijn pas 22 dec op zijn vroegst binnen..
Ze zijn besteld (weet nog niet wanneer ze binnenkomen, laten ze me hopelijk morgen weten), want die velgen schijnen uit Italië te moeten komen.

Ik zou dan eventueel de verzendkosten moeten betalen als het niet past..
gr,
The-Duke
P.S. Dat het past wanneer de off-set (ET) goed is, is zeker niet het geval.
Ten eerste heb je de diameter binnenin de velg die kleiner kan zijn bij de ene of andere velg.
Ten tweede heb je ook het model van de velg nog, wat kan bepalen of de remklauw qua hoe ver deze maar buiten steekt er wel in past.. Kijk maar op de site van Mark voor een goed voorbeeld http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Daar is de off-set bijna origineel en veel minder ruimte dan origineel...
Update : zijn pas 22 dec op zijn vroegst binnen..
een kleine update..
De velgen waren eindelijk binnen vandaag om 3 uur. Ben er direct naar toe gegaan om te proefpassen en... het paste
net..
Ze hebben er aan het einde van de middag nog even de banden omgelegd en toen heb ik ze opgehaald om eerst even een beschermingsbehandeling te geven (WheelFix), waarvan ze nu liggen te drogen.
Als ik morgen een momentje heb, zal ik ze monteren en een fotootje plaatsen. Hier alvast een paar plaatjes zonder de auto erbij..
gr,
The-Duke
De velgen waren eindelijk binnen vandaag om 3 uur. Ben er direct naar toe gegaan om te proefpassen en... het paste

Ze hebben er aan het einde van de middag nog even de banden omgelegd en toen heb ik ze opgehaald om eerst even een beschermingsbehandeling te geven (WheelFix), waarvan ze nu liggen te drogen.
Als ik morgen een momentje heb, zal ik ze monteren en een fotootje plaatsen. Hier alvast een paar plaatjes zonder de auto erbij..
gr,
The-Duke
- Bijlagen
-
- velgen3.jpg (282.77 KiB) 3125 keer bekeken
-
- velgen2.jpg (206.36 KiB) 3116 keer bekeken
-
- velgen1.jpg (229.28 KiB) 3122 keer bekeken
en het eindresultaat..
Ik vind het niet zo super om te zien, maar wat een verschil met dit weer praktisch gezien..
Vandaag de eerste kilometers mee gemaakt en qua veiligheid kan ik het toch echt iedereen aanbevelen..
gr,
The-Duke
Ik vind het niet zo super om te zien, maar wat een verschil met dit weer praktisch gezien..
Vandaag de eerste kilometers mee gemaakt en qua veiligheid kan ik het toch echt iedereen aanbevelen..
gr,
The-Duke
- Bijlagen
-
- velg2.jpg (296.18 KiB) 3040 keer bekeken
-
- velg1.jpg (322.54 KiB) 3044 keer bekeken